Robię zawias komfortowy, tylko nie wiem jakie amortyzatory wybrać.
Myślałem też na amorkami od 306, a do tego sprężyna krótsza. uzyskał bym jakieś -2cm
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
grzesiek309 pisze:KYB Excel-G są bardzo komfortowe
To tak jak wyżej Grzesiek napisał KYB Excel-G, Bilstein B4, sachsy, monroe będą komfortowe, nie rozumiem w tym przypadku po co kombinować z amorami od 306, jak zwykłych amorów trochę jest do 205 i są dostępne.
Natomiast ja szukałem i kilka innych osób amorów sportowych do GTI, lepszej jakości niż alko czy mts które lubią się wy*rać po 10-15 tyś. A jednocześnie tańszej alternatywy do Bilsteina B6. Gdyby te Delphi były w fajnej cenie, do około 250zł sztuka to super bo to 1/3 ceny Bilsteinów (1szt.) do 205.
Zwykłych amortyzatorów wybór jest spory, niestety do GTI już nie
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Pragnę zauważyć że ja przedni zawias od GTI zakładam, dlatego też potrzebuję bardzo komfortowe amorki na przód ale pod łącznik przykręcany jak w GTI.
Jak duża różnica w jeździe jest pomiędzy normalnymi amortyzatorami, a "gwintem", czy amortyzatorami o charakterze sportowym, jak znacznie bardziej odczuwalne są dziury.
założyłem kompletny zawias i hamulce z gti 1,9 do leżaka, na amorach B4 i jest zdecydowanie twardo, także jak masz aluminiowe TU w planach to możesz mieć problem z komfortem
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
Sorry sugerowałem się że Garros, i rzeczywiście w ogóle ciężko o jakiekolwiek amory do GTI, w intercarsie są tylko magnum. Ale ja myślę że na zachodzie mają, trzeba będzie chyba ściągać:( Sorry bo ja myślałem że zwykłe gazówki do GTI są dostępne w PL, widać tego nikomu się nie opłaca trzymać na magazynie nawet:roll: .
Silnik zostaje 1.4, blok aluminowy, przednie zawieszenie z GTI, tył z 309. Myślę że zostanie fabryczna wysokość zawieszenia, dlatego potrzebne będą jakieś sensowne komfortowe amortyzatory, ale nie mogę znaleźć komfortowych z mocowaniem na stabilizator
Twardo, nisko, zimą na 13" większość dróg w Gdańsku stała się problemem (tarłem miską i katem o drogę). Zmieniłem tymczasowo sprężyny na jakieś "-40mm od CTI", które kupiłem na forum i... zrobiło się wygodnie, przód poszedł nieco w górę. Zostawiłem taki setup do teraz.
Pierwsza sprawa - -40mm od CTI, czyli od silnika XU co w rzeczywistości daje mniejsze obniżenie niż 40mm.
Druga rzecz - zmienilem zimówki na 14" i było lepiej niż na oponach ze skutera (135 tam było?!)
Trzecia sprawa - po zdjęciu kolumn w celu demontażu sprężyn nie musiałem używać ściągaczy do sprężyn, bo sprężyna latała między kielichem na amorku a górnym mocowaniem - te które założyłem też się udało złożyć bez ściągacza, ale nie latały między tymi mocowaniami
Czwarta sprawa - idz wypastuj sandały lepiej, a nie się moją wagą interesujesz
Trochę z innej beczki, ale może kogoś to zainteresuje:
Zmierzyłem w tym tygodniu siły tłumienia swoich amorów B6, wrzuciłem na wykres i porównałem ze standardowym zamiennikiem Monroe...
Widać że B6 ma ponad dwukrotnie wyższą siłę tłumienia podczas odbicia, tymczasem
podczas kompresji siły tłumienia są niższe!
Co więcej Bilstein zastosował jednostajne charakterystyki...
bilstein b6 tlumienie.jpg (40.93 KiB) Przejrzano 8362 razy
Ostatnio zmieniony 08 gru pn, 2014 11:40 am przez Jaca1984, łącznie zmieniany 1 raz.
No więc po x km w Garrosie muszę powiedzieć, że to jest to czego oczekiwałem! Jest pewniej, ale nie nazwałbym tego brakiem komfortu. Jak ktoś znajdzie te amory to z czystym sercem polecam