Mam taki problem. Jak przyspieszam to samochód zamiast jechać zwalnia.
Mam puga 205 1.1 i mono jetronic. Komputer pokazuje błąd potencjometru przepustnicy oraz sygnał obrotów dla cewki zapłonowej.
Ten drugi kod pojawia się od razu po resecie komputera więc myślę że to ten potencjometr. Proszę o poradę kogoś z podobnym problemem. Nie dzieje się to często ale czasami jest tak że ruszam ze skrzyżowania jedynka, dwójka i się przydławi i nie chce jechać ja mu gaz do dechy a on nie jedzie co ciekawe auto nie gaśnie tylko sobie zwalnia. Jak powoli wcisne gaz to pomału przyśpiesza szlak mnie trafia. Pomóżcie !!!
problem przy przyspieszaniu
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
na ciepłym silniku?
to weź na podmianke czujnik zamontuj i zobacz czy będzie poprawa
to weź na podmianke czujnik zamontuj i zobacz czy będzie poprawa
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
-
- Nowicjusz
- Posty: 76
- Rejestracja: 07 cze śr, 2006 2:50 pm
- Posiadany PUG: obecnie żaden (kiedyś Look 1,1 3d)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jędrzejów
Diagnoza jest najprawdopodobniej prawidłowa- uszkodzony potencjometr przepustnicy.
Wiele już o tym było.
Dodam, że ja wymieniłem sam potencjometr, ale początkowo nie działało to najlepiej, ponieważ część fabryczna (wg serwisu) ustawiona jest razem z przepustnicą na odpowiedni kąt, długo kombinowałem metodą prób i błędów żeby efekt był zadowalający.
Dlatego polecałbym rozejżenie się za całą orginalną kompletną przepustnicą nawet bez góry (wtryskiwacza) i silnika krokowego oczywiście sprawną.
Wiele już o tym było.
Dodam, że ja wymieniłem sam potencjometr, ale początkowo nie działało to najlepiej, ponieważ część fabryczna (wg serwisu) ustawiona jest razem z przepustnicą na odpowiedni kąt, długo kombinowałem metodą prób i błędów żeby efekt był zadowalający.
Dlatego polecałbym rozejżenie się za całą orginalną kompletną przepustnicą nawet bez góry (wtryskiwacza) i silnika krokowego oczywiście sprawną.

taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.....
Ciekawa sprawa z tym potencjometrem. Według tego co wyczytałem w książce o układzie wtryskowym bosch monojetronic ten potencjometr powinien mieć rezystancje 1100 omów. Mój miał ponad 1700 omów więc kupiłem urzywany korpus dolny przepustnicy i miał rezystancje 4 mega omy podmieniłem i pojeżdziłem tydzień i znowu to samo, doszło do tego że nie mogłem odpalić puga bo silniczek krokowy zaczął wariowć i nie uchylał przepustnicy przy rozruchu. Wziąłem ten stary i rozkręciłem ustawiłem go tak że na wyjściu pierwszej ścieżki opornościowej przy całkowicie zamkniętej przepustnicy mam napięcie 250 mV i to narazie działa tylko ciekawe jak długo. Mam jeszcze zastrzeżenia co do modułu zapłonowego czy czasami też nie świruje. Z tego co wiem steruje cewką zapłonową a z cewki pochodzi sygnał obrotów dla sterownika. Przy braku tego sygnału auta nie da się odpalić i czy czasem jak jade to mi ten sygnał nie zanika co powoduje że sterownik nie otwiera wtryskiwacza. Doradżcie mi gdzie najlepiej kupić ten potencjometr i czy jestem na dobrej drodze eksperymentując z potencjometrem i modułem zapłonowym