Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: Manwe » 13 wrz sob, 2014 10:39 pm

tu rzeczywiście chodzi o kształt rotoru felgi chyba, 13" z et 28 nie jest chyba stalówką montowaną ory w 205 ale jest to felga spotykana w peugeocie nie wiem czy nie partner na takich śmiga np.
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1

Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: mulec » 24 wrz śr, 2014 11:10 am

A czy zaciski od:

Peugeot 206, 307, 406 będą pasowały p&p i poprawią skuteczność hamowania? Bo od tych aut jest pełno zacisków na allegro za grosze a znaleźć zaciski girling od GTI to niezłe wyzwanie...

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: grzesiek309 » 24 wrz śr, 2014 2:27 pm

Z 206 na pewno, z 307 ponoć pasują, z 406 na bank nie pasują.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: mulec » 24 wrz śr, 2014 4:15 pm

grzesiek309 pisze:Z 206 na pewno, z 307 ponoć pasują, z 406 na bank nie pasują.
Z 206 wszystkie zaciski z każdej wersji silnikowej? I czy poprawi to skuteczność podobnie jak zaciski Girling z 205 Gti?

I czy np. zaciski z peugeot 206 Gti będą lepsze od zwykłych z 206?

Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: mlody333 » 24 wrz śr, 2014 5:05 pm

Z 206 wchodzą na 100%. Ja mam takie z 1.1 z początku produkcji Bosch'e wchodzą na litą tarczę 244 mm jak w 205 i hamują przyzwoicie, ale do 1.4 są już za słabe (wg mnie), w odróżnieniu od standardowych nie ma problemu z odpowietrznikami i zacinaniem się prowadnic. Zaletą jest cena ja kupiłem po 15 zł za sztukę + zestawy naprawcze. Takie tarcze wchodzą pod niektóre felgi 13". Podejdą też na wentylowaną tarczę 244 mm, ale wtedy w grę wchodzi tylko felga 14". Na bank wchodzą też z 307 na tarczę wentylowaną 247 mm, ale na jakie felgi tego nie obadałem. Wszystkie opisywane zaciski do Bosche, rozstaw śrub identyczny jak w zwrotnicy 1.1, 1.4. Do montażu potrzebne są krótsze śruby, dostępne w każdym motoryzacyjnym. Przewody założyłem standardowe i jest ok. nie są zbyt długie, anie zbyt krótkie, nie obcierają.

Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: bhejduk » 26 wrz pt, 2014 9:55 am

Zrobiłem trochę ponad 200 km na nowym zestawie hamulcy:
-Serwo z GTI
-Pompa około 21mm tłok
-Nowe przewody twarde i miękkie
-Zaciski Girling-bendix z przodu i wentylowana tarcza 244
-Tył to bębny z GTI (szersze, nowy bęben, szczęki, cylinderek)

Droga hamowania poprawiła się znacznie. Dwa razy przekonałem się że taki zestaw jest naprawdę skuteczny i że potrafi zablokować koła. Myślę że można by tą drogę poprawić stosując lepsze tarcze i klocki, w tej chwili mam tarcze i klocki firmy Roper
Bartek jestem.

Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: mulec » 29 wrz pn, 2014 8:54 am

Czy ktoś jest w stanie określić czy te zaciski podejdą p&p do XRa? Podobno są z 405, później jeździły w 309 108 KM. Jak oceniacie ich stan?
Załączniki
2012-08-21-770.jpg
2012-08-21-769.jpg
2012-08-21-768.jpg

Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: bhejduk » 29 wrz pn, 2014 6:54 pm

Jak na moje oko podejdą bez kłopotu.
Sprawdź czy tłoczek się wysuwa i co ważne, prowadnice czy nie są zapieczone.
Kup sobie zestaw do regenerowania, wyczyść i wysmaruj, złóż na nowych gumkach i będzie ok.
Bartek jestem.

Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: Manwe » 30 wrz wt, 2014 12:41 am

podejdą, rozłożyć wyczyścić, oprócz zapieczenia prowadnic sprawdź czy nie maja luzu już, żeby były na długo ładne i ładnie pracowały dobrze by było wypiaskować i pomalować proszkiem albo specjalna farba, polecam też użycie specjalnego smaru do hamulców a bron cie wszelka siła od zwykłej miedzianki :)
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1

Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: mulec » 30 wrz wt, 2014 2:05 pm

Zestaw do regenerowania do zacisków 205 Gti czy do zwykłej 205 czy do 405 z której podobno pochodzą?

Awatar użytkownika
Alimantado
Uzalezniony
Posty: 597
Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: Alimantado » 30 wrz wt, 2014 2:45 pm

Do zacisków od GTI. Tak przynajmniej mi się wydaje po wyglądzie.
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"

Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: mulec » 13 paź pn, 2014 7:26 pm

Macie jakiś patent na wyciągnięcie/ruszenie tłoczka ze zdemontowanych z samochodu zacisków? Albo jak sprawdzić czy tłoczek jest ok, bez montowania na samochód? Z zewnątrz widać sporo rdzy...

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: grzesiek309 » 13 paź pn, 2014 8:09 pm

Mój patent to przykręcenia kawałka przewodu elastycznego i dmuchnięcie sprężonym powietrzem. Działa znakomicie. Potrzebna tylko sprężarka i pistolet z cienką końcówką.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: mlody333 » 13 paź pn, 2014 9:34 pm

A ja wyciągałem obcęgami :mrgreen: wychodzi jeżeli kręci się w prawo i lewo jakbyś odkręcał śrubkę, a i należy wykręcić odpowietrznik i linkę. Bez wyjęcia nie sprawdzisz tłoczka bo dopiero wtedy widać jego powierzchnię i mikro wżery.

Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: mulec » 13 paź pn, 2014 9:55 pm

Niestety nie dysponuje kompresorem :(, a przy wyciąganiu obcęgami można zapodać wd40 co by było lżej czy to nie najlepszy pomysł.

ODPOWIEDZ