Strona 1 z 2

Fenomen hamulcow 1,9 Gti

: 17 lut sob, 2007 9:18 pm
autor: kubas
Czy ktos mi moze powiedziec na czym polega fenomen hamulcow z gti ? Skoro srednica tarczy jest taka sama a powierzchnia klockow jest nawet mniejsza niz ta np w xs. To dlaczego lepiej hamuja ? Czy roznica bedzie duza ? Wentylowanie daje to ze hamulce nie nagrzewaja sie tak bardzo przy dlugim hamowaniu ale wplywu na droge hamowania nie ma. Sam zastanawiam sie ostatnio nad taka przekladka bo moje hamulce do najlepszych nie naleza. A i pytanie jaki wplyw na hamulce ma serwo ? Czy moze sila z jaka tloczki przyciskaja klocki do tarcz jest wieksza ?


Szukalem wszedzie i nie moge znalezc.

: 17 lut sob, 2007 9:38 pm
autor: Banita
W 1.9 gti jest wieksze serwo.
Co do roznicy hamowania -nawet miedzy 1.6, a 1.9 jest kolosalna roznica.
Wentylowanie ma wplyw na droge hamowania :wink:

: 17 lut sob, 2007 10:03 pm
autor: kubas
No ale dzieki czemu jest taka roznica ? Jakie elementy na to wplywaja bo zawsze myslalem ze droga hamowania zalezy od srednicy tarczy i wielkosci klockow. A dlaczego wentylowanie ma wplyw na droge hamowania ?

: 17 lut sob, 2007 10:08 pm
autor: Banita
Serwo i konstukcja zaciskow -dokladniej nie jestem w stanie odpowiedziec.

Co do drogi hamowania. -nie zawsze hamujesz z 40km/h, a gdy wcisniejsz przy 130, to juz potrafia sie niezle nagrzac, a wentylowane maja wieksza mase cieplna i sa wlasnie wentylowane, wiec 2 i wiecej hamowan one after another nie stanowia dla nich problemu.

: 17 lut sob, 2007 10:13 pm
autor: kubas
Masz racje nie ma problemu przy wielokrotnym hamowaniu z wiekszych predkosci to jest oczywiste ale gdyby porownac takie same uklady hamulcowe w takich samych dwoch samochodach tylko ze w jednym wentylowane tarcze w drugim nie i podczas jednokrotnego zatrzymania z 100 do 0 nie byloby roznicy :) Czyli dobrze byloby przy wymianie hamulcow na te z 1,9 wymienic rowniez serwo ? Chociaz roznica bedzie polegala chyba tylko i wylacznie na sile jaka musisz wlozyc w zahamowanie, chociaz moge sie mylic. A moze ktos wie czym roznia sie te zaciski ? Czy tak jak pisalem tloczki mocniej sciskaja klocki ?

A roznica jest widoczna miedzy 1,6 a 1,9 bo 1,6 to to samo co np w 1,4 tylko ze wentylowane.

: 17 lut sob, 2007 11:11 pm
autor: zlotycbr
Witam ten temat co masz juz przerabialem,popatrz w moim profilu na zdjecia silnikow,widac ze przed swap-em na 1.1 mialem serwo normalne,potem zalorzylem od GTI.Hamulec zrobil sie ostrzejszy od razu,zeby tak samo hamowac jak przedtem trzeba uzyc o wiele mniejszego nacisku na pedal!!!!! Czyli roznica jest kolosalna.
Natomiast co sie tyczy tarcz to wentylowane sa o wiele odporniejsze na fadding(przegrzanie),zaciski posiadaja inna srednice tloczkow,co skutkuje innym naciskiem na klocki i pompa hamulcowa ma inna srednice tloczka w tym wypadku mniejsza,co sie przeklada na wiekszy nacisk przy tej samej sile do tego serwo wiekszej srednicy i juz masz fenomen hamulcow 1,9GTI :W

: 18 lut ndz, 2007 12:16 am
autor: HDi
a jakie serwo ma 1.9 rallye ?? bo muszę pomyśleć nad hamulcami

: 18 lut ndz, 2007 1:56 am
autor: moralez
hdi nie zostalo ci serwo i pompa :P ?
przelozylem do siebie zaciski z 1,9 szalu spejalnie nie ma,

a i nie wiem skad sie wzial mit ze felgi 13 nie wchodza na te zaciski..."bujda na resorach" :evil: :evil: :evil:

: 19 lut pn, 2007 5:15 pm
autor: moralez
chyba jednak musze uderzyc sie w piers :D
wyglada na to ze sie dotarly(chociaz zalozone kompletami z dawcy) :mrgreen:
wrazenia:
-samochod zaczyna hamowac odrazu a nie po wcisnieciu pedalu na 2-3 cm
-jest roznica w skutecznosci :twisted: :twisted: :twisted:

: 19 lut pn, 2007 9:10 pm
autor: Banita
rallye ma takie jak jak 1.6 gti

: 19 lut pn, 2007 11:42 pm
autor: skola
a jakby same servo przełozyc do mojego xs czy zwiekszy sie skutecznosc seryjnych moich hamulców czy trzeba dodatkowo zaciski zmieniac?

: 20 lut wt, 2007 12:07 am
autor: moralez
po sprawdzeniu organoleptycznym okazalo sie ze w gti 13 nie wchodza, xs wchodza... czary :twisted:

: 20 lut wt, 2007 12:19 am
autor: Banita
skutecznosc sie nie zmieni, tylko trzeba bedzie w to wlozyc nieco mniej sily

: 22 lut czw, 2007 1:25 pm
autor: Kaktus
Duza role odgrywa tu takze fakt ze 1.9 Gti w wersji 122km ma regulator sily hamowania przyu belce tylnej, ktory pozwala (jezeli jest dobrze zaprojektowany) idealnie rozdzielic sile hamowania pomiedzy przodem a tylem, a wiec jak jedziemy pustym autem to przod i tyl hamuja na granicy utraty przyczepnosci, jak zaladujemy samochod regulatory zmieniaja swoja harakterystyke i dalej mamy super rozklad sily hamowania.

W 1.6 Gti nie ma regulatora, a jest tylko dlawik ktory scisle okresla sile hamowania, podobnie ma sie sprawa w 1.9 Gti 130km.

Oczywiscie to ze tarcze sa wentylowane, wieksze sa tloczki w zaciskach itp to to jak najbardziej wplywa na droge hamowania, nawet zawieszenie wplywa.

Ale znaczenie ma wlasnie takze rozlozenie sily hamowania.

: 22 lut czw, 2007 1:34 pm
autor: Banita
mam 2 rodzaje korektorow do 122km i dzialaja na zasadzie dlawnika -charakterystyka sie nie zmienia (zreszta temat byl poruszany i o ile mnie pamiec nie myli tylko w jakiejs okreslonej wersji byly korektory o zmiennej charakterystyce)