Licznik:)
- RaveMan
- Junior
- Posty: 242
- Rejestracja: 04 lip ndz, 2004 10:54 pm
- Posiadany PUG: Sacre Numero 1.4, 1995
- Numer Gadu-gadu: 4047375
- Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
- Kontakt:
Re: Licznik:)
ale czy ten układ będzie spełniał swoje zadanie w przypadku elekronicznej cewki? bo taką właśnie posiadam
Peugeot 205 1,4 kat. Sacre Numero
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Licznik:)
A o czym cały czas toczyła się dyskusja? 
I jak? Podłączyłeś?

I jak? Podłączyłeś?
- RaveMan
- Junior
- Posty: 242
- Rejestracja: 04 lip ndz, 2004 10:54 pm
- Posiadany PUG: Sacre Numero 1.4, 1995
- Numer Gadu-gadu: 4047375
- Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
- Kontakt:
Re: Licznik:)
chwilowo nie mam za bardzo na to czasu ale jak sobie wygospodaruje troche czasu w sobotę po południu to zadziałam
Peugeot 205 1,4 kat. Sacre Numero
- Krzysiek511
- Junior
- Posty: 101
- Rejestracja: 13 wrz czw, 2007 11:18 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 205 Green
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: Licznik:)
Witam mam mały problem z obrotomierzem. Wymieniłem licznik z biedy na xs . Jestem pewien, że pokazuje mi za małe obroty. Jak go podłączyć prawidłowo bo niekręci się więcej niż 3000ob/min. Mam silnik TU1 1.1 wersja green. Sygnał wzięty z cewki nowy kabelek podpięty pod niebieski.
- KrakerSx
- Uzalezniony
- Posty: 624
- Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Licznik:)
Zamieniłeś pewnie sygnał z masa i pokazuję połowę obrotów , też tak w tej chwili mam i nie chce mi się rozbierać żeby zmienić (leń
). Próbuj pozmieniać nic się się nie spali.

http://www.KrakerSx.peugeot205.pl
Roland Garros 92'
Roland Garros 92'
- Krzysiek511
- Junior
- Posty: 101
- Rejestracja: 13 wrz czw, 2007 11:18 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 205 Green
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: Licznik:)
No właśnie, że nie miałem oryginalna wtyczkę i podpiłem pod kabelek niebieski który miał napis 112 (od strony licznika). Chociaż zastanawia mnie bo jeszcze ma czwarty wolny kabel o nr 112B żółty
edit:
Wielkie dzięki dla cejot za układ który znajduje się na poprzedniej stronie w moim przypadku też pomogło.
edit:
Wielkie dzięki dla cejot za układ który znajduje się na poprzedniej stronie w moim przypadku też pomogło.
-
- Junior
- Posty: 230
- Rejestracja: 03 lis pn, 2008 1:45 am
- Posiadany PUG: na razie szukam gentry....
- Numer Gadu-gadu: 2046824
Re: Licznik:)
no ja też się teraz trochę bawiłem z podłączeniem licznika i prawie mi się udało a prawie dlatego że nie mam podświetlenia licznika , palą się tylko poszczególne kontrolki
a brak oświetlenia spowodowany jest zapewne brakiem kabla o oznaczeniu M25.. nie mam takowego pewnie jakoś inaczej jest oznaczony
a być może tak jest bo zostało mi 7 albo 8 kabli których oznaczenia nie są umieszczone na schematach a jeden z kabli jest gruby(tzn.z początku jest cienki i wchodzi w taką grubą osłonkę) i zielony i nie ma żadnego oznaczenia.. to może ten ??
a dzięki za schemat z poprzedniej strony bo bez niego naprawdę niewiele bym zrobił
P.S. mam silnik 1.6 jest szansa że da się uruchomić na liczniku ciśnienie i temp. oleju ?


a dzięki za schemat z poprzedniej strony bo bez niego naprawdę niewiele bym zrobił


P.S. mam silnik 1.6 jest szansa że da się uruchomić na liczniku ciśnienie i temp. oleju ?
-
- Junior
- Posty: 230
- Rejestracja: 03 lis pn, 2008 1:45 am
- Posiadany PUG: na razie szukam gentry....
- Numer Gadu-gadu: 2046824
Re: Licznik:)
napewno nikt się nie spotkał z brakiem kabla M25 ??
takie oto kabelki mi pozostaly:
30A,74,51,32,55R, a ten gruby zielony ma taki napis: SFP-SOVITRAN
nie mam również kabla 33(zasilanie ) jest tylko 33A i 33B
pomyłka zarówno 33A jak i 33B dają zasilanie tylko pozostaje problem podświetlania...
takie oto kabelki mi pozostaly:
30A,74,51,32,55R, a ten gruby zielony ma taki napis: SFP-SOVITRAN
nie mam również kabla 33(zasilanie ) jest tylko 33A i 33B
pomyłka zarówno 33A jak i 33B dają zasilanie tylko pozostaje problem podświetlania...
Ostatnio zmieniony 09 cze wt, 2009 8:43 pm przez bullet666, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Junior
- Posty: 230
- Rejestracja: 03 lis pn, 2008 1:45 am
- Posiadany PUG: na razie szukam gentry....
- Numer Gadu-gadu: 2046824
Re: Licznik:)
dobra nie rzucajcie się tak z pomocą , już sam sobie poradziłem
trochę mnie to czasu ,nerw i 5 bezpieczników kosztowało ale się udało
a więc dla potomnych jakby co : ten gruby zielony byl podpięty pod martwy punkt w starym liczniku a w nowym obecnie daje sygnał obrotomierzowi
więc jak przy zmianie napotka ktoś taki kabel to śmiało podpinać pod obrotka za + do obrotka posłużył 33B a 33A posłużył za zasilanie dla licznika , kablem który zastępował M25 był 55R ,jak ktoś nie mógł by znaleźć kabla 69A to trza iść tropem kabla 69 i gdzieś tam głęboko w plątaninie innych kabli jest kostka która łączy kabel 69 z kablem 69A ja tam nie ruszałem tego bo mi to loto która kontrolka się zaświeci kiedy braknie mi płynu hamulcowego
to chyba wsio czym chciałem się podzielić




to chyba wsio czym chciałem się podzielić


-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Licznik:)
Nie lekceważ kontrolki poziomu płynu hamulcowego!!! Doskonała sygnalizacja szczelności układu hamulcowego,np wyciek z cylinderka. Poza tym ta kontrolka,to też sygnalizacja zaciągniętego tęcznego lub uszkodzenie jego łącznika .Pogrzeb chwilę i podłącz jak przystało na klubowicza.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
-
- Junior
- Posty: 230
- Rejestracja: 03 lis pn, 2008 1:45 am
- Posiadany PUG: na razie szukam gentry....
- Numer Gadu-gadu: 2046824
Re: Licznik:)
hehe no zobaczę jak mi sie będzie chciało ale nie widze sensu bo jak mi płynu zabraknie to się zaświeci kontrolka od zużytych klocków i będę wiedział że coś jest nie tak a kontrolka od ręcznego się świeci:) tylko kontrolka z napisem STOP się nie świeci i nie wiem dlaczego
a i kupiłem licznik z podświetleniem własnej roboty czyli diody na kabelku przylutowane i czy ktoś mogłby zrobić fotkę z tyłu licznika bo nie wiem jak powinno oryginalne podświetlenie wyglądać bo wkręcenie żaroweczek w te miejsca nic nie daje a zreszta nie ma prawa bo tam żadnych styków żeby te żarówki mogły działać

-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Licznik:)
Nie.... nie zaświeci się!!!!!!!!!!!!!
Kontrolka poziomu jeżeli ręczny zwolniony i sprawny włącznik nie ma prawa się świecić. Skoro świeci,to jest mało płynu hamulcowego lub pływak sygnalizatora poziomu jest zacięty i zwiera styki w zbiorniczku.Pytanie - tylko dlaczego to ma działać skoro jest niepodłączone?. Może źle polutowane diody.A co do zużytych klocków hamulcowych to do tego jest inna kontrolka. Patrz PORADNIK str. gł.- Opis kontrolek licznika.Odpowietrzając układ ham. i uzupełniając płyn nie wiesz jak mocno są wytarte klocki.Po to jest ich sygnalizacja.Kawałek drutu w izolacji,a jak zacznie trzeć o tarczę to robi zwarcie i zapala dedykowaną klockom kontrolkę. Oczywiście klocki muszą być przystosowane do takiej opcji.Sprawdź jakie masz i czy kable są podpięte. Teraz STOP. Dedukuję że nie wykręcałeś oprawek ze starego licznika. W liczniku nie ma styków. Żarówka jest wyjmowana. Koszt oprawki -4zł a żarówka 1 zet.Oprawka ma łapki i styki.Po włożeniu w korpus licznika i obrocie o kąt łapki dociskają styki (mniejsze łapki ) do folii czyli ścieżek.Dioda przewodzi w jednym kierunku a żarówka w obie strony.Proponuję powrócić do pierwotnego stanu. Oszczędność na prądzie żadna a wymiana przepalonej żarówki nie nastręcza większego problemu.Oprawka która powinna być w liczniku http://www.natea.pl/product_info.php?products_id=47
Kontrolka poziomu jeżeli ręczny zwolniony i sprawny włącznik nie ma prawa się świecić. Skoro świeci,to jest mało płynu hamulcowego lub pływak sygnalizatora poziomu jest zacięty i zwiera styki w zbiorniczku.Pytanie - tylko dlaczego to ma działać skoro jest niepodłączone?. Może źle polutowane diody.A co do zużytych klocków hamulcowych to do tego jest inna kontrolka. Patrz PORADNIK str. gł.- Opis kontrolek licznika.Odpowietrzając układ ham. i uzupełniając płyn nie wiesz jak mocno są wytarte klocki.Po to jest ich sygnalizacja.Kawałek drutu w izolacji,a jak zacznie trzeć o tarczę to robi zwarcie i zapala dedykowaną klockom kontrolkę. Oczywiście klocki muszą być przystosowane do takiej opcji.Sprawdź jakie masz i czy kable są podpięte. Teraz STOP. Dedukuję że nie wykręcałeś oprawek ze starego licznika. W liczniku nie ma styków. Żarówka jest wyjmowana. Koszt oprawki -4zł a żarówka 1 zet.Oprawka ma łapki i styki.Po włożeniu w korpus licznika i obrocie o kąt łapki dociskają styki (mniejsze łapki ) do folii czyli ścieżek.Dioda przewodzi w jednym kierunku a żarówka w obie strony.Proponuję powrócić do pierwotnego stanu. Oszczędność na prądzie żadna a wymiana przepalonej żarówki nie nastręcza większego problemu.Oprawka która powinna być w liczniku http://www.natea.pl/product_info.php?products_id=47
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
-
- Junior
- Posty: 230
- Rejestracja: 03 lis pn, 2008 1:45 am
- Posiadany PUG: na razie szukam gentry....
- Numer Gadu-gadu: 2046824
Re: Licznik:)
nie no sorry ale nie wiem czy przeczytałeś poprzedni post bo wszystko o czym tu napisałeś jest dla mnie oczywiste , napisałem wyraźnie że te diody nie z mojej inicjatywy zostaly założone i chce się ich pozbyć bo po pierwsze to ktoś to lutował chyba po ciemku i boje się to tak zostawiać żeby się nie zrobiło jakieś zwarcie a po drugie świecą na perfidny czerwony kolor
i jeszcze mi może wytłumacz co jest niepodłączone bo napisałeś tak a ja nie wspominałem że coś jest niepodłączone
no i wiesz nie wiem co ty sobie tam myślałeś ale wiem jak wyjąć i włożyć żarówkę z oprawką ale problem jest taki że do gniazd żarówek podświetlenia zegarów nie idzie żadna ścieżka
dzięki też że mi wytłumaczyłeś że trzeba kupić żarówki i włożyć na miejsce
ale ja jednak skorzystam z tych ze starego licznika
klocki mam bez tego czujnika sam sprawdzam co jakiś czas ich stan
a z tym ręcznym to mnie zagiąłeś nie mam zbytnio sily ci tego już tłumaczyć a kontrolka od płynu owszem zapala się sprawdzałem sposobem podanym w książce "sam naprawiam...." i zostawmy już te kwestie wszystko już jest dobrze i działa ja chcę tylko wiedzieć jak zrobić oryginalne podświetlanie i czemu nie dziala światełko stop ktory kabel podpiąć pod pin 2 w kostce 7 pin bo od tej pozycji wychodzi ścieżka która idzie do gniazda żarówki STOP






-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Licznik:)
Pin 2 w kostce 7 pinowej jest pusty.Zgodnie ze schematem zamieszczonym w ETZOLDZIE. Do lampki STOP nie idzie żaden przewód.Kontrolka STOP jest powiązana ścieżkami z sygnalizacją od czujników/sygnalizatorów np.ciśnienia oleju czy temperatury cieczy chłodzącej.
Zdarza się, że wkładając oprawkę i wykonując obrót, styk wejdzie pod folię i mamy przerwę lub wąs żarówki nie ma styku ze stykiem wewnętrznym oprawki(żarówka sprawna).Napisz co to za licznik i wstaw fotkę jak podłączone są te diody.
Zdarza się, że wkładając oprawkę i wykonując obrót, styk wejdzie pod folię i mamy przerwę lub wąs żarówki nie ma styku ze stykiem wewnętrznym oprawki(żarówka sprawna).Napisz co to za licznik i wstaw fotkę jak podłączone są te diody.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
-
- Junior
- Posty: 230
- Rejestracja: 03 lis pn, 2008 1:45 am
- Posiadany PUG: na razie szukam gentry....
- Numer Gadu-gadu: 2046824
Re: Licznik:)
sprawdzałem już naprawdę wszystko co możliwe zarówno z tym stopem jak i z podświetleniem do tego niby wolnego pinu jak podłączyłem kabel od obrotomierza to żarówka się paliła co zresztą wcześniej napisałem , więc nie jest żarówka spalona i również nie jest źle włożona może któraś ze ścieżek jest przerwana posprawdzam te ścieżki ale z tym podświetleniem zegarów to nie mam pojęcia.. wygląda to tak jakby czegoś brakowało..
zaraz zrobię fotki tego licznika
licznik jest VEGILA od 1.6GTI

licznik jest VEGILA od 1.6GTI