bum! po zmianie biegu

Tutaj trafiaja wszystkie dobre posty ktore moga byc przydatne na pozniej.
jastom
Junior
Posty: 171
Rejestracja: 31 lip pn, 2006 10:13 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: łódź

bum! po zmianie biegu

Post autor: jastom »

Sprawa wygląda tak, że po energicznej zmianie biegu (i przy większych prędkościach) na wyższy po puszczeniu sprzęgła jest takie uderzenie. Jedno i koniec, żadnego szarpania itp. Jeśli bardzo delikatnie zmieniam biegi, delikatnie też przyśpieszając, (a nie jest to normalny sposób) to efektu nie ma.

Sprzęgło?
Skrzynia?
A może luz gdzieś w zawieszenie powoduje taką przypadłość. (tu bankowo amory z tyło do roboty i gumy pod belką)

To wygląda jakby ktoś lekko w tył walnął.
Jeździć się da, ale wku... i chyba się pogłębia. Strach, że może coś się posypie.

pozdro
126p, fav, 126p... 205 ...postęp?
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DJPreZes »

W 405 mialem identyczna przypadlosc. Sprawdzilem z ojcem na kanale doslownie wszystko w zawieszeniu i wydawalo sie, ze jest ok. W koncu podjechalismy na stacje diagnostyczna i okazalo sie, ze to przez luzy na maglownicy (co ciekawe na kierownicy nie bylo tego czuc, nie sciagalo, nic nie robilo). Oddalismy ja do regeneracji i nic nie stukalo juz. Sam do konca nie zrozumialem co ma maglownica do zmiany biegow, ale jak sie okazalo miala :(
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
jastom
Junior
Posty: 171
Rejestracja: 31 lip pn, 2006 10:13 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: łódź

Post autor: jastom »

Dzięki za odpowiedź.
A Ty wiesz, że to moze to być.
Na kierownicy też wielkich luzów nie czuje, a tłucze się też przy nierównościach. Ja mu przycisnę i wyrwie :lol: (no może trochę przesadzam z wyrywaniem przy silniku 1.1, ale...) potem szybko zmienię bieg to właśnie następuje szarpnięcie. Nie mogę go za bardzo zlokalizować, ale bardziej prawą stronę obstawiam. Dziś jeszcze posłucham w powrotnej drodze.
126p, fav, 126p... 205 ...postęp?
Awatar użytkownika
JASIEK1
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 21 sie pn, 2006 10:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: JASIEK1 »

Maglownica ma do zmiany biegów własnie baaaaardzo duzo :D
Co przecież utrzymuje koła przy przyspieszaniu i hamowaniu, aby sie nie zjeżdzały do siebie albo rozjeżdżały ??? - własnie maglownica :wink:
Prosta sprawa ..... samochód sie toczy koła chca sie rozjechać ...... puszczasz sprzegło za wysokich obrotach silnika i koła nagle chcą sie zjechać, a że jest tam luz to i stuk jest nieunikniony.

Pozdrawiam ....

Dodano po 2 minutach:

Tak wogóle unieś jedno kolo i poskrecaj ręką za koło ...... jesli jest luz na maglu od razu to wyczujesz.
jastom
Junior
Posty: 171
Rejestracja: 31 lip pn, 2006 10:13 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: łódź

Post autor: jastom »

dzięki, jak zwalcze grypę to zabiorę się za maglownicę :lol:
126p, fav, 126p... 205 ...postęp?
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

ja bym raczej obstawial stabilizator/polosie/zwrotnice
ODPOWIEDZ