Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]

Dyskusje na temat wszelkiego rodzaju czesci, APEX, Bilstein, Bosh, OMEX, Emerald, oraz dyskusje na temat ukladow elektrycznych oraz spraw zwiazanych z komputerem.
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]

Post autor: grzesiek309 » 03 sty sob, 2015 7:31 pm

Zabrałem się dziś za montaż sterownika na pilota do centralnego zamka. Tak jak obiecywałem prezentuję mały tutorial :) Powinien się spodobać purystom, gdyż pokazuje jak praktycznie bezinwazyjnie zamontować sterownik do puga.

Opis dotyczy montażu sterownika do puga z fabrycznym c.z. sterownym kluczykiem.

Potrzebujemy więc sterownika z wyjściami wysoko-prądowymi do bezpośredniego sterowania siłownikami bez dodatkowej centralki. Niektóre sterowniki oraz alarmy mają wyjścia nisko-prądowe i służą do podpięcia podpięcia pod fabryczne centralki. W przypadku, gdy jednak mamy taki, można w łatwy sposób zrobić centralkę z dwóch przekaźników samochodowych :)

Przed rozpoczęciem prac warto zapoznać się ze schematem centralki oraz przygotować kabelki.
Producenci przewidują kilka możliwości podłączenia wyjść sygnałowych. Nas interesuje jedynie bezpośrednie podłączenie siłowników sterowanych +.
Niepotrzebne kable można uciąć kilka cm od centralki i je do niej przykleić, żeby się niepotrzebnie nie plątały.

Prace w pugu rozpoczynamy od demontażu konsoli pod kierownicą. W tym celu należy odkręcić jedną śrubę z lewej strony deski, kolejną pod zaślepką cięgła ssania, dwie po prawej stronie konsoli, jedną przy klamce otwierania maski, oraz jedną nakrętkę na ścianie grodziowej pod konsolą.

Gdy już zdemontujemy konsolę mamy dobry dostęp do skrzynki bezpieczników i miejsce na schowanie centralki.
Osobiście zamontowałem ją z prawej strony kolumny kierownicy pod brzęczykiem świateł. Polecam przymocować ją na trytki, żeby nie latała.
DSCN1877.JPG
Masę do centralki najłatwiej podpiąć pod nakrętkę kolumny kierowniczej. W tym celu warto zarobić na końcu kabelka konektor oczko 8mm i przykręcić nakrętką kolumny.
DSCN1880.JPG
Plus najłatwiej wyprowadzić ze skrzynki bezpieczników. W lewym dolnym rogu jest wolne miejsce na kostkę 3 pinową. Na środkowym pinie jest stałe +12V, czyli to co potrzebne. Osobiście do podłączenia użyłem oryginalnej kostki i przylutowałem do niej kabelek z centralki. Równie dobrze można użyć zwykłego konektora żeńskiego 6,3mm.
DSCN1882.JPG
Kolejny etap to podłączenie sterowania siłownikami. Po lewej stronie deski, nad skrzynką trzeba poszukać dwu-pinowej żółtej kostki. Z jednej strony ma kabelki biały i niebieski, a z drugiej żółty i zielony. Jest to kostka łącząca instalację siłowników drzwi z siłownikiem tylnej klapy.
Do tych kabelków musimy podłączyć wyjścia sterujące z centralki. Nie chcą ciąć oryginalnych kabli wykonałem przejściówkę z dwóch ory kostek i do niej podłączyłem kabelki. Oczywiście można je przylutować bezpośrednio do wiązki w pugu :wink:
DSCN1884.JPG
Na tym etapie kończą się prace związane z montażem samej centralki. Jak już wcześniej wspominałem, jest to banalnie proste 8)

Teraz zabieramy się za drzwi kierowcy, z których należy zdemontować tapicerkę w celu wymiany siłownika. Ory siłownik to w zasadzie tylko przekaźnik dający prąd na pozostałe siłowniki.
Najprościej będzie użyć oryginalnego siłownika sleave. Tracimy wówczas możliwość sterowania zamkiem z kluczyka, ale kto z tego korzysta po zamontowaniu centralki na pilota? 8)7

I to w zasadzie tyle. Robota na godzinkę, góra półtorej.
Powodzenia w montażu :W
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
czargosia
Junior
Posty: 403
Rejestracja: 26 sty ndz, 2014 10:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 91-gutek, 205 Rallye 1,9 , 205 Automatic 1,9b+g 5D 89r,
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn --- WARMIA I MAZURY

Re: Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]

Post autor: czargosia » 10 sty sob, 2015 12:46 am

Dobra robota. Teraz bez błądzenia uda mi się założyć u siebie _O_
Peugeot 205 CTI zielony - Jak dorosnę będę JAGUAR-em

Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]

Post autor: dzikson » 10 sty sob, 2015 12:53 am

Porządna instrukcja, dobra robota Grześku :)
Zastanawiam się tylko, czy konieczna jest wymiana siłownika master w drzwiach kierowcy?

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]

Post autor: grzesiek309 » 10 sty sob, 2015 9:05 am

W przypadku fabrycznego c.z. siłownik to tylko stycznik.

Wytaptane z klawiaturki immobilizera z 205
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
Alimantado
Uzalezniony
Posty: 597
Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]

Post autor: Alimantado » 10 sty sob, 2015 10:36 am

Jak ma się ta instrukcja do wiązki z czujnikiem podczerwieni? Jakie mody trzeba wprowadzić?
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]

Post autor: grzesiek309 » 10 sty sob, 2015 8:43 pm

W zasadzie możesz podłączyć tak, jak opisałem powyżej. Można też podłączyć się pod fabryczny sterownik, ale nie wiem jakim sygnałem jest obsługiwany :(
Odpada też wymiana siłownika w drzwiach kierowcy :)
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
Alimantado
Uzalezniony
Posty: 597
Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]

Post autor: Alimantado » 12 sty pn, 2015 2:26 pm

To będę rzeźbił, zobaczymy co z tego wyjdzie. Dzięki :W
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2082
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]

Post autor: krzyska » 12 sty pn, 2015 9:43 pm

Podpinasz się pod przewody którymi odbiornik podczerwieni steruje centralką i tyle. Ory odbiornik też steruje minusem więc sygnał na 1.5s z dodatkowego sterownika wystarczy.
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
Alimantado
Uzalezniony
Posty: 597
Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]

Post autor: Alimantado » 13 sty wt, 2015 2:18 pm

krzyska pisze:Podpinasz się pod przewody którymi odbiornik podczerwieni steruje centralką i tyle. Ory odbiornik też steruje minusem więc sygnał na 1.5s z dodatkowego sterownika wystarczy.
Tu jest problem bo centralka jest ucięta od całej wiązki i teraz nie wiem, który kabel gdzie był podpięty. Sprawdzę sposób Grzegorza i zobaczę co dalej.
Pozdro.
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]

Post autor: grzesiek309 » 13 sty wt, 2015 7:03 pm

Jak masz instalację w pugu to najprościej będzie się w nią wpiąć. Centralka nie jest potrzebna jak masz sterownik, który bezpośrednio steruje siłownikami :)
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
Alimantado
Uzalezniony
Posty: 597
Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]

Post autor: Alimantado » 14 sty śr, 2015 10:28 am

Kwestia jest taka, że instalacja jest przełożona z innego Puga i odcięta jest część, która szła do oka saurona. Próbowałem podpiąć uniwersalną centralkę ale każdy ze sposobów pokazany na instrukcji od niej nie działał. W pugu, w którym była pierwotnie instalacja działała ale tylko z kluczyka bo nie miałem pilota.
Może w sobotę się tym zajmę to dam znać jakie rezultaty. :W
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]

Post autor: grzesiek309 » 14 sty śr, 2015 10:44 am

Olej fabryczną centralkę i zrób tak jak ja. Będzie szybciej i prościej.

Wytaptane z klawiaturki immobilizera z 205
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 843
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]

Post autor: fila1223 » 14 sty śr, 2015 6:52 pm

grzesiek309 pisze:Olej fabryczną centralkę i zrób tak jak ja. Będzie szybciej i prościej.

Wytaptane z klawiaturki immobilizera z 205
I ci nikt samochodu telefonem z podczerwienią nie otworzy ;)

Awatar użytkownika
czargosia
Junior
Posty: 403
Rejestracja: 26 sty ndz, 2014 10:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 91-gutek, 205 Rallye 1,9 , 205 Automatic 1,9b+g 5D 89r,
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn --- WARMIA I MAZURY

Re: Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]

Post autor: czargosia » 18 sty ndz, 2015 9:15 am

Jestem po podłączeniu centralki na pilota pod instalację centralnego i wszystko poszło bez problemów zgodnie z tutorialem opisanym przez Grzegorza. Zakupiłem sterownik z wyjściem sygnału na kierunkowskazy i w tej kwestii chciałem poprosić o pomoc znawców elektryki, którzy posiadają schemat. Zentralni wychodzi przewód z prądem wyjściowym 12V i pojawia sie on podczas zamykania i otwierania ( 1 impuls i dwa impulsy) tak jak mają zaświecić sie kierunki. Przewód ten próbowałem podłączyć pod 5bezpiecznik od lewej odpowiadający za awaryjne ale nie dało to efektu zapalenia kierunków przy włączaniu lub wyłączaniu centralnego. Jak inaczej można podłączyć te kierunki aby dzialały.
Dzięki za info
Peugeot 205 CTI zielony - Jak dorosnę będę JAGUAR-em

Awatar użytkownika
pawel
Maniak
Posty: 1120
Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: Włocławek

Re: Montaż sterownika centralnego zamka [tutorial]

Post autor: pawel » 18 sty ndz, 2015 10:53 am

musisz podłączyć te 2 kable kierunkowskazów pod wiązkę która idzie na tył auta. W tej wiązce znajdziesz kable od lewego i prawego kierunkowskazu. Nie ma znaczenia L czy P poprostu podłączasz te 2 kabelki z centrali pod nie.
P205

ODPOWIEDZ