sciaga - pytanko

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
szmergiel
Junior
Posty: 345
Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: piotrków trybunalski

sciaga - pytanko

Post autor: szmergiel »

Mam taki problem - auto zaczęło zciągać w LEWO.

-ostatnio na placyku wyniosło mnie na zakręcie - przeleciałem mały kraweżnik ale PRAWYM KOłEM. niestety nie zdążyłem wyprostowac kierownicy i zrobiłem to na lekko skreconych kołach. troche sie wystaszyłem ale nawet felgi nie skasowałem <chyba>.

-miesiac temu miałem wymieniany LEWY wahacz

cisnienie powietrza jest ok.

z którym zdarzeniem szybciej to wiązać ??
Awatar użytkownika
Damian1p
Uzalezniony
Posty: 703
Rejestracja: 12 kwie wt, 2005 12:31 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Damian1p »

jak miales zbierznosc robiona po wachaczu to raczej wina placyku :P
Nie drażnij Lwa, bo Lew to Ja
http://damian1p.peugeot205.pl/
Awatar użytkownika
szmergiel
Junior
Posty: 345
Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: piotrków trybunalski

Post autor: szmergiel »

a tego nie wiem bo mechanika nie pytałem. generalnie po tym pyknięciu w krawężnik zwróciłem uwage czy zciaga, i okazało sie że lekko tak, ale w drugą strone niż ta która dostała. mozliwe że już wczśniej zciagał, przyczyn moze byc dużo, tylko chciałem zapytac czy ktoś spotkał sie z przypadkiem, że auto zciaga na inną strone niż uszkodzona. na logike powinno raczej sciągac na prawo skoro prawe koło mogło dostać. pozdro!!
Awatar użytkownika
Damian1p
Uzalezniony
Posty: 703
Rejestracja: 12 kwie wt, 2005 12:31 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Damian1p »

z tego co mi sie wydaje to nie chodzi o to w ktore kolo walnelo tylko pod jakim katem i jak bylo kolo skrecone, przeciez moze byc tak ze kolo bedzie bardziej do srodka czyli poatrzac od gory |----\ wtedy nie bedzie sciagalo w prawo tylko w lewo a przeciez prawe kolo walniete bylo i na logike powinno w prawo sciagac.

proponuje udac sie do mechnika jak lekko sciaga pewnie sama zbieznosc wyustarczy do naprawienia problemu sciagania auta a jak nie to mechanik powie Ci co rozwaliles :P
Nie drażnij Lwa, bo Lew to Ja
http://damian1p.peugeot205.pl/
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Damian1p pisze:przeciez moze byc tak ze kolo bedzie bardziej do srodka czyli poatrzac od gory |----\ wtedy nie bedzie sciagalo w prawo tylko w lewo a przeciez prawe kolo walniete bylo i na logike powinno w prawo sciagac.
to dziwna macie ta logike, bo lewe kolo skreci w prawo -samochod ma tendencje do jazdy na wprost i efekt bedzie taki /---\ ze skrecona w prawo kierownica :wink: samochod dalej bedzie jechal prosto (o ile nic w ukladzie kier. nie jest zatarte)
kocel

Post autor: kocel »

jak on skrecał w lewo....kola byly skrecone w lewo\----\\....z prawej strony wjechal w kraweznik(druga kreska) czyli prawe kolo dostalo po dupie...wiec teraz po wyprostwaniu kół kiedy lewe bedzie prosto....prawe moze delikatnie....moze mocno...bedzie skrecone w lewo...[]---\\ ...tak mi sie wydaje...ale mlody jestem to sie moge mylić ;P
Awatar użytkownika
szmergiel
Junior
Posty: 345
Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: piotrków trybunalski

Post autor: szmergiel »

generalnie macie racje i nie oczekuje tutaj jednoznacznej odpowiedzi. tak tylko mnie sie wydaje ze "dobre" koło z załozenia bedzie starało sie jechać na prost, a złe gdziekolwiek, i dlatego to złe bedzie zciągać. To jak wg Was, pizgniecie prawym kołem moze wywałoać ściąganie w lewo ?? miał kotoś taki przypadek z kraweżnikiem?? w która ściagało, w tą co dostała?? pozdro!!
Wacman
Junior
Posty: 122
Rejestracja: 29 paź sob, 2005 6:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Wacman »

przyłoż w drugą fel :) gę, może się wyrówna
Awatar użytkownika
szmergiel
Junior
Posty: 345
Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: piotrków trybunalski

Post autor: szmergiel »

dziękuje, a i owszem NIE skorzystam :wink: za to przełożyłem stronami przednie koła, i zaczeło zciagać w przeciwną, czyli koła do wywazenia. a tu troche info o geometri

http://www.mototechnika.republika.pl/pl ... etria.html

ciekawa informacja dla tych co twierdza ze zła zbieżnośc może powodować zciąganie. otórz NIE!!

pozdro!!
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

przeciez tlumaczylem, ze nie moze, a wszyscy swoje, bo gdzies kiedys cos slyszeli 8)7
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

Zła geometria wpływa w zasadzie jedynie na niszczenie się opon...
Awatar użytkownika
szmergiel
Junior
Posty: 345
Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: piotrków trybunalski

Post autor: szmergiel »

O przepraszam Banita, ja w stosunku do swoich też zachowywałem duży dystans, a w zasadzie chciałem wywnioskować co Wy myślicie. 8)

a odnośnie odpowiedzi Orfistera:

przy złej zbierzności, dwie opony równomiernie trą, dlatego nie ściaga.

przy złej geometrii jedna bardziej sie zużywa -> bardziej trze -> hamuje -> zciąga. :wink:
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

Też słusznie...tyle że jakby nie patrzył..zbieżnosć, czy rozbieżnosć, też wpływają na geometrię..
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

zalezy o geometrii czego mowicie :)
paweł21

Post autor: paweł21 »

banita ma racje
bo kola sa przodem albo na zewnatrz albo do wewnatrz najlepiej prosto ale zawesze jednakowo to nam reguluje maglownica jak jest zmiana to widac to po kierownicy bo sie przestawia
ODPOWIEDZ