Luz na zacisku ?

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Luz na zacisku ?

Post autor: Pieraś »

Czy jesli mam luz na zacisku (prowadnicy) to mozna wymienic prowadnice, czy to jest tak, ze jak zacisk jest alu to otwor na ktorym chodzi zacisk to tez alu i tylko zacisk do wymiany?

Czy mozna oslony gumowe tloczka dopasowac z innego auta? Generalnie mialem problem ze znalezieniem samej gumy.

Chce rozebrac jutro kolo/zacisk zeby zobaczyc co jest nie tak, bo mam zgrzyty jakby w momencie naciskania hamulca (szczeki i tarcze bdb) i sie zastanawiam, czy prowadnica, czy tloczek.
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
skola
Uzalezniony
Posty: 867
Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin/pogodno

Re: Luz na zacisku ?

Post autor: skola »

ja sie bawilem w wymiane tych wszystkich gumek bo tez mi skrzypialy a efekt jest taki ze nadal piszczy wiec raczej nie ma sensu wymieniac .... aha niektore gumki sa za luzne wiec to tez nie jest argument za wymiana. Zacisk raczej wlasnie swobodnie powinien sie przesuwac i w prawo i w lewo, jak by sie nie przesuwal to wtedy nie jest dobrze.
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619

PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Luz na zacisku ?

Post autor: Pieraś »

dzis demontowalem klocki i faktycznie jest lekki luz na zacisku, tj. leciutko mozna go jakby lewo prawo na prowadnicach.

chodzi plynnie ... wiec ten luz itp nie ma wplywu na skrzypienie, obstukalem lekko mlotkiem rdze z czola tarczy (nie plaszczyzna hamujaca).... wyglada na to ze podczas hamowania gdzies na gumach ... albo poduszki albo amorek, bo wahacze nowe sa ... ewentualnie gumy na stabilizatorze pod nogami kierowcy

EDIT:
- wszystko jasne ... chcialem sobie polac wode na obie koncowki wahacza i na silentblocki .. mowie sobie moze tam skrzypi i co sie okazalo ?? tam gdzie wymieniali mi wahacze fajansiarze nie dokrecili sruby od stabilizatora na tyle ze o ok. 1cm ja dociagnalem bez zadnego wysilku ... stad tez mialem na trasie drgania na kierownicy przy 130, dzis lecialem juz 140 po przykreceniu i zero drgan, zenada to co sie dzieje ... no i po dokreceniu sruby nie ma tego skrzypienia ...

EOT. mozna zamknac
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
ODPOWIEDZ