Strona 1 z 1
bum! po zmianie biegu
: 15 lut czw, 2007 12:02 pm
autor: jastom
Sprawa wygląda tak, że po energicznej zmianie biegu (i przy większych prędkościach) na wyższy po puszczeniu sprzęgła jest takie uderzenie. Jedno i koniec, żadnego szarpania itp. Jeśli bardzo delikatnie zmieniam biegi, delikatnie też przyśpieszając, (a nie jest to normalny sposób) to efektu nie ma.
Sprzęgło?
Skrzynia?
A może luz gdzieś w zawieszenie powoduje taką przypadłość. (tu bankowo amory z tyło do roboty i gumy pod belką)
To wygląda jakby ktoś lekko w tył walnął.
Jeździć się da, ale wku... i chyba się pogłębia. Strach, że może coś się posypie.
pozdro
: 15 lut czw, 2007 12:56 pm
autor: DJPreZes
W 405 mialem identyczna przypadlosc. Sprawdzilem z ojcem na kanale doslownie wszystko w zawieszeniu i wydawalo sie, ze jest ok. W koncu podjechalismy na stacje diagnostyczna i okazalo sie, ze to przez luzy na maglownicy (co ciekawe na kierownicy nie bylo tego czuc, nie sciagalo, nic nie robilo). Oddalismy ja do regeneracji i nic nie stukalo juz. Sam do konca nie zrozumialem co ma maglownica do zmiany biegow, ale jak sie okazalo miala

: 15 lut czw, 2007 1:03 pm
autor: jastom
Dzięki za odpowiedź.
A Ty wiesz, że to moze to być.
Na kierownicy też wielkich luzów nie czuje, a tłucze się też przy nierównościach. Ja mu przycisnę i wyrwie

(no może trochę przesadzam z wyrywaniem przy silniku 1.1, ale...) potem szybko zmienię bieg to właśnie następuje szarpnięcie. Nie mogę go za bardzo zlokalizować, ale bardziej prawą stronę obstawiam. Dziś jeszcze posłucham w powrotnej drodze.
: 15 lut czw, 2007 5:47 pm
autor: JASIEK1
Maglownica ma do zmiany biegów własnie baaaaardzo duzo
Co przecież utrzymuje koła przy przyspieszaniu i hamowaniu, aby sie nie zjeżdzały do siebie albo rozjeżdżały ??? - własnie maglownica
Prosta sprawa ..... samochód sie toczy koła chca sie rozjechać ...... puszczasz sprzegło za wysokich obrotach silnika i koła nagle chcą sie zjechać, a że jest tam luz to i stuk jest nieunikniony.
Pozdrawiam ....
Dodano po 2 minutach:
Tak wogóle unieś jedno kolo i poskrecaj ręką za koło ...... jesli jest luz na maglu od razu to wyczujesz.
: 16 lut pt, 2007 10:18 am
autor: jastom
dzięki, jak zwalcze grypę to zabiorę się za maglownicę

: 16 lut pt, 2007 2:18 pm
autor: Banita
ja bym raczej obstawial stabilizator/polosie/zwrotnice