piszczy z tyłu

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
piteross

piszczy z tyłu

Post autor: piteross »

moj peżocik zaczął piszczec z tyłu, przy ruszaniu, wolnych predkosciach. Mi sie wydaje ze jest to łozysko prawego koła, z dwoch wzgledów: 1. z prawej strony piszczy :D , ciezko chodzi jak sie podniesie samochód...czyli po prostu cos sie tam blokuje, bo nie kiedy to mam wrazenie ze wchodze "na recznym" w zakret :P
ile by kosztowało nowe takie łozysko i gdzie go moge dostac, patrzylem na allegro ale tam daja wraz z belka. moze ma ktos na sprzedaz :> ?
BARON-DEMON

Post autor: BARON-DEMON »

a może beben?? jamialem tak kiedys ze po dluzszej jezdzie smierdzialo spalenizną, linka o d reczniaka przyrdzewiala i jedno kolo hamowało mi , ale samos ie naprawilo pozniej
Awatar użytkownika
szmergiel
Junior
Posty: 345
Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: piotrków trybunalski

Post autor: szmergiel »

Łożysko ale w belce czyli belka do robienia. a opory koła to raczei inna sprawa. a koła stoją prosto czy okrakiem?
Obrazek
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: domel »

Postaw auto na podnośnik, spuść hamulec ręczny i zobacz czy te koło dajesz radę obracać ręką. Jak nie możesz to pewnie hamulec trzyma bo np. linka nie odpuszcza więc spróbuj walnąć w bęben hamulcowy młotkiem parę razy (od wewnątrz koła ) i zobacz czy puści. Tylko nic nie rozwal tym młotkiem lub nie zwal auta z podnośnika :)
piteross

Post autor: piteross »

[quote] Łożysko ale w belce czyli belka do robienia [/qoute] :cry:
to ja wybieram opcje domel`a :D
juz tak zrobielm i sie nie dalo obracac, czuc bylo solidny opór, czyli ze to moze byc tylko reczny??? i rozwiazanie ejst takie zeby walic młotem od wewntarz :D heh oki sie zobaczy


a czy koła stoja okrakiem to ciezko stwierdzic:D bo nie wiem za bardzo do którego kola porównac:D tylne troche uciekaja do srodka (jak w takich starych ciezarówkach:D)a przednie niby sa równe ale niby nie :P
ale jakos sie równoważa i nie sciaga w zadna strone, no tylko sie opony nie równo scieraja :D heh
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: domel »

Sprawdź też drugie koło czy jest to samo.
Jeżeli to hamulec trzyma to albo nie odbija ci linka ręcznego - stara, zardzewiała, zapieczonona lub
stare cylinderki w bębnach nie działają jak trzeba (do wymiany) lub
sprężyna w bębnach od szczęk nie odbija . Pewnie po jeździe ci bębny się mocno grzeją- sprawdz.
Jeżeli to ręczny to trzeba wymienić linki, ale jako prowizorkę możesz zrobić tak, że wlać (od kabiny) do pancerzyka linki trochę oleju poczekać, poruszać nią, zaciąiągać go lekko, pozginać linkę i pouderzać w bęben to może odpuścić hamulec.
Jak odpuści ( koła będą się obracać swobodnie gdy auto na podnośniku) to po prostu nie używaj ręcznego do czasu, aż zrobisz linki. Puki nie ma wielkiej górki wystarczy auto zostawić na biegu.
Ostatnio zmieniony 06 mar wt, 2007 1:43 pm przez domel, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
szmergiel
Junior
Posty: 345
Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: piotrków trybunalski

Post autor: szmergiel »

piteross pisze: a czy koła stoja okrakiem to ciezko stwierdzic:D bo nie wiem za bardzo do którego kola porównac:D tylne troche uciekaja do srodka
dobre stoja tak | - | złe / - \ lub tylko jedno odstaje. a gdy stoja tak \ - | tzn zawaliłeś w kraweznik na recznym. tylnie koła nie powinny odstawac od pionu
Obrazek
ODPOWIEDZ