Brembo z 406 do 205?

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Re: Brembo z 406 do 205?

Post autor: Marin205 »

ktoś coś mi tłumaczył że przy mniejszej pojemności tłoczka z tyłu - tył będzie mocniej łapał i wtedy - hop siup w plastikowy worek

wydaje mi się że forum 205gtidrivers Cię czeka - ostatnio tam wyszukałem 5 stron postów o brembo z czego bardzo wiele na temat ich sprzedaży

spotkałem się też z opinią że warto założyć mniejsze serwo od zwykłej wersji by hamulec nie był tak reaktywny


zanim pozakładasz zestaw - to pojedź do diagnosty niech porobi Ci pomiary z jaką siłą łapie na ory zestawie

cybernck tak testował płyny hamulcowe
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Brembo z 406 do 205?

Post autor: kubas »

Kwestia regulacji korektorem siły hamowania, nic więcej. Ale polepszanie przodu nie jest tak niebezpieczne jak polepszanie tyłu. Jak będziesz miał za mocne hamulce z tyłu to będzie cię bokiem ustawiać na hamowaniu co ani bezpieczne ani efektywne :)
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Re: Brembo z 406 do 205?

Post autor: Marin205 »

kubas pisze:Kwestia regulacji korektorem siły hamowania, nic więcej. ......

trzeba umieć dobrać rozmiar tarcz na tył i przód oraz pojemność tłoczków i rozmiar pompy hamulcowej - bo ich zmiana zmienia siły hamowania (wynika to z fizyki - jak to policzyć nie wiem - zawsze miałem mierny)

słyszałem o stosowaniu dwóch pomp (nawet gdzieś widziałem takie coś pod maską 205 - chyba na forum 205gtidrivers) jedna pompa na przód druga na tył , dwa zbiorniczki płynu oczywiście, naciskane jednym pedałem przez ballance bar które daje możliwość regulacji długości dźwigni dla każdej pompy z osobna (opis działania zaczerpnięty z autoklub.pl)


ponoć korektory ustalają określony rozdział siły hamowania i w grę wchodziłby regulator płynny choć nie do końca jest to dobre rozwiązanie bo ponoć trudno dobrać (pomimo że regulowany)

można użyć firmy wilwood http://www.wilwood.com/MasterCylinders/ ... alves.aspx 57 %

AP Racing 65 %

lub tilton



myślę że trzeba zmierzyć ciśnienie w układzie hamulcowym

zmierzyć siłę hamowania takiego zestawu po założeniu

i spróbować dobrać korektor siły hamowania z katalogu po parametrach - wtedy założysz po prostu takich który swoimi parametrami będzie w najlepszy sposób lub po prostu dobrać regulator ciśnienia od zwykłej hydrauliki :) ale tu też jest ryzyko bo taki zawór poprostu obcina ciśnienie powyżej określonego
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Brembo z 406 do 205?

Post autor: grzesiek309 »

Niestety kilka razy przekonałem się, że mocne heble z tyłu nie są bezpieczne :( Widziałem kilka razy patent na 2 pompy i nie wiedziałem o co chodzi. Kiedyś w West Coast Customs(chyba :| ) zamontowali dla kolesia układ, którym regulował czy mocniejszy ma być przód czy tył. Mógł dać całą moc na przód i palić gumę bez problemu.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Brembo z 406 do 205?

Post autor: Lord Devil »

regulowane kolektory w rajdowkach to zadna nowosc, zawsze mozna to zastosowac i ustawic pod wlasne preferencje :Y
Car Valeting, Car Detailing.
cienki
Junior
Posty: 473
Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 6928887
Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie

Re: Brembo z 406 do 205?

Post autor: cienki »

Lord Devil pisze:regulowane kolektory w rajdowkach to zadna nowosc, zawsze mozna to zastosowac i ustawic pod wlasne preferencje :Y
Korektory :mrgreen:
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Brembo z 406 do 205?

Post autor: kubas »

Marin205 pisze:
kubas pisze:Kwestia regulacji korektorem siły hamowania, nic więcej. ......

trzeba umieć dobrać rozmiar tarcz na tył i przód oraz pojemność tłoczków i rozmiar pompy hamulcowej - bo ich zmiana zmienia siły hamowania (wynika to z fizyki - jak to policzyć nie wiem - zawsze miałem mierny)

słyszałem o stosowaniu dwóch pomp (nawet gdzieś widziałem takie coś pod maską 205 - chyba na forum 205gtidrivers) jedna pompa na przód druga na tył , dwa zbiorniczki płynu oczywiście, naciskane jednym pedałem przez ballance bar które daje możliwość regulacji długości dźwigni dla każdej pompy z osobna (opis działania zaczerpnięty z autoklub.pl)


ponoć korektory ustalają określony rozdział siły hamowania i w grę wchodziłby regulator płynny choć nie do końca jest to dobre rozwiązanie bo ponoć trudno dobrać (pomimo że regulowany)

można użyć firmy wilwood http://www.wilwood.com/MasterCylinders/ ... alves.aspx 57 %

AP Racing 65 %

lub tilton



myślę że trzeba zmierzyć ciśnienie w układzie hamulcowym

zmierzyć siłę hamowania takiego zestawu po założeniu

i spróbować dobrać korektor siły hamowania z katalogu po parametrach - wtedy założysz po prostu takich który swoimi parametrami będzie w najlepszy sposób lub po prostu dobrać regulator ciśnienia od zwykłej hydrauliki :) ale tu też jest ryzyko bo taki zawór poprostu obcina ciśnienie powyżej określonego
Sorry marin ale troche bzdur piszesz i niepotrzebnie komplikujesz.

Wystarczy http://www.re5pect.pl/index.php?product ... od_id=2640 i regulujesz sobie płynnie z kabiny rozkład siły hamowania między przodem a tyłem. I nic nie trzeba dobierać.
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Brembo z 406 do 205?

Post autor: Lord Devil »

Wlasnie o tym mowa, Cienki jasna sprawa, korektor
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Re: Brembo z 406 do 205?

Post autor: Marin205 »

kubas pisze:Sorry marin ale troche bzdur piszesz i niepotrzebnie komplikujesz.

Wystarczy http://www.re5pect.pl/index.php?product ... od_id=2640 i regulujesz sobie płynnie z kabiny rozkład siły hamowania między przodem a tyłem. I nic nie trzeba dobierać.
bzdury ..... nie ma czegoś takiego że TROCHĘ, albo piszę albo nie piszę (fakt że nie jestem specem w tej dziedzinie ale trochę na ten temat już wiem)


z tego co wiem i z tego co przeczytałem w instrukcji akurat ten wilwood pozwala zredukować ciśnienie do 57 %

specyfikacja techniczna jest np tu http://www.revolutionbrake.com/master-c ... ntrols.pdf

zastosowanie regulacji nie zwalnia z odpowiedniego doboru zacisków, pomimo że funkcją tego zaworu jest rozdział ciśnienia pomiędzy przodem a tyłem




grzesiek309 pisze:Niestety kilka razy przekonałem się, że mocne heble z tyłu nie są bezpieczne :( Widziałem kilka razy patent na 2 pompy i nie wiedziałem o co chodzi. Kiedyś w West Coast Customs(chyba :| ) zamontowali dla kolesia układ, którym regulował czy mocniejszy ma być przód czy tył. Mógł dać całą moc na przód i palić gumę bez problemu.
http://www.compbrake.co.uk/Pedal-Boxes/ ... d_407.html
Załączniki
bi master 2.jpg
bi master.jpg
compbreake.jpg
compbreake.jpg (5.56 KiB) Przejrzano 5309 razy
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Brembo z 406 do 205?

Post autor: kubas »

Zmniejsza o 57%, to jest wystarczająco. Mając brembo 4tłoczkowe z przodu i serie na tarczach z tyłu spokojnie można ładnie wyregulować wszystko. Swoją drogą w samochodzie ważącym 800kg takie wielkie hamulce to przerost formy nad treścią. Trochę upalam po torze i mam serie z GTI z przodu i bębny z 1.6gti z tyłu i idzie mi bardzo dobrze hamowanie. Zresztą hamulce to nie wszystko, dużo ważniejsza jest opona moim zdaniem.
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Re: Brembo z 406 do 205?

Post autor: Para »

No to bawić się w te korektory siły hamowania czy olać temat ?
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Brembo z 406 do 205?

Post autor: kubas »

Para pisze:No to bawić się w te korektory siły hamowania czy olać temat ?
A jaki setup hamulcowy u Ciebie będzie ?

Ja do siebie muszę założyć w niedalekiej przyszłości bo tył przy ostrym hamowaniu chce mnie wyprzedzić.
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Re: Brembo z 406 do 205?

Post autor: Para »

Brembo 4 tłoczkowe z przodu / tył na tarczach 309/205 GTI - pompa hamulcowa od 406, przewody w oplocie
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Re: Brembo z 406 do 205?

Post autor: Marin205 »

czytałem na 205gtidrivers że wiele osób chwali sobie zestaw na 266 mm - Józek takie ma i też chwali - ja rozważam zakup albo 283*26 (307HDI) albo właśnie 266 + oczywiście korektory
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Brembo z 406 do 205?

Post autor: kubas »

Marin205 pisze:czytałem na 205gtidrivers że wiele osób chwali sobie zestaw na 266 mm - Józek takie ma i też chwali - ja rozważam zakup albo 283*26 (307HDI) albo właśnie 266 + oczywiście korektory

No i 266mm to optimum bo:
- nie waży dużo
- wchodzi pod 14 felgę
- ma większą odporność na przegrzanie od 247mm
- będzie lepsze czucie hamulca

Przy tej wadze samochodu naprawdę nie warto robić nic więcej...
ODPOWIEDZ