szybkie pytanie - zegary

Dyskusje na temat wszelkiego rodzaju czesci, APEX, Bilstein, Bosh, OMEX, Emerald, oraz dyskusje na temat ukladow elektrycznych oraz spraw zwiazanych z komputerem.
Awatar użytkownika
wasia
Junior
Posty: 263
Rejestracja: 13 gru wt, 2005 1:06 pm
Posiadany PUG: green
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kołobrzeg

szybkie pytanie - zegary

Post autor: wasia »

Czy zegary z foto są podświetlane spod spodu czy od góry (tak jak w bieda wersjach)?
Załączniki
zegary1.jpg
zegary.jpg
1988 1.4 = 60 leżących ;) koni

http://www.wasia.205.pl
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Re: szybkie pytanie - zegary

Post autor: Para »

zegar na dole to zegar od gti i jest podswietlany od wewnatrz, zegar pierwszy jest od modelu XS i z tego co mi wiadomo to podswietlany jest od dolu.
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
KuKiTa
Maniak
Posty: 1019
Rejestracja: 01 sie wt, 2006 9:15 pm
Posiadany PUG: 205 GTi
Numer Gadu-gadu: 360167
Login tlen: kukita
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Re: szybkie pytanie - zegary

Post autor: KuKiTa »

w xs jest od góry :P
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4907
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: szybkie pytanie - zegary

Post autor: moralez »

Para pisze:zegar na dole to zegar od gti i jest podswietlany od wewnatrz, zegar pierwszy jest od modelu XS i z tego co mi wiadomo to podswietlany jest od dolu.
maslo maslane panie admin.... :P
zdjecie nr 1 zegary z xs, dziadowskie podswietlenie z gory (zupelnie jak vw)
zdjecie nr 2 zegary z gti, jedyne sluszne podswietlenie od dolu lub jak kto woli od wewnatrz.
Awatar użytkownika
wasia
Junior
Posty: 263
Rejestracja: 13 gru wt, 2005 1:06 pm
Posiadany PUG: green
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: szybkie pytanie - zegary

Post autor: wasia »

Tak więc stałem się szczęśliwym posiadaczem tych od gti (z podświetleniem spod spodu/ od dołu/ od wewnątrz). Jakby ktoś miał daszek to reflektuję.
1988 1.4 = 60 leżących ;) koni

http://www.wasia.205.pl
pazdzioch
Junior
Posty: 263
Rejestracja: 21 paź ndz, 2007 9:57 pm
Posiadany PUG: 205
Numer Gadu-gadu: 0

Re: szybkie pytanie - zegary

Post autor: pazdzioch »

a jakie są zarowki w w tych zegarach XS ? bo mi sie popaliły, a kompletnie niewiem co tam siedzi, moze ktos podac link z allegro dla porownania
pozdro
Awatar użytkownika
Wojtek
Uzalezniony
Posty: 642
Rejestracja: 21 sty pn, 2008 11:57 am
Posiadany PUG: 206. 1.4 XT
Numer Gadu-gadu: 2478139
Lokalizacja: Katowice

Re: szybkie pytanie - zegary

Post autor: Wojtek »

a jak się ten licznik od GTI podłączy do leżaka, to wszystkie wskaźniki będą działać ?
Jarmarek
Maniak
Posty: 1435
Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
Posiadany PUG: 205 CTi
Numer Gadu-gadu: 2422735
Lokalizacja: Warszawa

Re: szybkie pytanie - zegary

Post autor: Jarmarek »

Nie wszysktkie - będą działać te co działały do tej pory.

Dodatkowo trzeba przerobić instalacje aby podłączyć ten licznikk.
Awatar użytkownika
wasia
Junior
Posty: 263
Rejestracja: 13 gru wt, 2005 1:06 pm
Posiadany PUG: green
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: szybkie pytanie - zegary

Post autor: wasia »

Jestem po wymianie - działa wszystko poza wskazówkami typu ciśnienie oleju. Jest też problem z kierunkowskazami - w bieda wersji jest jedna lampka a w gti osobno dla lewa i prawa - zrobiłem tak, że świecą się obie naraz :| choć można rozdzielić (ale nie wiem dokładnie jak). Na forum jest kilka schematów jak zamienić liczniki ale są w nich drobne błędy - trzeba czasem kombinować samemu. Co do obrotomierza to w leżaku (mam xy7) - nie ma z tym większych problemów. Jakby co - pisz do borek_wpr (czy jakoś tak) - ten człowiek zna się na rzeczy :W .
1988 1.4 = 60 leżących ;) koni

http://www.wasia.205.pl
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3560
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: szybkie pytanie - zegary

Post autor: cejot »

wasia pisze:Na forum jest kilka schematów jak zamienić liczniki ale są w nich drobne błędy - trzeba czasem kombinować samemu.
Możesz napisać dokładniej o co chodzi?
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
wasia
Junior
Posty: 263
Rejestracja: 13 gru wt, 2005 1:06 pm
Posiadany PUG: green
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: szybkie pytanie - zegary

Post autor: wasia »

Chodzi o to, że liczników było kilka wersji (i może stąd te różnice a może ktoś kto robił te schematy coś porypał) i jak połączy się wszystko wg tych schematów, to nie pamiętam już dokładnie ale chyba rezerwa nie będzie się zapalać i ze ssaniem też coś nie tak - przynajmniej tak było u mnie. Można dojść samemu śledząc do których pinów dochodzą ścieżki z odpowiednich żarówek w starym i nowym liczniku. W licznikach bieda nie jest to problem - wszystko widać jak na dłoni, gorzej jest w gti - tam jest kilka warstw ścieżek. Wszystko da się zrobić - wymiana tego wszystkiego kosztowała mnie 1 dzień i poharatane łapy (kostki są nierozbieralne i z początku wyciąganie końcówek jest trochę problemowe) jednak widok świecącego licznika w nocy rekompensuje ból :Y .
1988 1.4 = 60 leżących ;) koni

http://www.wasia.205.pl
Awatar użytkownika
RaveMan
Junior
Posty: 242
Rejestracja: 04 lip ndz, 2004 10:54 pm
Posiadany PUG: Sacre Numero 1.4, 1995
Numer Gadu-gadu: 4047375
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Kontakt:

Re: szybkie pytanie - zegary

Post autor: RaveMan »

Witam, podepnę się pod ten temat, mam takiego pomysła ale nie wiem czy warto. Chodzi o obrotek, mam już podłączone zegary od gita ale ciągle są kłopoty z obrotkiem, mianowicie u mnie mam zainstalowaną cewkę elektorniczną, w związku z tym sygnał na obrotek idzie z kompa a nie bezpośrednio z cewki, jednak kiedy podpinam się pod kabel 112 w brązowej kostce koło bezpieczników to obrot wogóle nie reaguje jak się podepnę bezpośrednio pod cewkę to coś tam pokazuje ale nie więcej niż 2k obrotów, temat wałowałem wielokrotnie i nie znalazłem żadnej odpowiedzi. Wpadło mi do głowy takie coś, żeby tą elektroniczną cewkę zamienić na zwykłą podwójną. Moje pytanie brzmi czy taka zamiana jest możliwa i czy ma to wogóle sens? Silnik TU3M 1,4 z katem, 75 koni, monojetronic
Peugeot 205 1,4 kat. Sacre Numero
Jarmarek
Maniak
Posty: 1435
Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
Posiadany PUG: 205 CTi
Numer Gadu-gadu: 2422735
Lokalizacja: Warszawa

Re: szybkie pytanie - zegary

Post autor: Jarmarek »

Problem może naświetlić Dervo z Cejotem - jest pomysł z podłączeniem voltomierza na stałe - ale to niech oni sami dokładnie opiszą :wink: na tyle na ile mi wiadomo nie rozwiązano jeszcze tego problemu w pełnym zakresie obrotów :(
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3560
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: szybkie pytanie - zegary

Post autor: cejot »

RaveMan, przede wszystkim nie rozbijaj swojego problemu na dwa tematy. Dyskusje o problemach z obrotomierzem polecam nadal prowadzić tutaj:
http://www.peugeot205.pl/forum/viewtopi ... =4&t=14105

Dodam tylko, że jeśli podłączysz zegary z XSa to obrotomierz zadziała. Nad problemem obrotomierza z GTI w wolnych chwilach myślę i zaczynają mi się tworzyć pewne pomysły na rozwiązanie tego problemu.
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3560
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: szybkie pytanie - zegary

Post autor: cejot »

wasia pisze:Chodzi o to, że liczników było kilka wersji (i może stąd te różnice a może ktoś kto robił te schematy coś porypał) i jak połączy się wszystko wg tych schematów, to nie pamiętam już dokładnie ale chyba rezerwa nie będzie się zapalać i ze ssaniem też coś nie tak - przynajmniej tak było u mnie.
Ja maczałem palce w dwóch przekładkach zegarów i w obu przypadkach z tego co wiem (bo to nie moje samochody) rezerwa działa. Oba były na wtrysku więc kontrolki od ssania nie posiadają. Za pierwszym razem patrzyłem samemu na połączenia i doszedłem do tego samego co w rozpisce na stronie. Dodam tylko że uwagę zwracałem na numery kabli, a nie miejsca w pierwotnych wtyczkach.
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
ODPOWIEDZ