Strona 1 z 1

Awaria wycieraczek

: 12 paź pn, 2009 5:08 pm
autor: zio
Witam w ostatni dość deszczowy weekend padłymi wycieraczki. Najprawdopodobniej padł silniczek, ponieważ wycieraczki ledwo idą do góry i zatrzymują się po jakiś 10 cm. Chciałbym się dowiedzieć jak się zabrać za ewentualną wymianę. Silniczki na allegro widze to groszowe sprawy, ale gorzej chyba będzie z dostaniem się do niego.

Z góry dziękuję za pomoc.

Re: Awaria wycieraczek

: 12 paź pn, 2009 5:13 pm
autor: grzechuuu205
ciezko sie dostac to moze jest do pierscieni tłokowych ale nie do silniczka wycieraczek - chyba :P

Re: Awaria wycieraczek

: 12 paź pn, 2009 5:19 pm
autor: Munne
Ostatnio naprawialem silniczek w T16, posluchalem sie Krzysia-g i zadzialalo:)Rozbierz wszystko przeczysc, nasmaruj ewentualnie wymien szczoteczki i powinno hulac.Jest z tym troche zabawy ale jak mozna samemu naprawic to po co kupowac?
U mnie po rozebraniu silniczka ujawnila sie rdza, nie mial prawa pracowac ale oczyscilem wszystko i dziala!!!

Re: Awaria wycieraczek

: 12 paź pn, 2009 5:28 pm
autor: babelo
Mam silniczek 25 zł jak by co :)

Re: Awaria wycieraczek

: 12 paź pn, 2009 8:48 pm
autor: bananowiec
Do silniczka jest bardzo łatwy dostęp, bo znajduje się pod plastikową kratką na podszybiu.
Podnosisz maskę i odkręcasz śrubki trzymające plastik (są chyba 3) i wyciągasz cały plastik z pod uszczelki szyby.Uważaj na przewód biegnący do spryskiwaczy.Przechodzi on przez kratkę podszybia i musisz go wyciągnąć.Po zdjęciu plastiku masz już spokojny dostęp do silniczka i całego mechanizmu wycieraczek.

Re: Awaria wycieraczek

: 12 paź pn, 2009 9:38 pm
autor: Jarmarek
Zapomniałeś jeszcze o wykręceniu ramion wycieraczek przed wyciągnięciem plastiku, ale ogólnie się z Bananowcem zgadzam 0 dostęp prosty i szybki.

Re: Awaria wycieraczek

: 12 paź pn, 2009 11:34 pm
autor: zio
Ok dzięki wielkie, może faktycznie obejdzie siębez wymiany

Re: Awaria wycieraczek

: 29 gru wt, 2009 12:23 am
autor: Martinoo
a może najpierw wpsikaj w mechanizm wycieraczek wd-40. Jeśli nigdy ich nie smarowałeś to mogły ci sie zatrzeć, wiem bo sam tak miałem i wszyscy mi doradzali że mam rozwalony silnik, ale ojciec kazał mi najpierw wpsikac wd-40 i teraz wszystko smiga lepiej niz nówka

Re: Awaria wycieraczek

: 29 gru wt, 2009 1:50 am
autor: Kamkiler
jeszcze jest masa na budzie o której każdy zapomina, ,warto zerknąć i oczyścić choćby na zaś .

Re: Awaria wycieraczek

: 29 gru wt, 2009 8:55 pm
autor: borek_wpr
Raczej wygląda to na zatarte ośki ramion. Poniżej fotki.
1 Widok tulei przed demontażem
Zdjęcie526.jpg
2 Widok po zdjęciu pierścienia zabezpieczającego.
Zdjęcie529.jpg
3 Ośka z widocznym twardym brudem blokującym ruch ramienia
( przed oczyszczeniem )
Zdjęcie527.jpg
Po zdemontowaniu ramion ,odłączeniu wężyka od spryskiwaczy oraz plastikowej kratki, należy wykręcić śrubę mocującą silnik oraz śruby mocujące tuleje osiek. Zaznaczyć które ramię jest po prawej stronie karoserii .Szpiczastym szydłem lub czymś podobnym podważyć pierścień zabezpieczający i zsunąć go z ośki.Następnie wyciągnąć lub wybić(po założeniu nakrętki) ośkę.Odkręcić nakrętkę i wyjąć pierścień uszczelniający - mini o-ring.Wyciągnąć ośkę na której powinna znajdować się podkładka sprężysta -pełna i podkładka zwykła.
Oczyścić z brudu otwór w tulei ,oczyścić oś.
Założyć podkładki ,nałożyć smar na ośkę i w otwór tulei.Złożyć obie części a następnie włożyć o-ring i pierścień zabezpieczający.
Analogicznie druga strona.
Przeguby kuliste przemyć naftą i naoliwić. Można przy okazji zajrzeć do silnika.Sprawdzić stan szczotek,oczyścić styki i ścieżki, Nasmarować łożyska, koła zębate.Ponieważ silniki są podobne dla przykładu link dot. naprawy silnika tylnej wycieraczki

http://www.mnc.pl/~malanski/manual/index1.htm

Po zmontowaniu całości tj silnika i mechanizmu przykręcić układ do karoserii.Podłączyć złącze elektryczne i sprawdzić działanie mechaniki. Szczelinę uszczelki podszybia posmarować wazeliną i zamontować kratkę. Podłączyć spryskiwacz, zamontować ramiona wycieraczek.Kilkadziesiąt zł zostało a SYLWESTER tuż tuż.