wahacze gti kompendium wiedzy
: 16 cze wt, 2009 8:04 pm
Witam kolegów.Od pewnego czasu interesuje mnie jak zrobić aby wahacze w gti były dobre a w portfelu zostało wiecej kasy.
Powertowałem forum i oczywiscie znalazłem że najlepsza rada to zmienic na nowy , nastepna to dać zregenerować. Jednakże znalazłem też fragment w jednym topicu o przerabianiu wahaczy na wymienne sworznie gdzieś w bydgoszczy jednak kolega który to napisał nie udziela się już na forum od 2007 roku pojawił sie także fragment i wahaczach A-grupowych z regulacją pochylenia koła to napisał kaktus.Tak więc fajnie by było poznac na przykład namiary na magika w bydgoszczy który przerabia wahacze na zwykłe sworznie i przy okazji może ktoś wie od czego wtedy sa te sworznie od siebie dodam tylko że w 205 gti czop sworznia ma 16 mm taki sam rozmiar ma jeszcze peugeot 106 i jest wciskany w wahacz znaczy wymienny chociaż delikatnie sam czop się rożni bardzo podobny też jest sworzeń od 306 tam jest średnicy 16mm lub 18mm ale wyglądowo jest bardzo zbliżony czop do naszego, chociaż całość jest przykręcana do wahacza na 3 śruby ja mam wybite wahacze z obu stron więc narazie poszukuje jakiejś dobrej ceny ale i rozebrałem jeden własny aby organoleptycznie zobaczyć w czym rzecz.No i cały pic polega na tym że pomiędzy samym sworzniem a obudową jest wkladka plastikowa/badż z innego tworzywa która sie z czasem wyciera.Generalnie wystarczyłoby wiedzieć w jakim sworzniu występuje ta wkładka z taką średnicą i ja wymieniać ja wiem na pewno ze w pugu 106 jest mniejsza bo jeden nowy sworzeń juz rozłupałem.
to widok z boku największego problemu naszych wahaczy

tu widac miseczkę która trzyma cały interes aby niewypadł dołem

bez gumowej osłonki

scieta miseczka od spodu i widok dolnej częsci plastikowej wkladki pomiedzy sworzniem a obudowa

a tak wygląda sprawca zamieszania czyli kawałek plastiku na czopie sworznia

tu mamy wyjety czop ze sworznia z puga 106 niestety plastik jest troszke mniejszej średnicy

a tu z zdjetym plastikiem

Tak więc prosiłbym jak ktos mam jakieś patenty na robienie takich regeneracji albo od czego pasuje plastik w wachacz albo kto i gdzie przerabia na wymienne sworznie albo jakieś inne o tych wahaczach a-grupowych niech tu sie wypowie
napewno przyda sie to niejednemu uzytkownikowi gti oraz td 
Powertowałem forum i oczywiscie znalazłem że najlepsza rada to zmienic na nowy , nastepna to dać zregenerować. Jednakże znalazłem też fragment w jednym topicu o przerabianiu wahaczy na wymienne sworznie gdzieś w bydgoszczy jednak kolega który to napisał nie udziela się już na forum od 2007 roku pojawił sie także fragment i wahaczach A-grupowych z regulacją pochylenia koła to napisał kaktus.Tak więc fajnie by było poznac na przykład namiary na magika w bydgoszczy który przerabia wahacze na zwykłe sworznie i przy okazji może ktoś wie od czego wtedy sa te sworznie od siebie dodam tylko że w 205 gti czop sworznia ma 16 mm taki sam rozmiar ma jeszcze peugeot 106 i jest wciskany w wahacz znaczy wymienny chociaż delikatnie sam czop się rożni bardzo podobny też jest sworzeń od 306 tam jest średnicy 16mm lub 18mm ale wyglądowo jest bardzo zbliżony czop do naszego, chociaż całość jest przykręcana do wahacza na 3 śruby ja mam wybite wahacze z obu stron więc narazie poszukuje jakiejś dobrej ceny ale i rozebrałem jeden własny aby organoleptycznie zobaczyć w czym rzecz.No i cały pic polega na tym że pomiędzy samym sworzniem a obudową jest wkladka plastikowa/badż z innego tworzywa która sie z czasem wyciera.Generalnie wystarczyłoby wiedzieć w jakim sworzniu występuje ta wkładka z taką średnicą i ja wymieniać ja wiem na pewno ze w pugu 106 jest mniejsza bo jeden nowy sworzeń juz rozłupałem.
to widok z boku największego problemu naszych wahaczy

tu widac miseczkę która trzyma cały interes aby niewypadł dołem

bez gumowej osłonki

scieta miseczka od spodu i widok dolnej częsci plastikowej wkladki pomiedzy sworzniem a obudowa

a tak wygląda sprawca zamieszania czyli kawałek plastiku na czopie sworznia

tu mamy wyjety czop ze sworznia z puga 106 niestety plastik jest troszke mniejszej średnicy

a tu z zdjetym plastikiem

Tak więc prosiłbym jak ktos mam jakieś patenty na robienie takich regeneracji albo od czego pasuje plastik w wachacz albo kto i gdzie przerabia na wymienne sworznie albo jakieś inne o tych wahaczach a-grupowych niech tu sie wypowie

