Strona 1 z 1

Czego tu brakuje? (gałka dźwigni zmiany biegów)

: 05 wrz pt, 2014 9:42 am
autor: MichalKowalski
Witam,

samochód kupiłem z "tuningową" gałką MOMO, która choć metalowa to się rozpadła. Chciałem wrócić do serii, ale jak widać na poniższym zdjęciu - ewidentnie czegoś brakuje. Wydaje mi się, że ktoś upiłował kawałek drążka - ale czy nie powinno tam być jakiegoś dodatkowego elementu mocujacego? Bo średnica otworu gałki jest dużo większa niż średnica drążka...

Obrazek

Re: Czego tu brakuje? (gałka dźwigni zmiany biegów)

: 05 wrz pt, 2014 10:49 am
autor: mlody333
Ktoś skrócił drążek zmiany biegów jego końcówka powinna być trochę karbowana tak, żeby gałka mogła się o te karby "zahaczyć" te karby powinny wejść w krzyżyk w gałce widoczny na zdjęciu.

Re: Czego tu brakuje? (gałka dźwigni zmiany biegów)

: 05 wrz pt, 2014 12:51 pm
autor: MichalKowalski
mlody333 pisze:Ktoś skrócił drążek zmiany biegów jego końcówka powinna być trochę karbowana tak, żeby gałka mogła się o te karby "zahaczyć" te karby powinny wejść w krzyżyk w gałce widoczny na zdjęciu.
Te karby to są na drążku wyfrezowane czy jest to jakaś oddzielna część?

Pozdrawiam, MK

Re: Czego tu brakuje? (gałka dźwigni zmiany biegów)

: 05 wrz pt, 2014 1:21 pm
autor: robson
MichalKowalski pisze:
mlody333 pisze:Ktoś skrócił drążek zmiany biegów jego końcówka powinna być trochę karbowana tak, żeby gałka mogła się o te karby "zahaczyć" te karby powinny wejść w krzyżyk w gałce widoczny na zdjęciu.
Te karby to są na drążku wyfrezowane czy jest to jakaś oddzielna część?

Pozdrawiam, MK
Frezowane na drążku , masz ucięty drążek i nic nie zrobisz :cry:

Re: Czego tu brakuje? (gałka dźwigni zmiany biegów)

: 05 wrz pt, 2014 1:28 pm
autor: MichalKowalski
Dzięki.

Coś wykombinuję (otwór w drążku i przykręcenie czegoś na czym będzie się trzymać gałka), bo na kolejną tuningową nie mam ochoty.

MK
robson pisze:
MichalKowalski pisze:
mlody333 pisze:Ktoś skrócił drążek zmiany biegów jego końcówka powinna być trochę karbowana tak, żeby gałka mogła się o te karby "zahaczyć" te karby powinny wejść w krzyżyk w gałce widoczny na zdjęciu.
Te karby to są na drążku wyfrezowane czy jest to jakaś oddzielna część?

Pozdrawiam, MK
Frezowane na drążku , masz ucięty drążek i nic nie zrobisz :cry:

Re: Czego tu brakuje? (gałka dźwigni zmiany biegów)

: 05 wrz pt, 2014 1:35 pm
autor: DJPreZes
Jakby co to mam drążek oryginalny ;)

Re: Czego tu brakuje? (gałka dźwigni zmiany biegów)

: 05 wrz pt, 2014 1:40 pm
autor: MichalKowalski
DJPreZes pisze:Jakby co to mam drążek oryginalny ;)
A ile to jest zabawy z wymianą drążka? Bo nie mam kompletnie pojęcia. Da radę bez podnoszenia?

Tyle, że z drugiej strony ja trochę rozumiem tego co obciął drążek. W oryginale można sobie galka zęby wybić...

Re: Czego tu brakuje? (gałka dźwigni zmiany biegów)

: 05 wrz pt, 2014 2:19 pm
autor: woocash
jakby co to mam gdzieś /wiem gdzie w sumie/ tą odciętą część :D


nie z twojego puga.. sam nie wiem skąd - chyba w greenie skracałem drążek - smarkniesz migomatem raz i voila :wink:

Re: Czego tu brakuje? (gałka dźwigni zmiany biegów)

: 05 wrz pt, 2014 2:24 pm
autor: MichalKowalski
A jednak coś mi się nie zgadza. Jeśli te karby są rzeczywiście wyfrezowane na drążku, to dlaczego u mnie górna część drążka jest (jak widać na zdjęciu) nawiercona? Aż mi się nie chce wierzyć, żeby ten kto odcinał nawiercał ten drążek...

Re: Czego tu brakuje? (gałka dźwigni zmiany biegów)

: 05 wrz pt, 2014 2:40 pm
autor: DJPreZes

Re: Czego tu brakuje? (gałka dźwigni zmiany biegów)

: 05 wrz pt, 2014 2:51 pm
autor: MichalKowalski
No na tym drugim jest jakaś czarna linia idąca wpoprzek tuż poniżej części frezowanej.

Ale widzę, że chyba najłatwiej będzie w moim przypadku rozwiercić część przewidzianą na frezowanie w gałce do średnicy drążka i porządnie zalać to klejem przed nałożeniem.

Re: Czego tu brakuje? (gałka dźwigni zmiany biegów)

: 05 wrz pt, 2014 3:38 pm
autor: robson
MichalKowalski pisze:No na tym drugim jest jakaś czarna linia idąca wpoprzek tuż poniżej części frezowanej.

Ale widzę, że chyba najłatwiej będzie w moim przypadku rozwiercić część przewidzianą na frezowanie w gałce do średnicy drążka i porządnie zalać to klejem przed nałożeniem.
Weż pod uwagę ,że jak spieprzysz gałke ( ci się rozleci )to ciężko kupić nową :W

Re: Czego tu brakuje? (gałka dźwigni zmiany biegów)

: 05 wrz pt, 2014 4:20 pm
autor: woocash
Drążek przez długość karbowania jest nawiercony, zagnieciony w taki kwadrat, wiec nic dziwnego ze to tak wyglada...

Re: Czego tu brakuje? (gałka dźwigni zmiany biegów)

: 07 wrz ndz, 2014 8:28 pm
autor: Manwe
wymiana drążka to zdjęcie tunelu środkowego odkręcenie nakrętek mocujących blachę dostanie się pod gumę i odkręcenie następnej nakrętki plus wyjecie śruby, od dołu trzeba zdjąć cięgło z kulki, wszystko myślę, że do ogarnięcia bez podnoszenia przy seryjnej wysokości zawieszenia ale legnąć się będziesz musiał :)