Strona 1 z 1
wymiana tarcz i klocków hamulcowych
: 21 paź śr, 2009 4:55 pm
autor: RaveMan
witam, przymierzam się do wymiany tarcz i klocków w mojej 205 (będzie to mój pierwszy raz:P) i mam w związku z tym kilka pytań:
1) czy przy wymianie klocków należy wymienić klin i zawleczkę na nowe jak pisze Etzold?
2) czy przy wymianie mogę sobie zapowietrzyć hamulce?
3) czy do wymiany tarczy muszę zwalić zaciski?
to chyba wszystko acha a czym wyczyścić tarcze ze smaru? może być dowolny rozpuszczalnik czy koniecznie musi być nitro?
dzięki z góry za pomoc, jak mi się jeszcze przyśni jakieś pytanie to napiszę

Re: wymiana tarcz i klocków hamulcowych
: 21 paź śr, 2009 6:00 pm
autor: Kamkiler
1.Nie trzeba ,chyba ,że są pokrzywione ,zjedzone przez rdze itp
2.Nie
3.Tak
rozpuszczalnik bądź nitro ,benzyna ekstrakcyjna
Re: wymiana tarcz i klocków hamulcowych
: 21 paź śr, 2009 11:07 pm
autor: skola
Te kliny czyli zestaw montażowy klocków warto kupic nowy O dziwo kupiłem firmy TRW i okazały sie byc za krótkie oO
Re: wymiana tarcz i klocków hamulcowych
: 22 paź czw, 2009 8:21 am
autor: cyborg
A co do rozpuszczalnika to nitro bardzo slabo (jesli nie wcale) rozpuszcza substancje olejopodobne, najlepsza jest ekstrakcja
Re: wymiana tarcz i klocków hamulcowych
: 22 paź czw, 2009 8:48 am
autor: Pieraś
RaveMan pisze:witam, przymierzam się do wymiany tarcz i klocków w mojej 205 (będzie to mój pierwszy raz:P) i mam w związku z tym kilka pytań:
1) czy przy wymianie klocków należy wymienić klin i zawleczkę na nowe jak pisze Etzold?
2) czy przy wymianie mogę sobie zapowietrzyć hamulce?
3) czy do wymiany tarczy muszę zwalić zaciski?
to chyba wszystko acha a czym wyczyścić tarcze ze smaru? może być dowolny rozpuszczalnik czy koniecznie musi być nitro?
dzięki z góry za pomoc, jak mi się jeszcze przyśni jakieś pytanie to napiszę

Nie wymienialem zadnego klina, zawleczki zrobilem z drutu 1,5-2mm.
Jak klin siedzi ciasno to nie masz co sie martwic.
1. wyciagasz zawleczki
2. delikatnie wybijasz kliny
3. zdejmujesz klocki - lekko reka mozna sobie poruszac zaciskiem by byl luz (by je wyjac)
4. zdejmujesz tarcze bez odkrecania zacisku
5. tarcze ze smaru wyczysc ropa, rozpusci smar