Strona 1 z 2

sciaga - pytanko

: 31 sty śr, 2007 9:26 pm
autor: szmergiel
Mam taki problem - auto zaczęło zciągać w LEWO.

-ostatnio na placyku wyniosło mnie na zakręcie - przeleciałem mały kraweżnik ale PRAWYM KOłEM. niestety nie zdążyłem wyprostowac kierownicy i zrobiłem to na lekko skreconych kołach. troche sie wystaszyłem ale nawet felgi nie skasowałem <chyba>.

-miesiac temu miałem wymieniany LEWY wahacz

cisnienie powietrza jest ok.

z którym zdarzeniem szybciej to wiązać ??

: 31 sty śr, 2007 9:47 pm
autor: Damian1p
jak miales zbierznosc robiona po wachaczu to raczej wina placyku :P

: 31 sty śr, 2007 11:39 pm
autor: szmergiel
a tego nie wiem bo mechanika nie pytałem. generalnie po tym pyknięciu w krawężnik zwróciłem uwage czy zciaga, i okazało sie że lekko tak, ale w drugą strone niż ta która dostała. mozliwe że już wczśniej zciagał, przyczyn moze byc dużo, tylko chciałem zapytac czy ktoś spotkał sie z przypadkiem, że auto zciaga na inną strone niż uszkodzona. na logike powinno raczej sciągac na prawo skoro prawe koło mogło dostać. pozdro!!

: 01 lut czw, 2007 12:01 am
autor: Damian1p
z tego co mi sie wydaje to nie chodzi o to w ktore kolo walnelo tylko pod jakim katem i jak bylo kolo skrecone, przeciez moze byc tak ze kolo bedzie bardziej do srodka czyli poatrzac od gory |----\ wtedy nie bedzie sciagalo w prawo tylko w lewo a przeciez prawe kolo walniete bylo i na logike powinno w prawo sciagac.

proponuje udac sie do mechnika jak lekko sciaga pewnie sama zbieznosc wyustarczy do naprawienia problemu sciagania auta a jak nie to mechanik powie Ci co rozwaliles :P

: 01 lut czw, 2007 12:09 am
autor: Banita
Damian1p pisze:przeciez moze byc tak ze kolo bedzie bardziej do srodka czyli poatrzac od gory |----\ wtedy nie bedzie sciagalo w prawo tylko w lewo a przeciez prawe kolo walniete bylo i na logike powinno w prawo sciagac.
to dziwna macie ta logike, bo lewe kolo skreci w prawo -samochod ma tendencje do jazdy na wprost i efekt bedzie taki /---\ ze skrecona w prawo kierownica :wink: samochod dalej bedzie jechal prosto (o ile nic w ukladzie kier. nie jest zatarte)

: 01 lut czw, 2007 12:26 am
autor: kocel
jak on skrecał w lewo....kola byly skrecone w lewo\----\\....z prawej strony wjechal w kraweznik(druga kreska) czyli prawe kolo dostalo po dupie...wiec teraz po wyprostwaniu kół kiedy lewe bedzie prosto....prawe moze delikatnie....moze mocno...bedzie skrecone w lewo...[]---\\ ...tak mi sie wydaje...ale mlody jestem to sie moge mylić ;P

: 01 lut czw, 2007 1:19 am
autor: szmergiel
generalnie macie racje i nie oczekuje tutaj jednoznacznej odpowiedzi. tak tylko mnie sie wydaje ze "dobre" koło z załozenia bedzie starało sie jechać na prost, a złe gdziekolwiek, i dlatego to złe bedzie zciągać. To jak wg Was, pizgniecie prawym kołem moze wywałoać ściąganie w lewo ?? miał kotoś taki przypadek z kraweżnikiem?? w która ściagało, w tą co dostała?? pozdro!!

: 02 lut pt, 2007 5:52 pm
autor: Wacman
przyłoż w drugą fel :) gę, może się wyrówna

: 02 lut pt, 2007 6:20 pm
autor: szmergiel
dziękuje, a i owszem NIE skorzystam :wink: za to przełożyłem stronami przednie koła, i zaczeło zciagać w przeciwną, czyli koła do wywazenia. a tu troche info o geometri

http://www.mototechnika.republika.pl/pl ... etria.html

ciekawa informacja dla tych co twierdza ze zła zbieżnośc może powodować zciąganie. otórz NIE!!

pozdro!!

: 03 lut sob, 2007 9:31 am
autor: Banita
przeciez tlumaczylem, ze nie moze, a wszyscy swoje, bo gdzies kiedys cos slyszeli 8)7

: 03 lut sob, 2007 9:53 am
autor: Orfister
Zła geometria wpływa w zasadzie jedynie na niszczenie się opon...

: 03 lut sob, 2007 12:19 pm
autor: szmergiel
O przepraszam Banita, ja w stosunku do swoich też zachowywałem duży dystans, a w zasadzie chciałem wywnioskować co Wy myślicie. 8)

a odnośnie odpowiedzi Orfistera:

przy złej zbierzności, dwie opony równomiernie trą, dlatego nie ściaga.

przy złej geometrii jedna bardziej sie zużywa -> bardziej trze -> hamuje -> zciąga. :wink:

: 03 lut sob, 2007 2:03 pm
autor: Orfister
Też słusznie...tyle że jakby nie patrzył..zbieżnosć, czy rozbieżnosć, też wpływają na geometrię..

: 03 lut sob, 2007 2:46 pm
autor: Banita
zalezy o geometrii czego mowicie :)

: 04 lut ndz, 2007 4:59 pm
autor: paweł21
banita ma racje
bo kola sa przodem albo na zewnatrz albo do wewnatrz najlepiej prosto ale zawesze jednakowo to nam reguluje maglownica jak jest zmiana to widac to po kierownicy bo sie przestawia