Kierownica trze o plastik kolumny kierownicy

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
klekocix
Uzalezniony
Posty: 523
Rejestracja: 09 sie ndz, 2009 9:35 pm
Posiadany PUG: Junior
Lokalizacja: Warszawa

Kierownica trze o plastik kolumny kierownicy

Post autor: klekocix »

Ostatnio z racji luzów miałem wymieniany łącznik krzyżakowy kolumny kierowniczej.
Po tej wymianie stało się coś dziwnego a mianowicie kierownica zaczęła trzeć o plastik kolumny kierowniczej do tego stopnia, że teraz 2 razy ciężej chodzi a przy drobnych ruchach strasznie skrzypi.
Co to może być?
Czy łącznik krzyżakowy został za głęboko zamocowany na kolumnie kierownicy lub na maglownicy?
Czy może być inna przyczyna?
Ew. czy pod kierownicę mogę dać podkładkę jakąś? Mam na myśli grubości ok.3mm aby odsunąć samą kierownicę od plastiku?

Jeśli kręcąc kierownicą ciągną ją jednocześnie do siebie to wtedy nic nie trze i gładko się kręci...
"Mężczyzna jest panem w swoim domu... ale garaż to jego sanktuarium" :)
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Kierownica trze o plastik kolumny kierownicy

Post autor: grzesiek309 »

Mam to samo u siebie :( Kierownica opada i da się ją podciągnąć, ale i tak zaraz opada :( Jest to wina kolumny kierowniczej i chyba tylko wymiana pomoże.
Z podkładką nie ma sensu kombinować :N
Ewentualnie możesz podciąć lekko kierownicę :wink:
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kierownica trze o plastik kolumny kierownicy

Post autor: dzikson »

Proponuję prześledzić wszystkie łączenia elementów układu kierowniczego, jest tam pewne pole do manipulacji i wydłużenia. Metalową budową wałka kierowniczego, tą montowaną w kabinie na 4 śruby, też da się trochę manewrować. U siebie mam np. po dwie nakrętki podłożone pod każdą śrubę mocującą tę obudowę, co opuściło kierownicę o 2-3 centymetry. Takie rozwiązanie pozwoliło mi lepiej spasować plastiki, ale na obcierającą kierownicę również by pomogło - odsunie ją od daszka.
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Kierownica trze o plastik kolumny kierownicy

Post autor: borek_wpr »

I tak jest zawsze kiedy wymieniamy krzyżak w części silnikowej
a nie ustawimy wałka kierownicy podczas montażu.
Zdemontuj półkę kierowcy. Włóż kluczyk do stacyjki i odblokuj kierownicę.
Zobaczysz drugi wałek z zaciskiem na wielowypuście połączony z wałkiem komory silnikowej. Poluzuj zacisk i lekko pociągnij za kierownicę, czyli podnieś ją o jakieś 2mm. Skręć zacisk i sprawdź czy tarcie ustąpiło. Jeżeli tak, to wyjmij kluczyki ze stacyjki i sprawdź czy przy obrocie kierownica jest blokowana. Może się okazać że trzeba będzie poluzować całą kolumnę kierownicy aby uzyskać pożądany efekt. To tylko 4 nakrętki M7.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Kierownica trze o plastik kolumny kierownicy

Post autor: grzesiek309 »

O tym nie pomyślałem :oops: Sprawdzę w tygodniu czy ten patent zda egzamin. Niemniej zapasowe kolumny, które mam nie wykazują luzów wzdłużnych, a siedząca w pugu ma ok 3mm :(
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
ODPOWIEDZ