Klocki bendix ciekawostka.
Klocki bendix ciekawostka.
Od dawna mnie to zastanawiało ale do dziś nie znalazłem odpowiedzi.
Napewno większość z Was kojarzy typowe klocki do zacisku bendixa, z tym że są wersje symetryczne czyli każdy klocek taki sam, i są też takie "kopnięte"...
Markowi producenci do "kopnietych" klockow dołączają szczegółową instrukcje montażu który jak i gdzie, inne ogólnodostępne źródła milczą..
Sklepy sprzedają te dwa rodzaje klocków jako zamienniki
Jak się montuje takie "kopnięte" klocki i dlaczego???
Całkiem przypadkiem natrafiłem na ofertę intercarsu regenerowanych zacisków i co się okazuje typowy zacisk bendixa do tarczy niewentylowanej występuje w dwóch odmianach:
1. 5201-13-1514R i 5201-13-1515R
stosowane w większości 205/309 od '83 z dopiskiem "symetrial pads"
2. 5201-13-0216R i 5201-13-0217R
stosowane od '90 również w innych autach PSA jak AX, ZX, Saxo, 106,
z dopiskiem "non symetrial pads"
Niech jakaś mądra głowa wymyśli coś na temat symetrycznych/niesymetrycznych klocków i co ciekawe czym różnią się te zaciski skoro klocki sa wymienne..?
Napewno większość z Was kojarzy typowe klocki do zacisku bendixa, z tym że są wersje symetryczne czyli każdy klocek taki sam, i są też takie "kopnięte"...
Markowi producenci do "kopnietych" klockow dołączają szczegółową instrukcje montażu który jak i gdzie, inne ogólnodostępne źródła milczą..
Sklepy sprzedają te dwa rodzaje klocków jako zamienniki
Jak się montuje takie "kopnięte" klocki i dlaczego???
Całkiem przypadkiem natrafiłem na ofertę intercarsu regenerowanych zacisków i co się okazuje typowy zacisk bendixa do tarczy niewentylowanej występuje w dwóch odmianach:
1. 5201-13-1514R i 5201-13-1515R
stosowane w większości 205/309 od '83 z dopiskiem "symetrial pads"
2. 5201-13-0216R i 5201-13-0217R
stosowane od '90 również w innych autach PSA jak AX, ZX, Saxo, 106,
z dopiskiem "non symetrial pads"
Niech jakaś mądra głowa wymyśli coś na temat symetrycznych/niesymetrycznych klocków i co ciekawe czym różnią się te zaciski skoro klocki sa wymienne..?
- Załączniki
-
- 062_FDB393D.jpg (1.98 KiB) Przejrzano 6951 razy
-
- 062_FDB428B.jpg (1.72 KiB) Przejrzano 6952 razy
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
szczerze, to nie rozumiem problemu.
zacisk do klocków Asymetrycznych jest Symetryczny... wkładasz najpierw "dół" klocka, a potem wsuwasz go i blokujesz górę klinem...
widocznie.. symetryczne sie jakoś nie sprawdzały, skoro bendix przestał je produkować
i jeszcze pytanie - Twoim zdaniem klocki są wymienne? tzn że jak mam asymetryczne, to mogę wsadzić symetryczne?
zacisk do klocków Asymetrycznych jest Symetryczny... wkładasz najpierw "dół" klocka, a potem wsuwasz go i blokujesz górę klinem...
widocznie.. symetryczne sie jakoś nie sprawdzały, skoro bendix przestał je produkować
i jeszcze pytanie - Twoim zdaniem klocki są wymienne? tzn że jak mam asymetryczne, to mogę wsadzić symetryczne?
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Ja u siebie tez mam "pokopane" klocki...
Nie mierzyłem tych prostych i pokopanych, ale wydaje mi sie że odległosc miedzy uchwytami klocków normalnych i "pokopanych" jest identyczna...
Różnica polega tylko na tym, że okładziny tych symetrycznych przylegają do tarczy dokładnie na przeciw siebie, natomiast te "pokopane" maja okładziny przesuniete względem siebie (po tarczy)...mozliwe że z jakichs powodów inżynierowie doszli do wniosku że to przesunięcie z im znanych względów jest lepsze...
takie moje przemyslenia...

Nie mierzyłem tych prostych i pokopanych, ale wydaje mi sie że odległosc miedzy uchwytami klocków normalnych i "pokopanych" jest identyczna...
Różnica polega tylko na tym, że okładziny tych symetrycznych przylegają do tarczy dokładnie na przeciw siebie, natomiast te "pokopane" maja okładziny przesuniete względem siebie (po tarczy)...mozliwe że z jakichs powodów inżynierowie doszli do wniosku że to przesunięcie z im znanych względów jest lepsze...
takie moje przemyslenia...

- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
musieli dojść że lepsze (czyli lepiej hamują) bo dla zabawy nie chciało by im się kombinować
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
- rado83
- Junior
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 lis pt, 2004 5:09 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Będzin
- Kontakt:
a nei chodzi tu o to ze sa dwa rodzaje zaciskow ??
Opony nowe oraz urzywane
Wulkanizacja 24 H
niedlugo inf na http://www.variantgum.com
kompleksowe wyposazenie warsztatow oraz wulkanizacij
Wulkanizacja 24 H
niedlugo inf na http://www.variantgum.com
kompleksowe wyposazenie warsztatow oraz wulkanizacij
B182 - wrzucaj tą instrukcje:) niby nie ma tajemnic ale pamiętam że kiedyś coś mnie w takiej instrukcji zaciekawiło...
Woocash - to nie jest PROBLEM tylko CIEKAWOŚĆ rozwiązań technicznych. Klocki są napewno wymienne fizycznie, i często występują u sprzedawców jako zamienniki, choć symetrycznych już mało widać...
Sebek - i właśnie to mnie ciekawi! O uzasadnienie techniczne.
Orfister - ceny na stronie IC, niecałe 500/szt
Rado83 - w sumie to o to chodz:) ale! według numerów są inne, ale fizycznie tej różnicy nie widać
wygląd, kształt, praktycznie to samo.... a jednak musi być jakiś kruczek bo nie numerowali by ich osobno...
Woocash - to nie jest PROBLEM tylko CIEKAWOŚĆ rozwiązań technicznych. Klocki są napewno wymienne fizycznie, i często występują u sprzedawców jako zamienniki, choć symetrycznych już mało widać...
Sebek - i właśnie to mnie ciekawi! O uzasadnienie techniczne.
Orfister - ceny na stronie IC, niecałe 500/szt
Rado83 - w sumie to o to chodz:) ale! według numerów są inne, ale fizycznie tej różnicy nie widać

501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Witajcie ponownie !
Sprawdziłem ostatnio u siebie, w zaciskach Bendix..miałem dotąd pokopane kolce, miałem możliwosć załozyć proste no i ....doooopa...
Zacisk posiada od strony koła swego rodzaju "wypustkę" przez innych zwaną "cyckiem" hehe..
Uniemożlwia ona włożenie klocka symetrycznego od strony koła...od strony silnika spokojnie wchodzi.
tak więc jeśli ktoś ma Bendixy i planuje wymianę klocków, nie radze kombinowac z kształtem...
ps. a jakby uciąć tego "cycka" ?
Sprawdziłem ostatnio u siebie, w zaciskach Bendix..miałem dotąd pokopane kolce, miałem możliwosć załozyć proste no i ....doooopa...
Zacisk posiada od strony koła swego rodzaju "wypustkę" przez innych zwaną "cyckiem" hehe..
Uniemożlwia ona włożenie klocka symetrycznego od strony koła...od strony silnika spokojnie wchodzi.
tak więc jeśli ktoś ma Bendixy i planuje wymianę klocków, nie radze kombinowac z kształtem...
ps. a jakby uciąć tego "cycka" ?
