Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 502
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: bhejduk » 14 paź wt, 2014 1:55 pm

Nie wiem jak masz daleko, ale weź zaciski w torę podjedź na stację i dmuchnij z kompresora przez otwór od wężyka, jeśli wykręcisz odpowietrznik to pamietaj że musisz zatkać palcem otwór po nim przy wydmuchiwaniu tłoczka.
Cęgami też wyciągniesz, możesz podlać wd 40 uszczelniacz i tak wymieniasz
Bartek jestem.

Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: mulec » 15 paź śr, 2014 2:17 pm

Tłoczek udało się wyciągnąć metodą z kompresorem ze stacji benzynowej :D

Teraz pytanie o prowadnice, w obu zaciskach są takie same zestawy tzn. jedna z prowadnic ma 3 płaskie fazowania na obwodzie a druga z nich jest w jakiejś gumie, czy to tak ma być? 8)7 mam jakieś zaciski prawdopodobnie girlingi od 1.9 gti (chyba że ktoś to zaneguje bo pewności nie mam)

Tłoczek ma średnice 48mm, długość około 53.56mm
Prowadnice średnica około 11.8mm, a długoś około 59mm

Ktoś się orientuje czy te prowadnice są ok, i co za zaciski mam i jakie do tego tarcze i klocki?

UPDATE: tarcze zmierzone przez byłego właściciela średnica 245 ale takich chyba nie było więc będzie to pewnie 247, tarcze wentylowana czy nie koniecznie?
Załączniki
zacisk wyglądający na girling 1.9 gti ??
zacisk wyglądający na girling 1.9 gti ??
Prowadnice
Prowadnice

Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: Manwe » 19 paź ndz, 2014 11:18 pm

prowadnice takie maja być, tarcza zawsze lepiej wentylowana, na niewentylowanej zachodzi ryzyko, że przy kończących się klockach tłoczek wyjdzie za daleko 8)7
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1

Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 502
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: bhejduk » 20 paź pn, 2014 9:22 pm

Mnie się zdarzyło że w lewym i prawym zacisku średnice prowadnic miałem różne. Dodatkowo po jednej stronie była prowadnica z gumą, po drugiej nie.

Zaciski wypiaskuj i daj na proszek, ja czyściłem szczotką i malowałem farbą do zacisków i efekt początkowo ładny, ale trochę wilgoci i wychodzą wykwity rude, mimo wypalania pierwszej warstwy farby w piekarniku.
Bartek jestem.

Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: mulec » 21 paź wt, 2014 11:34 am

Manwe pisze:prowadnice takie maja być, tarcza zawsze lepiej wentylowana, na niewentylowanej zachodzi ryzyko, że przy kończących się klockach tłoczek wyjdzie za daleko 8)7
Michał a czy jest szansa że zestaw: zaciski Girling 1.9gti + wentylowane tarcze 247mm grubość tarczy 20,4mm + klocki(nie wiem jakie?) wejdzie na felgę 13 z et28? Jaką u siebie masz taracze i klocki, bo mówiłeś że Ci podeszło?

Ktoś montował tarcze wentylowane FERODO? Są w całkiem atrakcyjnej cenie 140zł komplet?

EDIT:

O taki zestaw do tych zacisków chciałem wrzucić:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... y-kpl.html
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... lcowa.html

Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: Manwe » 22 paź śr, 2014 10:58 pm

ja montowałem na nowych klockach, ale na nie wentylowanej tarczy i podeszło pod felgę z koncernu psa o et 28 właśnie
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: grzesiek309 » 23 paź czw, 2014 7:18 am

Pod ET28 nie wejdzie na wentylowanej tarczy :N Niektóre ET20 ledwo wchodzą na przy nowych tarczach i klockach.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
Alimantado
Uzalezniony
Posty: 597
Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: Alimantado » 23 paź czw, 2014 9:41 am

Zakładałem felgę 13' z ET 28 na nowe klocki i wentylowane tarcze i obcierało. Ale brakowało kilku mm żeby było dobrze.
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"

Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: mulec » 23 paź czw, 2014 3:25 pm

Kupie narazie same klocki i weekend może przymierze do starych tarcz niewentylowanych i zobacze jak to będzie pasować, jak felga wejdzie to chyba zostanę przy 13' i kupie nowe niewentylowane tarcze. A jak nie wejdzie to pójdą nowe wentylowane tarcze, nowa fela 14' i opona...

Awatar użytkownika
Q-car
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 04 lis wt, 2014 12:16 am
Posiadany PUG: New Look 1.1 1992
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: Q-car » 28 gru ndz, 2014 10:28 pm

Podczepię się do tematu, czy zaciski ATE i tarcze 247 mm wentylowane z Saxo VTS podejdą P&P do 205 1.1 - nie licząc długości przewodów
Załączniki
Bez tytułu.jpg

Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 843
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: fila1223 » 29 gru pn, 2014 12:52 am

z tego co mi wiadomo to powinno podejść P&P

Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1083
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: simon3 » 04 sty ndz, 2015 6:13 pm

A co z serwem?
Tak samo jak zaciski podejdzie np z 206, 306, ZX…?
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: grzesiek309 » 04 sty ndz, 2015 6:15 pm

Pasuje z 306/partner/xsara/zx/berlingo.
Do girlingów z GTI wystarczy w zupełności ory pompa i serwo. Mam taki zestaw i uważam, że działa to znakomicie. Czucie hamulca jest w sam raz i nie działa on 0-1 :)
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1083
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: simon3 » 04 sty ndz, 2015 6:39 pm

Czyli serwo XS'owe z lepszymi zaciskami w zupełności wystarczy?
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

Post autor: grzesiek309 » 04 sty ndz, 2015 6:53 pm

Spokojnie :Y
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

ODPOWIEDZ