Strona 1 z 3
Gumy stabilizatora.......?????
: 10 lis śr, 2004 4:42 pm
autor: kes19690
W moim Pugu nadszedł czas na wymianę tych owych gum.

Dlatetgo mam pytanie: Jakie gumy są do mojego Peugeotq 205 XS 1.4 91 rok??
A i szłyszałem ze to kosztuje do 10 zł, czy to prawda??
: 10 lis śr, 2004 4:58 pm
autor: misiek22
nawet za 7 zl od sztuki jak dobrze poszukasz

: 10 lis śr, 2004 5:26 pm
autor: TOMBIKE
a czym sie objawia ich zużycie???
: 10 lis śr, 2004 5:39 pm
autor: kolano
Nie wiem jak w XS,ale w moim XT też 1.4 są niebieskie gumy(niech sprzedawca sprawdzi w katalogu).Cena to 6-7 zł szt. a potrzebne dwie.Jeśli będą jakiejś lepszej marki to raczej nie żałuj pieniędzy bo ja kupuje jakieś francuskie sasic chyba i muszę je wymieniać conajmniej co 6 miesięcy,może inne dłużej wytrzymają.Wymiana jest bardzo prosta.Po kilku takich wymianach doszedłem do wprawy i nie zajmuje mi to więcej czasu niż 5 minut

.Jak będziesz miał auto na kanale to zadbaj o to ,żeby stało na jednej płaszczyźnie(nie na skosie najazdu) będzie łatwiej przesunąć drążek.
A objawy zużytych gum to stuki na nierównej drodze.
Powodzenia
: 10 lis śr, 2004 5:59 pm
autor: bonzo18
są 2 możliwości:
a) gumy białe które bez większych obaw można zastąpić gumami niebieskimi (tzw. uniwersalnymi)
b) lub zielone :) :) pozdrawiam
: 10 lis śr, 2004 7:08 pm
autor: TOMBIKE
no mój stuka

pewnie tez musze zmienic. prosze o szybki instruktaż
: 10 lis śr, 2004 7:36 pm
autor: kes19690
No instrukcja byłaby wskazana!!:)
: 11 lis czw, 2004 5:52 pm
autor: mlody
a ja mam pytanko: gumy przedniego czy tylniego stabilizatora?
: 11 lis czw, 2004 7:28 pm
autor: Yahoo
przedniego
: 11 lis czw, 2004 11:56 pm
autor: kolano
Więc ja to robię tak:
Wjeżdżam na kanał,zaciągam ręczny i zostawiam auto na luzie żeby można było wrazie czego obrócić trochę kołami.
Biorę klucz nasadowy 16 chyba i odkręcam po dwie śruby na stronę.Takim dużym śrubokrętem podważam te "czopy" które ściskają gumę.tym samym śrubokrętem popycham trochę drążek stabilizatora w stronę przodu auta i ściągam czopy w górę.Zdejmujemy gumy i zakładamy nowe.Nie wiem czy to coś daje ale ja je jeszcze od środka smaruję smarem bo kiedyś nowe gumki strasznie mi skrzypiały

Teraz nakładamy spowrotem czopy i staramy się dopchnąć drążek w stronę tyłu auta.Może w tym pomóc delikatne obrócenie kołami i zblokowanie ich kamieniem(w dwie osoby nie powinno być problemu ale zawsze robie to sam)Jeśli otwory w czopie nie pokrywają się bardzo dokładnie to można sobie pomóc mniejszym śrubokrętem poprzez włożenie go w jeden otwór i naciągnięcie drążka.Trzeba jednak bardzo uważać żeby nie uszkodzić gwintu w czopie ponieważjest on aluminiowy.Ale jak coś to można dać dłuższą śrubę i nakrędke od góry.Ja niestety musiałem tak zrobić z jednym z gwintów.Teraz dokręcamy mocniej śruby wychodzimy z kanału i cieszymy się ciszą w zawieszeniu

Niestety te niebieskie gumki musze często wymieniać,chyba dla tego że często jeżdże z koleżnaką do lasu
Życzę powodzenia w kanale.Piszcie jak poszło.
pozdrawiam
: 12 lis pt, 2004 12:05 am
autor: TOMBIKE

marzymy o zdjęciach

są może w etzoldzie ?? Czy mowisz tu o wymianie w gti czy "calej reszcie" bo pewnie jest inaczej
: 12 lis pt, 2004 1:00 pm
autor: camel
marzycie o zdjeciach stabilizatora czy Kolana z dziewczyna w lesie

: 12 lis pt, 2004 2:06 pm
autor: kes19690
O zdjęciach stabilizatora oczywście!!!!!
: 12 lis pt, 2004 2:25 pm
autor: kolano
Ja akutat opisałem XT to to samo co GT z innymi nie miałem doczynienia.W Etzoldzie są mało szczegółowe ilustracje ale po nich wnioskuje że mocowanie tych gum jest identyczne w GTI.Na to wygląda że wszystkie moją tak samo mocowany drążek a różnica jest tylko w jego średnicy(z tąd różne kolory gum).
Fotek niestety nie mam ani drążka ani z lasu
pozdrawiam
: 12 lis pt, 2004 7:19 pm
autor: miketd
dokładnie czerwona i niebieska,jamam takie w 1.8turbo D ,bo to taka sama zawiecha jak w gti