Strona 1 z 1

Zawieszenie CTi vs. GTi

: 14 paź śr, 2009 10:54 am
autor: Iwan
Na wstępie witam wszystkich bardzo serdecznie, stałem się posiadaczem 205 CTi ;D
Zaczynam powolną i mozolną pracę doprowadzenia go do stanu zbliżonego do fabrycznie nowego.
Zamierzam wymienić zawieszenie bo strasznie stuka, udało mi się go podnieść i ku mojemu zdziwieniu
sanki, stabilizator, wahacze pochodzą raczej od wersji innej niż CTi.
Pytanie moje brzmi: czy mocowania do budy oraz wymiary tych sanek są identyczne w każdej wersji?
Pytanie nr2: czy ktoś posiada na stanie extra sanki od GTi?
Pytanie nr3: jak z mocowaniem maglownicy, czy jest identyczne (bez wspomagania)
Pytanie nr4: jak z mocowaniem piast, czy inne przy wahaczu trójkątnym (GTi) a tym "bananowym"?

Aha prosiłbym jeszcze o hasło do pliku z książką Etzold-a

Re: Zawieszenie CTi vs. GTi

: 14 paź śr, 2009 8:53 pm
autor: grzechuuu205
a jaki tam silnik masz?:> moze masz CJ nie CTI :P

Re: Zawieszenie CTi vs. GTi

: 14 paź śr, 2009 10:22 pm
autor: moralez
Natomiast ja bym prosil o laskawe uzycie wyszukiwarki.
Zawieszenie w CTI jest takie samo jak w zwyklych wersjach.

Re: Zawieszenie CTi vs. GTi

: 14 paź śr, 2009 10:47 pm
autor: grzechuuu205
aa to przepraszam, tego naprawde nie wiedziałem. _O_

Re: Zawieszenie CTi vs. GTi

: 14 paź śr, 2009 11:56 pm
autor: martinop
Tak jak pisze moralez masz wachacze ze zwykłem wersji.
Do końca nie można powiedzieć, że masz zawieszenie ze zwykłego 205, ponieważ zawias i hamulce w CTi to połączenie 1.6 GTi i zwykłej wersji.
Żeby wrzucić trójkątne wachacze (muszą byc z 1.6 GTi - chodzi o średnicę sworznia w zwrotnicy) musisz zmienić sanki ( na 1,6 lub 1.9 GTi- obojętnie).
Hamulce i zwrotnice masz takie jak w 1.6 GTi.

Re: Zawieszenie CTi vs. GTi

: 15 paź czw, 2009 12:30 am
autor: Jarmarek
A ja bym do tego dodał, że warto odrazu podmienić i zwrotnice i hamulce na takie od 1,9 GTi.

Reszta dokładnie tak jak pisze Martinop.

Re: Zawieszenie CTi vs. GTi

: 15 paź czw, 2009 12:31 am
autor: moralez
martinop pisze: Żeby wrzucić trójkątne wachacze (muszą byc z 1.6 GTi - chodzi o średnicę sworznia w zwrotnicy) musisz zmienić sanki ( na 1,6 lub 1.9 GTi- obojętnie).
Hamulce i zwrotnice masz takie jak w 1.6 GTi.
Martin cos bajerujesz. Z moich dotychczasowych eksperymentow wyszlo ze kazda zwrotnica wchodzi na kazdy sworzen 8)
zwrotnice w 1,6 gti sa takie same jak w zwyklych wersjach, nawet wieloklin na polos jest taki sam, tylko roznica jest w odsadzeniu piasty.

Re: Zawieszenie CTi vs. GTi

: 15 paź czw, 2009 12:38 am
autor: Jarmarek
moralez pisze: nawet wieloklin na polos jest taki sam, tylko roznica jest w odsadzeniu piasty.
I tu ja Ci mówię że opowiadasz bzdury - wieloklin dla GTi 1,6 i 1,9 jest zupełnie inny.

W CTi stosowane były hybrydy półosi dokładnie tak samo jak w GTi 1,6 czyli półoś w wpustem do skrzyni BE1/BE3 i wejściem w zwrotnice takim jak do zwykłych wersji.

Co do wieloklinu się nie sprzeczam, bo nie sprawdzałem, jednak wydaje mi sie wysoce prawdopodobne że zwrotnice będą identyczne (wszystkie sworznie mają ten sam rozmiar IMO), inaczej temat wygląda z piastą.

Re: Zawieszenie CTi vs. GTi

: 15 paź czw, 2009 12:38 am
autor: martinop
NIe chce nikogo bajerować, prawie wszystko przerabiałem u siebie w CTi.
Co do sworzni to różnica między 1.6 GTi a 1.9 GTi jest informacja od Kaktusa.
Ja nie zdązyłem wrzucić wachaczy z GTi do CTi z wiadomego względu :(

Re: Zawieszenie CTi vs. GTi

: 15 paź czw, 2009 1:47 am
autor: moralez
Jarmarek pisze:
moralez pisze: nawet wieloklin na polos jest taki sam, tylko roznica jest w odsadzeniu piasty.
I tu ja Ci mówię że opowiadasz bzdury - wieloklin dla GTi 1,6 i 1,9 jest zupełnie inny.
a ja ci powiadam ze nie czytasz dokladnie 8)
moralez pisze:zwrotnice w 1,6 gti sa takie same jak w zwyklych wersjach, nawet wieloklin na polos jest taki sam,
martinop pisze:NIe chce nikogo bajerować, prawie wszystko przerabiałem u siebie w CTi.
Co do sworzni to różnica między 1.6 GTi a 1.9 GTi jest informacja od Kaktusa.
Ja nie zdązyłem wrzucić wachaczy z GTi do CTi z wiadomego względu :(
Przy wkladaniu 1,9 8v zalozylem wahacze i zwrotnice z 1,6, po wlozeniu migacza na te same wahacze zalozylem zwrotnice z 1,9
Pozatym Kubas ma zalozone wahacze od 1,9 gti do zwrotnicy z 1,4 i tez wszystko pasuje.

Re: Zawieszenie CTi vs. GTi

: 15 paź czw, 2009 3:40 pm
autor: Iwan
Widzę że ciekawa dyskusja powstała z mojego zapytania... ale może uzyskałbym KONKRETNĄ odpowiedz na którekolwiek z moich pytań?!?
Skoro mówicie że ten typ tak ma to co dokładnie muszę zmienić żeby cieszyć się z zawiasu GTI?!?

Re: Zawieszenie CTi vs. GTi

: 15 paź czw, 2009 4:58 pm
autor: Kamkiler
Sanki od 1,6 lub 1.9 Gti i wahacze trójramienne do tych sanek

Re: Zawieszenie CTi vs. GTi

: 15 paź czw, 2009 4:59 pm
autor: Jarmarek
Kamilu... zapominasz o amortyzatorach i stabilizatorze.

Re: Zawieszenie CTi vs. GTi

: 15 paź czw, 2009 5:11 pm
autor: Kamkiler
heh fakt ,zapomniałem bo ja już mam amorki założone z mocowaniem na stabilizator .....

Re: Zawieszenie CTi vs. GTi

: 15 paź czw, 2009 10:31 pm
autor: Iwan
Ok. Sanki już mam wraz ze stabilizatorem.
Będę zamawiał B4 z tym że od jakiego modelu mam je wziąć aby miały "uchwyt" na łącznik stabilizatora?
Gdybym sobie sam z tym nie poradził kogo możecie mi polecić z Wawy lub okolic?