silnik TU - panewki

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
szmergiel
Junior
Posty: 345
Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: piotrków trybunalski

silnik TU - panewki

Post autor: szmergiel »

Witam!!
Przypadkowo wyczytałem gdzieś na necie że w silnikach TU nagminnie wystepuje zużycie którejs panewki zwiazane z obciazeniem wału paskami alternatora i <jak jest> wspomagania. podobno dzieje sie to nawet w 206 z przebiegiem 30 kkm. słyszał ktos cos o tym?? pytam bo u mnie stuka przu jakiś 1500 - 2000 obrotów. zawsze muślałem ze to alternator, bo jak kiedyś odpaliłem bez paska to stukania nie było, a alternator ma luz i jego wentylator ma wyrazne bicie <lata nie osiowo>. dodam też ze z tym stukaniem zrobiłem 35 tys, i ani wiecej ani mniej. wątpie aby panewka tyle wytrzymała.

pozdrawiam!!


a oto link http://arch2.triger.com.pl/2_5_1128329.html
i taki
http://xoops.citroen.triger.com.pl/modu ... 1126687997

wiecie co, ja to chyba przestane wchodzic na forum techniczne, im więcej czytam o niedomaganiach 205 tym bardziej mnie krew zalewa jakie jeszcze wydatki mnie złapią. :) lepiej jeździc, byc nieświadomym a jak padnie to sie martwić :cry:
Awatar użytkownika
szmergiel
Junior
Posty: 345
Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: piotrków trybunalski

Post autor: szmergiel »

oj nikt nie potrafi sie ustosunkować do linków w stylu: "bzdura" lub "racja, miałem tak". czy ktoś miał problemy z przedwcześnie stukającą panewką w silniku TU??


POZDRO!!
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

moze dlatego ze w 205 nie bylo silnika TU3JP 8)
Awatar użytkownika
szmergiel
Junior
Posty: 345
Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: piotrków trybunalski

Post autor: szmergiel »

spoko, a wiesz moze czym sie te silniki różnią?? myślałem że głównie osprzętem.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

ktos kiedys pisal ze wlasnie maja slabe panewki 8)

nawet znalazlem kto i gdzie :mrgreen:
nie chwalac sie wcale, za pomoca opcji SZUKAJ (to tak dla adwersarzy 8) )

http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... ght=#93264
Awatar użytkownika
szmergiel
Junior
Posty: 345
Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: piotrków trybunalski

Post autor: szmergiel »

dzieki za info.
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Post autor: Marin205 »

według mnie to bzdura z tymi panewkami - to tak jak by ktoś powiedział że ma odcisk na lewej stronie prawej stopy i przez to gaz się nierówno naciska
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
krzycho

Post autor: krzycho »

to zadna bzdura - we wspaniałym samochodzie P206 to tylko jedna z wielu "drobnostek". Na szczescie ta usterka nie wystepuje w 205.
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Post autor: Marin205 »

wiem że uszczelniacze zaworowe w TU 1.4 to standard - w moim na pewno
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Awatar użytkownika
szmergiel
Junior
Posty: 345
Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: piotrków trybunalski

Post autor: szmergiel »

a ze tak jeszcze spytam, nie moge zrozumiać jedej rzeczy: "Bardzo czesto zdarza sie ze po przebiegu niewiele ponad 30 tys. km mojawia
sie ciche stukanie panewek glownych na korbowodzie. Peugeot nie chce sie do
tego przyznac ale ponoc wina jest zle opasanie paska rozrzadu...". jak pasek ma rozwalić panewki?? rozumiem że mógłby podpore wału <teoretycznie jakieś mega obciążenie z jednej strony>, ale panewki?? i wracając do mojego tematu...czemu u mnie stuka przy pewnych obrotach, a jak zdejme pasek z alternatora to nie?? nadmienie że bije mi koło alternatora i pasowe na wale. czy takie "bijące" elementy moga dawac drgania powodujące "stuki"??
pozdro!!
roobinsoon

stuki panewek w silniku 1,4

Post autor: roobinsoon »

Mam peugeota partnera 1,4 benz. Stuki przy obrotach 1500-2000 zaczeły się po ok. 40tys km. Serwis (po gw.) stwierdził, że to panewki. Wymienili na nowe (podobno) i było OK. Niestety po przejechaniu 10tyś stuki powróciłya podobno miało już być dobrze:( Nie kupujcie peugeotów z tym silnikiem oraz z silnikiem 1,0(ten sam problem we wszystkich modelach). Teraz z tym stukotem przejechałem 20tys. Nic sie nie dzieje.
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

Post autor: MistrzuGT »

u mnie tez tak wlasnie stuka, tez mam silnik TU3M 1,4 i zrobilem juz z tym ok 15tys. (tyle, ile mam auto) i zadnego pogorszenia nie widze...
moze kiedys z zamierzeniach konstruktorow silnik 1,4 mial byc dieslem i cos mu tak pozostalo ze stukotem :P
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: stuki panewek w silniku 1,4

Post autor: Banita »

roobinsoon pisze:Mam peugeota partnera 1,4 benz. Stuki przy obrotach 1500-2000 zaczeły się po ok. 40tys km. Serwis (po gw.) stwierdził, że to panewki. Wymienili na nowe (podobno) i było OK. Niestety po przejechaniu 10tyś stuki powróciłya podobno miało już być dobrze:( Nie kupujcie peugeotów z tym silnikiem oraz z silnikiem 1,0(ten sam problem we wszystkich modelach). Teraz z tym stukotem przejechałem 20tys. Nic sie nie dzieje.
Jesli tylko wymienili panewki, to w sumie nic niezwyklego, ze znow klepie :wink:
ODPOWIEDZ