Strona 1 z 1
piszczy z tyłu
: 05 mar pn, 2007 1:58 pm
autor: piteross
moj peżocik zaczął piszczec z tyłu, przy ruszaniu, wolnych predkosciach. Mi sie wydaje ze jest to łozysko prawego koła, z dwoch wzgledów: 1. z prawej strony piszczy

, ciezko chodzi jak sie podniesie samochód...czyli po prostu cos sie tam blokuje, bo nie kiedy to mam wrazenie ze wchodze "na recznym" w zakret
ile by kosztowało nowe takie łozysko i gdzie go moge dostac, patrzylem na allegro ale tam daja wraz z belka. moze ma ktos na sprzedaz :> ?
: 05 mar pn, 2007 2:01 pm
autor: BARON-DEMON
a może beben?? jamialem tak kiedys ze po dluzszej jezdzie smierdzialo spalenizną, linka o d reczniaka przyrdzewiala i jedno kolo hamowało mi , ale samos ie naprawilo pozniej
: 05 mar pn, 2007 3:22 pm
autor: szmergiel
Łożysko ale w belce czyli belka do robienia. a opory koła to raczei inna sprawa. a koła stoją prosto czy okrakiem?
: 05 mar pn, 2007 3:49 pm
autor: domel
Postaw auto na podnośnik, spuść hamulec ręczny i zobacz czy te koło dajesz radę obracać ręką. Jak nie możesz to pewnie hamulec trzyma bo np. linka nie odpuszcza więc spróbuj walnąć w bęben hamulcowy młotkiem parę razy (od wewnątrz koła ) i zobacz czy puści. Tylko nic nie rozwal tym młotkiem lub nie zwal auta z podnośnika

: 05 mar pn, 2007 5:56 pm
autor: piteross
[quote] Łożysko ale w belce czyli belka do robienia [/qoute]
to ja wybieram opcje domel`a
juz tak zrobielm i sie nie dalo obracac, czuc bylo solidny opór, czyli ze to moze byc tylko reczny??? i rozwiazanie ejst takie zeby walic młotem od wewntarz

heh oki sie zobaczy
a czy koła stoja okrakiem to ciezko stwierdzic:D bo nie wiem za bardzo do którego kola porównac:D tylne troche uciekaja do srodka (jak w takich starych ciezarówkach:D)a przednie niby sa równe ale niby nie

ale jakos sie równoważa i nie sciaga w zadna strone, no tylko sie opony nie równo scieraja

heh
: 05 mar pn, 2007 9:38 pm
autor: domel
Sprawdź też drugie koło czy jest to samo.
Jeżeli to hamulec trzyma to albo nie odbija ci linka ręcznego - stara, zardzewiała, zapieczonona lub
stare cylinderki w bębnach nie działają jak trzeba (do wymiany) lub
sprężyna w bębnach od szczęk nie odbija . Pewnie po jeździe ci bębny się mocno grzeją- sprawdz.
Jeżeli to ręczny to trzeba wymienić linki, ale jako prowizorkę możesz zrobić tak, że wlać (od kabiny) do pancerzyka linki trochę oleju poczekać, poruszać nią, zaciąiągać go lekko, pozginać linkę i pouderzać w bęben to może odpuścić hamulec.
Jak odpuści ( koła będą się obracać swobodnie gdy auto na podnośniku) to po prostu nie używaj ręcznego do czasu, aż zrobisz linki. Puki nie ma wielkiej górki wystarczy auto zostawić na biegu.
: 06 mar wt, 2007 12:37 am
autor: szmergiel
piteross pisze:
a czy koła stoja okrakiem to ciezko stwierdzic:D bo nie wiem za bardzo do którego kola porównac:D tylne troche uciekaja do srodka
dobre stoja tak | - | złe / - \ lub tylko jedno odstaje. a gdy stoja tak \ - | tzn zawaliłeś w kraweznik na recznym. tylnie koła nie powinny odstawac od pionu