Strona 1 z 2

Przeróbka hamulców bębnowych na tarczowe - tył.

: 22 wrz pt, 2006 9:36 pm
autor: hugos
Chciałbym się zapytać jakie części trzeba zmienić i dołożyć aby przerobić tylne hamulce bębnowe na hamulce tarczowe z GTI w Peugeotcie 205 diesel (XRD)? Czy taka przeróbka jest wogóle możliwa? Czy istnieje jakaś alternatywa na hamulce tarczowe z tyłu niż tylko z GTI?

: 22 wrz pt, 2006 9:40 pm
autor: HDi
żeby założyć tarcze z tyłu musisz:

- założyć większe tarcze do przodu
- założyć korektory siły hamowania
- i założyć tarcze z tyłu

daruj sobie - kup lepiej zaciski z GTI - LUCAS i z przodu załóż takie do tego porządna tarcza i klocek i masz heble igła

: 22 wrz pt, 2006 9:58 pm
autor: Banita
z tymi wiekszymi tarczami do przodu to przesadziles 8)7

do tego dojdzie wymiana piast, a co za tym idzie lozysk z tylu


koszt?

tarcze- 120zl
piasty+lozyska - 330-400zl
korektory uzywane -50-100zl
linki hamulca recznego -60-70zl
zaciski- 120zl
klocki-60zl

w 700-800zl sie zamkniesz jak sie postarasz 8)

: 23 wrz sob, 2006 8:08 pm
autor: Marin205
za 600 zł - można kupić kompletną belkę z GTI z tarczami i zaciskami - po tyle widziałem w najdroższym składzie z używanymi częściami w Krakowie

: 23 wrz sob, 2006 9:08 pm
autor: Banita
no tak, ale tam jest wszystko uzywane i nie ma korektorow :wink:

Dodano po 3 minutach:

przypomnialo mi sie, ze w belce tez nie ma linek od recznego 8)

: 23 wrz sob, 2006 10:53 pm
autor: Kaktus
W wersji 130km sa tarcze z tylu, i korektorow takich jak w 122km nie ma.


A tak btw. mam wszystko co potrzebne do takiej operacji, wiec jak cos to na priv prosze.

: 23 wrz sob, 2006 10:57 pm
autor: Banita
to pewnie dlatego ciezko o niebity :P

: 24 wrz ndz, 2006 10:56 am
autor: Kaktus
Niby dlaczego!

Ja jezdzac moim 1.9 Gti bylem bardzo zadowolony z hamulcow!

Pomimo tego ze nie mial korektorow hamowania takich jak 122km, tylko taki jak 1.6 Gti - czyli ze stalym rozdzialem sily hamowania (przod/tyl) a nie zmiennym, jezdzilo sie super, a auto na lewej ciezej bylo ustawic bokiem niz 1.6 gti z bebnami.

: 24 wrz ndz, 2006 11:04 am
autor: Banita
to byl joke :roll:

: 24 wrz ndz, 2006 11:06 am
autor: Kaktus
Ups, nie zrozumialem ;)

: 24 wrz ndz, 2006 11:51 am
autor: Pieraś
coz skoro jakis model ma z tylu bebny to dlatego ze takie zostaly dokonane wyliczenia - wiadomo ze tarczowe sa mocniejsze wiec nie chcialbys chyba HUGOS by przy hamowaniu nagle tyl Ci uciekal w bok ....

: 24 wrz ndz, 2006 12:17 pm
autor: Kaktus
Dlaczego mialby uciec w bok.

Taka modyfikacja powinna zaczac sie od przejscia z przodu na tarcze z Gti, czyli, zwrotnica, piasta, polosie, zaciski z Gti z przodu, i pzoniej tarcze do tylu, i samochod super hamuje.

: 24 wrz ndz, 2006 1:16 pm
autor: Banita
Pieraś pisze:coz skoro jakis model ma z tylu bebny to dlatego ze takie zostaly dokonane wyliczenia - wiadomo ze tarczowe sa mocniejsze wiec nie chcialbys chyba HUGOS by przy hamowaniu nagle tyl Ci uciekal w bok ....
wyliczenia ksiegowych -sily hamowania nigdy za wiele :)

Tyl ucieka nie tylko przez tylne hamulce -to raczej rozklad mas przy hamowaniu. Wazne jest, zeby przy gwaltownym nacisnieciu hamulca tyl sie nie zablokowal (na asfalcie)

: 24 wrz ndz, 2006 2:46 pm
autor: Pieraś
Kaktus tak jak Ty piszesz to ok ale jesli ktos chce wzmocnic tylko tyl to na pewno na dobre nie wyjdzie gdy sila hamowania jest wieksza z tylu. Ale jak cale hamulce z gti przelozyc przod i tyl to jak najbardziej.

Banita zgadza sie .. a jestes pewien ze zmieniajac tylko sile hamowania z tylu nie bedzie takiego efektu ?

: 24 wrz ndz, 2006 3:28 pm
autor: Banita
korektory panie -korektory :)

Powiem szczerze, ze sam bym tylu na tarcze nie przerabial, majac z przodu zaciski z diesla.

Inna sprawa -nie przerabialbym tylu na tarcze jezdzac 850 kg samochodem rozpedzajacym sie do 160 8)7