Grubszy stabilizator przedni ?

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Grubszy stabilizator przedni ?

Post autor: kubas »

Z okazji że ostatnio jeździłem pugiem po torze chciałbym coś jeszcze poprawić w jego prowadzeniu.

Pierwsza myśl to grubszy stabilizator z przodu. Obecnie całe zawieszenie przednie w moim xs pochodzi z gti.
Stabilizator przedni ma grubość 17mm. Jest możliwość włożenia grubszego stabilizatora 21mm z t-diesla bodajże. Ale zakup tego to jak zakup t16. Więc jako że polak potrafi wpadłem na pomysł żeby wykorzystać moj stary stabilizator z xsa. Stabilizator z xsa ma 23mm. Dziś będąc w garażu sobie przymierzyłem pod samochodem i kształtem jest prawie identyczny. Na pierwszy rzut powinien się różnić jedynie nagwintowaną końcówką oraz brakiem dziury na łącznik. Mój plan to obcięcie tej końcówki, zeszlifowanie końca na kształt tego co jest w gti. W gti grubość tej końcówki to 12mm. No a na koniec wywiercenie dziury na łącznik. I tu pierwsze pytanie lepiej oszlifować tą końcówkę czy dać do jakiegoś kowala żeby rozklepał ? No i drugie najważniejsze chyba pytanie czy 23mm to nie za dużo ? Nie chce osiągnąć efektu odwrotnego do zamierzonego. W uk wsadzają ten 21mm stabilizator i podobno jest ok.

http://img29.imageshack.us/img29/1268/img5611.jpg - stabilizator z xs
http://img15.imageshack.us/img15/7303/img5213resize.jpg - porownanie gti i xs
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Grubszy stabilizator przedni ?

Post autor: cyborg »

Moim skromnym zdaniem wylacznie rozklepac na goraco, szlifowanie oslabi koncowke przez zadzialanie tzw. efektu karbu, a 23 mm warto sprobowac, w xs-ie jest ok to czemu w gti mialoby byc inaczej?
ODPOWIEDZ