Wymiana osłon gumowych przegubów w dieslu.

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
sroger
Nowicjusz
Posty: 99
Rejestracja: 22 maja ndz, 2005 11:29 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Wymiana osłon gumowych przegubów w dieslu.

Post autor: sroger »

Witam.
Potrzebuję porad od od osób które wymieniały osłony gumowe przegubów w dieslu.
Czego oczekuję:
- krok po kroku co trzeba odkręcić ,co wyjąć i jak wyjąć a czego nie wyjmować, na co uważać itd.
- jakie części będą potrzebne oprócz samych osłon gumowych, jakieś smary , opaski czy coś takiego.
Potrzebuję fachowej odpowiedzi, bo chciałbym wymienić te osłony a szczególnie tą od strony skrzyni i nie chce zrobić czegoś źle.
Za taką wymianę w Shell Autoserv tych dwóch osłon życzą sobie 250zł z częściami (za drogo???!!!).

Prosze o posty od osób które wymieniały te osłony w dieslach lub mają bardzo dobre pojęcie o tym.

Dziękuję z góry wszystkim za pomoc.
Peugeot 205 , 1.8 diesel , 1984r. , 60KM
TOMEK-TARNÓW
Junior
Posty: 194
Rejestracja: 23 wrz pt, 2005 11:12 am

Post autor: TOMEK-TARNÓW »

dobre pytanie bo ja tez mam walnieta gume na przegubie :lol: i tez mi sie szykuje wymiana
Moj Peugeot to typowy SZCZUR !!!
Obrazek
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

-odpinasz zwrotnice ze sworznia
-zsuwasz osłonę z wewnętrznego przegubu
-odciągając zwrotnicę wysuwasz półoś w wew. przegubu
-uważając żeby nie posypały się łożyska z trójnika, odpinasz trójnik od półosi
-teraz wymieniasz gumy które chcesz
-składasz w odwrotnej kolejności
Gumy sprzedają zazwyczaj ze smarem i opaskami.
Zdjęcia jak to wygląda od środka zaraz tu wrzucę
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

tomek pisze:Przedstawie półosie diesela(tylko takie w dieselu widziałem)
Do silników TU są ich mniejsze odpowiedniki.
Zasadniczą różnicą w stosunku do innych zachodnich marek jest przegub zewnętrzny.
Nie jest to kulowy odłączany sam przegub!!
Jest to przegub trójramienny(prostszy w budowie) i kompletny jest dopiero z kawałkiem półosi:

Obrazek

i rozpinanie go ma tylko sens chyba w celu wyczyszczenia... Bo napewno nie do zmiany gumy..
Trójramię(wybierak) jest fragmentem półosi i też się zużywa!!
Wymiana samej zewnętrznej części to połowiczna naprawa.
Czyżby to te dostępne w handlu..?
Po odłączeniu od półosi wygląda tak:

Obrazek

Cały przegub zewnętrzny w takim razie kończy się drugim końcem półosi zakończonej wieloklinem.
Niby wystepuje jako część wymienna ale ciężko zdobyć.

Wspomniany wieloklin łączy się z całkowicie odłączanym i rozbieralnym przegubem wewnętrznym:

Obrazek

Przegub ten (lewy ma dodatkową sprężynę) rozchodzi sie odrazu po poluzowaniu osłony gumowej.
Następnie zdejmujemy trójniczek (uważając na wałeczki) i mamy rozdzieloną półoś na część zewnętrzną i wewnętrzną.
Teraz można wymieniać sobie gumy, czyścić i smarować.

Zagadka o którą pytam już setny raz i nikt nie chce ujawnić to półosie GTI :wink:
Nie wiem czy to jakaś tajemnica czy nikt nie rozbierał :wink:

Ponoć w GTI występowały wymienne przeguby - ponoć kulowe.
Wiem że w GTI 1,6 półoś jest fizycznie wymienna z dieselem.
Wiem że w GTI 1,9 wiekoklin w piastę jest większy.

Kto może potwierdzić jakie przeguby ma GTI? kulowe czy trójramienne?
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
sroger
Nowicjusz
Posty: 99
Rejestracja: 22 maja ndz, 2005 11:29 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sroger »

Dzięki "tomek" za wszystkie informacje.
Czy dam sobie radę samemu zrobic to na parkingu???
Czy lepiej oddać go do serwisu Shella???

Mam pytanie : gdzie sie wciska ten smar (w przeguby???) i jak dużo???
Peugeot 205 , 1.8 diesel , 1984r. , 60KM
Awatar użytkownika
Yahoo
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 21 kwie śr, 2004 11:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Yahoo »

nie dygaj, spokojnie to zrobisz - w sumie wygodniej z kanału, ale i bez tego sobie poradzisz - powodzonka !
Spayky

Post autor: Spayky »

całą tube smaru wciskasz w przegub (nie w osłone), przegub musi być cały zalepiony w smarze. Co do samej wymiany osłon, to jest to banalnie proste. Musisz tylko pamiętać aby wyciągając półoś ze skrzyni od strony kierowcy, nie wyciągnąć całego kołnierza, bo poleje się olej ze skrzyni. Najlepiej podnieść koło, wyjąc sworzeń ze zwrotnicy, poluzować opaski, odciągnąć półos (tak aby wyszła ze skrzyni). Ściągnąć krzyzak na końcu półosi (jest tam taki pierscień zabezpieczający, trzeba miec specjalne kombinerki) zsunąć krzyżak, (najlepiej jak jest cały w smarze wtedy nie powypadają igiełki oraz pierścienie osłaniające) zsunąc jedną gumę wewnętrzną (te która jest najbliżej skrzyni) a następnie zsunąć gume zewnętrzna (te od strony koła) od strony przegubu. Najpierw założyc nową gumę zewnętrzną (te od strony koła), później założyc gume wewnętrzną (od strony skrzyni), założyc krzyżak oraz pierścień zabezpieczający. Nawalić smaru w przegub oraz na krzyżak i do wnętrzna puszki w której jest krzyżak, zacisnąc opaski, skręcić sworzeń i założyc koło. mi ta operacja na spokojnie zajęła koło 3 godzin (łącznie z czyszczeniem krzyżaka i przegubu).
Krzyżaka nie kładź nigdzie na ziemi, żeby nie miał styczności z piaskiem, najlepiej w jakąś szmate. Jeżeli juz igiełki ci się wysypią, to przemyj cały krzyżak w benzynie wraz z igiełkami, najlepiej wrzucic to całe do puszki z benzyną a nastaępnie nawalić dużo smaru i pozakładac te igiełki. Jest to troche męczące ale nie ma innej opcji.

pozdr.
Awatar użytkownika
sroger
Nowicjusz
Posty: 99
Rejestracja: 22 maja ndz, 2005 11:29 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sroger »

Dzięki Spayky za rady.
Mam juz osłony smary i opaski no i Peugeotowski olej przekładniowy.
Mam nadzieję że operacja powiedzie się dobrze.
Z tego co czytam z Waszych postów to wychodzi na to że jest to proste do zrobienia, robie to pierwszy raz.
Nie wiem dlaczego wymiana tych osłon w Shellu kosztuje tak dużo (250zł)

Jutro będę zmieniał te osłony , wieczorem napisze jak mi poszło, mam nadzieję że niczego nie spie.....le.
Peugeot 205 , 1.8 diesel , 1984r. , 60KM
hryno
Junior
Posty: 261
Rejestracja: 04 lip pn, 2005 8:12 am
Posiadany PUG: 205 rallye,205 rallye bikera,było 309GTI,405srd-t 405grd-t
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: hryno
Lokalizacja: Bystrzyca klodzka

Post autor: hryno »

przyjedz do poznania to wymienie tobie... :shock: :shock: :shock:
Awatar użytkownika
Paweł
Junior
Posty: 198
Rejestracja: 15 sie pn, 2005 10:23 pm
Posiadany PUG: 205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9)
Numer Gadu-gadu: 46077
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Paweł »

Ostatnio widziałem jak mechanik zakładał gumę na przegub bez wyciągania półośki. Ma specjalny (podobno głównie do Peugeotów) stożek, który pozwala przeciągnąć osłonę nad przegubem. A swoją drogą to nie sądziłem, że ta guma może się aż tak rozciągnąć. Podobno większość ludzi ma jednakowe skojarzenia widząc rozciąganie tej małej dziurki :D . Powiedział mi, żebym nie oszczędzał na cenie tej osłony, bo właśnie ta droższa jest o wiele lepsza/wytrzymalsza.
205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9Y)
Awatar użytkownika
Yahoo
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 21 kwie śr, 2004 11:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Yahoo »

takie stożki pomocne przy zakładaniu gumowych osłon można kupić na allegro - taka plastikowa trąbka :)
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1417
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)

Post autor: grzechuuu205 »

ponowie temat troche :) a jezeli wyciągne juz półośke od strony pasażera to olej ze skrzyni nie poleci?
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Paweł
Junior
Posty: 198
Rejestracja: 15 sie pn, 2005 10:23 pm
Posiadany PUG: 205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9)
Numer Gadu-gadu: 46077
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Paweł »

Jak odpowiednio wysoko podniesiesz to nie poleci.
205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9Y)
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Wymiana osłon gumowych przegubów w dieslu.

Post autor: domel »

Ps. Mam taki pomysł ,bo szykuje mi sie wymiana zewnętrznej gumy.Chodzi o gume (przy kole) w prawej, dłuższej półosi. Czy nie dało by się poprostu wyciągnąć półosi z piasty, potem rozebrać sam przegub zew z gumą i przez te trójkątne zakończenie półosi przełożyć gumę ( jest węższe niż ta osłona w której siedzą 3 ramiona i łożyska igiełkowe ).
Aby nie uszkodzić gumy przy zakładaniu użyłbym obciętej końcówki butelki typu PET lub HDPE po napoju 0,5 czy 1L które służyłby za stożek. Niektóre butelki mają ładny stożek :).
Butlę lekko nasmarować to guma szybko wejdzie (bez skojarzeń proszę :D )
Obeszłoby się bez wyciągania półosi, ściagania wewnętrznego przegubu itd.
Czy guma spidan rozciągnie się aby przejść przez to ?
rysunek poglądowy poniżej :)

Obrazek
fatoom15
Junior
Posty: 102
Rejestracja: 02 sty wt, 2007 4:56 pm
Posiadany PUG: 406 '98 1.9TD Break, 309 '91 1.9d
Numer Gadu-gadu: 1158532
Lokalizacja: Wadowice

Re: Wymiana osłon gumowych przegubów w dieslu.

Post autor: fatoom15 »

ja uwazam ze uda Ci sie to zrobic, wyglada obiecujaco. dodam ze moglbys jeszcze podgrzac nieco manszete aby lepiej sie rozciagnela. jesli masz mozliwosc to obcykaj foty jak bedziesz to wykonywal. chetnie popatrze jak zakladasz gume <rotfl>.
kreatywnosc, cenna zaleta.
ODPOWIEDZ