Strona 1 z 1

podłaczenie licznik i kostek z xs lub gti

: 01 lis czw, 2007 8:28 pm
autor: druan
pomoże ktoś wytłumaczy podłaczenie licznika z obrotościomierzem z xs lub z gti???mam licznik z zegarkiem :(pomocy jakies schematy i opis co jak i gdzie!!!

Re: podłaczenie licznik i kostek z xs lub gti

: 01 lis czw, 2007 9:04 pm
autor: DJPreZes
Obrazek

Wrrrrrr...... To juz jest totalne lenistwo :/

Re: podłaczenie licznik i kostek z xs lub gti

: 01 lis czw, 2007 9:10 pm
autor: daritex
trochę masz pod tym linkiem sam z tego korzystałem.
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?t=10921
jak to ci niewystarczy użyj opcji SZUKAJ było mnustwo tematów na temat obrotomierza.

Re: podłaczenie licznik i kostek z xs lub gti

: 08 lis czw, 2007 6:28 pm
autor: borek_wpr
Są różne wiązki i ich oznakowanie.I bez miernika nie podchodź.
O podłączeniu obrotomierza można napisać pracę doktorską.
Niby proste-trzy przewody,trzy lub cztery piny anie działa.
Dlaczego ?.
Odpowiedź:Pytający o podłączenie obrotka nie podaje producenta ani typu jaki posiada.
Wg. Etzolda podłączenie obrotka to 1 (+), 2 (-), 3 Sygnał
-kabel 112, 4 nie podpięty w drugiej części złączki PC 2.
Mam JAEGERA i 2 to sygnał , 3 (-), 4 (+). VEGILA chyba też wkładała obrotomierze.Może zrobić taką tabelę np.
producent, typ ,podłączenie , typ silnika.

Re: podłaczenie licznik i kostek z xs lub gti

: 08 lis czw, 2007 6:33 pm
autor: moralez
ja zamienialem zegary z jaegera(xs) na vegila(gti) i byla to przyjemna operacja pod tytulem plug&play
co do schematu elektrycznego w etzoldzie to zdarza sie ze mija on sie z prawda 8)

Re: podłaczenie licznik i kostek z xs lub gti

: 08 lis czw, 2007 7:56 pm
autor: druan
noi własnie tu jest problem bo niewiem czy brac sie za to czy nie???mam bez obrota a sprzydał by mi się!!!!!

Re: podłaczenie licznik i kostek z xs lub gti

: 08 lis czw, 2007 10:25 pm
autor: borek_wpr
Masz rację Moralez. Książka podaje jakąś wersję, a potem ją zmieniają i trzeba pogłówkować.
Druan- jeżeli umiesz posługiwać się schematem,choć trochę adresy są nieczytelne,umiesz posługiwać się miernikiem, próbnikiem i co nieco wiesz o działaniu poszczególnych elementów w samochodzie to
zamiana zegarów jest prosta.
Do dyspozycji masz dwie tabele.
1 Opis podłączenia licznika Vegili.
2 Opis z PORADNIKA.
Jak dla mnie to opis 1 podaje gdzie wpiąć - lecz kable trzeba zlokalizować samemu.
Co do opisu 2 - to jest niepełny,np. poziom cieczy ,ale w którym zbiorniku.Brak połączenia hamulca ręcznego z poziomem płynu hamulcowego.Kabel do termometru NTR lub NTC istnieje-trzeba poszukać
Ja zrobiłem własną tabelę.Nawet zgadza się z Etzoldem !!!!.Ma pewne niedoskonałości bo nie zawiera
wszystkich podłączeń (świece żarowe,woda w filtrze itp.bo mnie nie było to potrzebne),lecz można ją rozbudowywać indywidualnie. Poza tym dla mało wtajemniczonych są podpowiedzi typu CO i GDZIE
Koledzy- wyślijcie mi Waszego normalnego e-maila na adres :
aborkowski1@o2.pl to wyślę Wam moją wersję tabeli rozbudowaną o przeróbkę prędkościomierza.
Pozdrawiam.