Strona 1 z 1

pod który kabelek podłączyc (obrotomierz)

: 22 maja pn, 2006 12:01 pm
autor: grzechuuu205
witam!
czytałem w poprzednich postach ze aby podłaczyc obrotomierz to trzeba go pod cewke (pod niebieski kabelek podłączyc) ale problem w tym z ja tam niebieskiego nie mam.... ma ktos moze foto gdzie to jest dokładnie? (silnik TU1M)

i czy obrotomierz sie spali czy cos jak zle go podłącze?

z góry dzieki!

: 22 maja pn, 2006 7:14 pm
autor: Pagi
Ja wczoraj podlaczalem OZziemu i kabelek byl pomaranczowy, mozesz smialo probowac, obrotomierza nie popsujesz pod warunkiem ze dobrze podlaczysz zasilanie do samego pbrotomierza.

Jak pamietam kostka byla 4 albo 5 pinowa, a wlasciwy kabelek gdzies posrodku. Ale smialo proboj, na chwile zwierając i patrząc co sie dzieje.

: 22 maja pn, 2006 9:12 pm
autor: zawodowiecleon81
nie niebieski tylko zielony - podlaczasz pod inpuls - na cewce jest to jako 1 oznaczone

: 23 maja wt, 2006 12:41 am
autor: grzechuuu205
aha oki jezeli mówicie ze sie nie spali to ok! kupiłe obrotek od scorpiaka (czyli mam podłaczyc zasilanie od akumulatora a poten na kostce którys kabelek przy włączonym silniku podłączac?

: 26 maja pt, 2006 7:38 pm
autor: grzechuuu205
a mam pytanie. gdzie sie podłącza (sygnał) w przypadku diesli? kolega ma BX-a i chciałby zegary z obrotkiem zamontowac i spodobały mu sie moje.. dlatego sie pyta gdzie to podłaczyc aby impuls był....

PS... zegary juz zrobione :D jutro fotki :)

JA TEZ MAM Z TYM PROBLEM!

: 26 maja pt, 2006 9:27 pm
autor: darekz
KURDE PRZEJZAłEM CHYBA CALE FORUM I NIE ZNALAZLEM ODPOWIEDZI JAK PRAWIDłOWO PODłąCZYć OBROTOMIERZ!!

Moja 205 ma silnik 1.1 na jednopunktowym wtrysku i jest z 94 roku. Cewka zapłonowa jest podwójna, do cewki wchodzi wtyczka z 4 pinami a wychodzą 4 kable na świece. Kupiłem obrotomierz z poloneza (taki kwadratowy) Jak podłanczam go pod cewke to działa ale pokazuje o połowe mniej, czyli zamiast 1000 pokazjue ok 500 obr. Próbowałem go podłaczać pod komputer, znalazłem 6 pin i podłączyłem kabelek ale obrotomierz wogóle nie reagował ( sygnał z kompa nie jest odpowiednio mocny zeby obrotomierz z poldka dzialal, próbowałem rowniez robic cewke na kablu zapłonowym ( tj owinołem kabel zapłonowy ok 10 zwojami kabla od sygnału obrotomierza i tez nic)

Proszę o pomoc !
Mam licznik standardowy z zegarkiem i licznikiem !

: 26 maja pt, 2006 9:40 pm
autor: Pagi
grzechuuu205:
W dieslu obroty liczy czujnik na kole zamachowym i tam np. ja mam podlaczony obrotomierz.
Obrotomierz od benzyniaka sie nie nadaje do diesla.

Wiem ze diesle biora tez sygnal z alternatora, ale musi byc wyprowadzenie odp-owiednie, jak i inny obrotomierz, bo obroty alternatora nie sa 1:1 w stusunku do silnika.

darekz:
W pugotach, przynajmnije te oryginalne obrotomierze sa podalczane wlasnie pod ta 4 pinowa kostke przy cewce, nie wiem jak w przypadku polonezowego obrotomierza.

: 27 maja sob, 2006 4:25 am
autor: grzechuuu205
ja podłacvzyłem obrotek od Forda Scorpio. poprzycinałem całą tarcze... nkaleiłem białą folie z czarną skalą odpopwiednio zmienjszona o jakies 3mm na kompie... i działa... a obrotek podłączyłem do kostki przy cewce (drugi od tyłu pojazdu)

a mam pytanie jakie obrtory macie w silniku 1.1 przy 90km/h (normalna jazda (spokojna) na suchym asfalcie bez przyspieszania... bo mi wskazuje 2500obr./min

Dodano po 41 sekundach:

nie całe 2500

: 27 cze śr, 2007 6:47 pm
autor: RaveMan
hmmm odswieze tamat wlasnie nabylem nowe zegary GTI bo te co mialem byly wczesniej rozbierane i nie wskazywaly wlsciwie. Teraz mam nowe razem z kostkami kupione jest oczywiscie kostka do obrotka mam wiec pytanie. Wychodza z niej 4 przewody:
1) nr 32 to bedzie +
2) nr M32B to bedzie masa
3) nr 112 to jak mniemam musze pociagnac sobie z brazowej kostki pod bezpiecznikami bo do niej ten kabel wchodzi ale juz nie wychodzi:)
4) nr 112D i tu jest problem bo na schematch tego kabla nie widze a jeszcze nie rozbieralem plastikow. Jednakze na schematach znalazlem ze do obrotka wchodzi nr 112 i 1D. Dajcie znac jak to ma byc pozdro i dzieki za pomoc. Podlaczenie sie do cewki poki co nie wchodzi w rachube dajcie znac jak z tymi kablami. Moze ktos ma rozebrana tapicere i moglby zobaczyc jak to wyglada

: 27 cze śr, 2007 10:21 pm
autor: Pagi
jak masz 4 piny to masa jest zdublowana, sprawdz omomierzem ktore dwa z tych pinow mają zwarcie. Pewnie jest tak, +, masa, sygnał, masa

: 28 cze czw, 2007 8:03 pm
autor: RaveMan
dobra se poradzilem tylko teraz troszku dziwna sprawa bo jak mu przycisne na trojce to ledwo do 2000rpm dochodzi to chyba nie jest normalne co? napiszcie mi jaka moze byc tego przyczyna no i jeszcze jedno jak zapale silnik to mi wskazowka od paliwa spada ponizej zera :P a jak wlacze prawy migacz i cosne hamulec to mi zaczyna szybciej migac co to moze byc cos z masa?

: 29 cze pt, 2007 9:23 pm
autor: RaveMan
dobra problem z zasilaniem zalatwiony przeczyscilem glowny ground point i jest si ale obrotek jeszcze nie wskazuje tak jak powinien

: 29 cze pt, 2007 10:23 pm
autor: Banita
Moze sie podepne...

Mam pewien problem z 406 1.9TD -otoz obrotomierz pokazuje caly czas 1900rpm, po lekkim dodaniu gazu roznie do 2100, a nastepnie wraz ze wzrostem obrotow wskazowka opada. Raz mu sie zdarzylo, ze po jakiejs nierownosci pokazywal przez chwile dobrze. Stad moje pytanie:
1. Z czego bierze sygnal (odpiecie gmp nic nie zmienia) i na jakiej zasadzie?