Hamulce i wspornik półośki

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
Rychu
Uzalezniony
Posty: 609
Rejestracja: 21 paź wt, 2003 9:56 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Hamulce i wspornik półośki

Post autor: Rychu »

Witam!
1) może ktoś się orientuje czy w GT powinny być z przodu tarcze wentylowane? Bo mam zwykłe, a cylinderek jest wysunięty na maksa. Jaka powinna być niminalna grubość tarcz? I wogóle jaki jest stosunek cena/jakość tarcz zwykłych i wentylowanych? Tzn. czy to się naprawdę opłaca zmieniać do takiej codziennej jazdy? Wentylowane dłużej wytrzymują?
2) coś mi trze przy wsporniku prawej półośki Może ktoś wie czy tam jest łożysko czy coś innego? Bo nie chcę niepotzrebnie rozbierać!
Z góry dzięki
Ostatnio zmieniony 19 kwie pn, 2004 3:05 pm przez Rychu, łącznie zmieniany 1 raz.
Peugeot 205 1.4GT LPG
Jeśli bardzo chcesz zobaczyć moje autko to zapraszam na: http://www.Rychu.205.pl
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Nie maja wentylowanych...
Archenar

Post autor: Archenar »

odp 1) w tamtym roku zmieniałem tarcze i klocki (niestety wentylowanych rzeczywiście nie da się włożyć) gdyż miałem taki sam efekt (wysuniętych cylinderków) jak Ty teraz.. poprostu te taile się zużywają..ale jak juz kupujesz to cos porządnego..tarcze Brembo a klocki Ferodo lub ATE..
odp 2) niewiem, ale jak przyjedziesz na zlot to pojeździmy,poszperamy i może wybadamy :)
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

klocki tylko FERODO :)

Po pierwsze - sa najlepsze na swiecie :)

Po drugie - nasz klub ma na nie znizke 20% (http://www.hamulce.net)
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Rychu
Uzalezniony
Posty: 609
Rejestracja: 21 paź wt, 2003 9:56 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Rychu »

A co z tym wspornikiem?
Peugeot 205 1.4GT LPG
Jeśli bardzo chcesz zobaczyć moje autko to zapraszam na: http://www.Rychu.205.pl
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

Jeśli półośka jest długa i ma wspornik przykręcony do bloku silinika (albo gdzieś indziej, nie wiem jak to wygląda w GT), to na pewno jest tam jakieś łożysko. Pewnie Ci się właśnie wys..wa skoro chrzęści. Żeby je zmienić trzeba na pewno zdjąć półoś i prawdopodobnie trzeba mieć prasę żeby zdjąć wewnętrzną bierznię łożyska z ośki. Należałoby to zrobić, bo jeżdżenie ze zużytym łożyskiem może wpłynąć też na ogólne zużycie innych elementów, np. przegubów, uszczelniacza w skrzyni itp.

Pozdr
Piweł
Ex 205 GTi...
Awatar użytkownika
Rychu
Uzalezniony
Posty: 609
Rejestracja: 21 paź wt, 2003 9:56 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Rychu »

Piweł pisze:Jeśli półośka jest długa i ma wspornik przykręcony do bloku silinika
Wspornik jest przykręcony do bloku silnika, a więc to jednak będzie łożysko :D
Dzięki wielkie!
Peugeot 205 1.4GT LPG
Jeśli bardzo chcesz zobaczyć moje autko to zapraszam na: http://www.Rychu.205.pl
krzycho

Post autor: krzycho »

Jest tam zwykłe łożysko kulkowe (bodajże 6006) i przy odrobinie dorej chęci można je zdjąć w warunkach warsztatowych jak i również założyć. Tyle że niestety trzeba zdemontować całą półoś. Wspornika nie trzeba demontować a wystarczy odkręcić 2 naketki i wybić półoś z tego wspornika razem z łożyskiem. Pierwszym razem dużo czasu mi to zajęło ale następne to mieściłem się w 2 godziny
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: domel »

Ps. Czy któryś z kolegów może napisać dokładniej jak wygląda wymiana tego łożyska podtrzymującego prawą półoś itd.? Jakie łożysko (i jaki koszt) do kupienia w 1.8D ? Ewentualnie link do podobnego tematu, bo nie mogę znaleźć :( . dzieki
ODPOWIEDZ