Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: mulec » 05 wrz pt, 2014 10:58 am

Przejrzałem trochę tematów na forum dotyczących hamulców ale nadal mam wątpliwości i pytania.
Jak poprawić skuteczność hamowania w pugu? Jako że mam prawdopodobnie klocki i tarcze do wymiany zastanawiam się również nad wymianą zacisków. Czy taki zabieg wystarczy żeby hamować bezpiecznie? Czy należałoby do tego wymienić jeszcze pompę hamulcową (jeśli tak to na jaką). Czy coś więcej trzeba modyfikować?

Z przeczytanych tematów wynika że pasujące p&P i lepsze od moich standardowych zacisków są:

Girlingi z GTi pod tarcze 247
Girlingi z 309 pod tarcze 247
Girlingi z 306D pod tarcze ....????
Zaciski z Renault 19 (jakie?, pod jaką tarcze?, z jakiego rocznika?)
Zaciski z Clio ph1 (jakie?, pod jaką tarcze?)
Zaciski z ZX (jakie?, pod jaką tarcze?, z jakiego rocznika?)
Zaciski z Saxo vts (jakie?, pod jaką tarcze?, z jakiego rocznika? czy tylko vts?)
Zaciski z 106 ralley (jakie?, pod jaką tarcze?, z jakiego rocznika? czy tylko ralley?)

Czy te zaciski będą wchodzić na felgi 13' jeśli tak to na jakie, jeśli nie to jakie felgi pod takie zaciski?

Czy cała operacja z wymianą zacisków ma sens czy różnica jest odczuwalna? Dużo z tym roboty?
A może warto tylko zregenerować stare Bendixy?

Kolejne :?: :?: pewnie się pojawią :W

Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4575
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/406 Mistral
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: DJPreZes » 05 wrz pt, 2014 12:01 pm

Zmiana bendixów na GTI czy wszystko inne z tej listy poza 309 , 106 i Saxo (bo nie jestem pewny czy to te zaciski a nie inne) ma ogromny sens. Hamowanie poprawia się znacznie.
Pompy nie trzeba wymieniać, ale można - np. z 406, ale z wersji bez ABS, żeby miała 4 wyjścia.
Co do felg - mi żadne 13 z tych które mam nie wchodzą, ale istnieją 13 calowe felgi pasujące pod te zaciski ;)
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek

Awatar użytkownika
Alimantado
Uzalezniony
Posty: 597
Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: Alimantado » 05 wrz pt, 2014 1:51 pm

Ja kombinowałem z różnymi opcjami.
Na początku zregenerowałem Bendix'y do tego nowe tarcze i klocki ale nie wiele to dało. Następnie wymieniłem serwo na GTi'kowe i już była odczuwalna różnica. Do tego dorzuciłem pompę z 406 oraz zaciski i tarcze z Gita. Hamulec twardy jak skała ale czujesz, że hamuje przy lekkim naciśnięciu pedała. Co prawda nie udało mi się jeszcze zblokować kół przy oponach 195/50/15 ale to nawet lepiej. Przy wymianie zacisków na Girlingi potrzebujesz krótszych śrub do przykręcenia do zwrotnicy. 8)

EDIT:
Co do felg: 13" muszą mieć chyba ET mniejsze niż 28.
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"

Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: mlody333 » 05 wrz pt, 2014 6:05 pm

Pod felgi trzynastki wrzuciłem zaciski z 206 tarcze 247, tylko trochę lepiej, ale nie ma problemów z odpowietrznikami i zastanymi prowadnicami. w 206 są wentylowane tarcze 247 mm, ale takiego zestawu nie próbowałem założyć, jest szansa, że wejdzie pod felgę 13'

Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: Manwe » 07 wrz ndz, 2014 8:38 pm

wszystkie te zaciski to prawdopodobnie będą girlingi/luacasy, ewentualnie w 106/saxo ate, zaciski girlinga bardzo poprawiają skuteczność hamowania, nawet załorzone pod seryjna pompę i nieetylowane tarcze, 13" musi mieć et raczej co najmniej 28 a nie mniej niż, na pewno siadają pod et 28, potrzebne ci będą do nich krótsze śruby mocujące jarzmo do zwrotnicy(inna konstrukcja zacisku), powinno się też pokombinować z przewodami elastycznym, ale tu zdania są podzielone
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: grzesiek309 » 07 wrz ndz, 2014 9:19 pm

106/saxo na wentylowanych miały bendixy chyba identyczne jak w 1.6 GTi, więc bez sensu się w to pchać.
Girling z 205/309 GTi to to samo. Mam takie na zwykłej pompie i serwie i sobie chwalę. Wczoraj kilka razy uratowały Garrosowi mordę, jak się zagapiłem :P
Przymierzałem i na lekko używany zestaw wchodzą stalówki 13 z ET20. ET28 opiera się rotorem o zacisk :(
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: mulec » 08 wrz pn, 2014 9:42 am

dzięki za odpowiedzi, w takim razie będę szukał zacisków girling, a z felgami to wyjdzie w praniu najwyżej założę 14 :p

Awatar użytkownika
Alimantado
Uzalezniony
Posty: 597
Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: Alimantado » 08 wrz pn, 2014 9:43 am

Manwe pisze: 13" musi mieć et raczej co najmniej 28 a nie mniej niż, na pewno siadają pod et 28, ... powinno się też pokombinować z przewodami elastycznym, ale tu zdania są podzielone
Mam 13" z ET28 i tak jak pisze Grzesiek, zaciski z GTI ocierają o felgę. Dlatego jeździłem na 13 z zaciskami Bendix.
U mnie są teraz Girlingi i przewód elastyczny od biedy. Nie ma problemu ze skręcaniem. :wink:
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: grzesiek309 » 08 wrz pn, 2014 7:36 pm

Przewód elastyczny pasuje od biedy. W Garrosie pół roku jeżdżę i nie widać, aby coś się z nim niepokojącego działo :)
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: Manwe » 09 wrz wt, 2014 11:44 pm

a moje 13" et 28 wchodzą bez problemu, a wężyki widać w jednym miejscu że się lekko przycierają 8)7
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1

Awatar użytkownika
Alimantado
Uzalezniony
Posty: 597
Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: Alimantado » 10 wrz śr, 2014 9:37 am

Manwe pisze:a moje 13" et 28 wchodzą bez problemu, a wężyki widać w jednym miejscu że się lekko przycierają 8)7
To krokodyl Ci je podgryza pewnie. A z zaciskami może to zależy jeszcze od samego kształtu rotora felgi. Masz ory stalówki?
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: grzesiek309 » 10 wrz śr, 2014 4:23 pm

Popieprzone jest z tymi felgami 8)7 Na kilka kompletów stalówek ET20 z okrągłymi otworami tylko jeden komplet michelin pasuje 8)7
Inna kwestia to stopień zużycia tarcz i klocków. Ja mam akurat praktycznie nowe.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: dzikson » 10 wrz śr, 2014 11:23 pm

Po wymianie na wentylowane Girlingi z 1.9GTi z zablokowaniem kół na asfalcie nie ma u mnie problemu. Czasami przychodzi to nawet zbyt łatwo 8)7
Opony 185/55 R14, serwo i pompa zostały z 1.4XS, choć zastanawiam się jaki efekt przynioslaby zmiana na coś większego i bardziej wydajnego.

Przewody elastyczne warto zmieniać tylko wtedy, gdy zmienia się cały zawias i amortyzatory, na ktorych mozna je zamocować, choć nawet w takim przypadku nie jest to konieczne. Zakładanie dłuższych przewodów przy zwykłym zawiasie to strzał w kolano bo nie ma ich gdzie zaczepic i robi się problem.

Na efektywność hamowania znaczący wpływ ma jeszcze ustawienie rozpieracza w bębnach tylnej osi. Niestety, proste blaszki samoregulatorow to mechanizm dość zawodny, a jesli początkowo szczęki stoją zbyt daleko od powierzchni bębna, to reakcja układu jest opóźniona i brak wyczuwalnej twardości. Przynajmniej takie obserwacje mam w swoim aucie, gdzie tych niedoskonałości nie udało się jeszcze poprawić.

Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1083
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: simon3 » 13 wrz sob, 2014 7:55 am

Od czego w takim razie założyć przewód hamulcowy żeby miał odpowiednią długość? DO budy NIE-GTi oczywiście.

I czy taka pompa będzie ok?
http://allegro.pl/peugeot-406-1-8-16v-p ... 22911.html
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...

Awatar użytkownika
Alimantado
Uzalezniony
Posty: 597
Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: Alimantado » 13 wrz sob, 2014 10:22 am

simon3 pisze:Od czego w takim razie założyć przewód hamulcowy żeby miał odpowiednią długość? DO budy NIE-GTi oczywiście.

I czy taka pompa będzie ok?
http://allegro.pl/peugeot-406-1-8-16v-p ... 22911.html
Ja mam przewody do budy nie GTI i nie ma problemu. Pompę mam identyczną jak ta z aukcji.
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"

ODPOWIEDZ