Wymiana rozrządu

Tutaj trafiaja wszystkie dobre posty ktore moga byc przydatne na pozniej.
gregor
Nowicjusz
Posty: 95
Rejestracja: 25 lut ndz, 2007 6:31 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Wymiana rozrządu

Post autor: gregor »

Staję po raz pierwszy przed zadaniem wymiany rozrządu, więc wolę zapytać zanim się do tego zabiorę.

Od ostatniej wymiany minęło około 90 000km więc chyba już czas. Dzisiaj byłem w zaprzyjaźnionym sklepie, w którym zaopatruję się w części i oferta kształtuje się następujaco:

1. Pasek rozrządu: Bosch 63zł, Continental 77zł
2. Rolka napinająca: 115zł
3. Rolka prowadząca: 118zł

Dają mi tam rabaty, więc myślę, że w 300zł się zmieszczę lub trochę poniżej.

A oto moje pytania w tej kwestii:

1. Czy cena dobra, czy da się taniej?
2. Który pasek - Bosch czy Continental, a może poszukać innych czyli
lepszych, może jakiś Goodyear czy co?
3. Czy wszystkie wyżej wymienione elementy należy bezwzględnie
wymienić czy też któryś może kwalifikować się do dalszej eksploatacji
(oczywiscie nie mam na myśli paska)?
4. Pompa wody - gdzieś tu czytałem, że należy ją wymieniać przy okazji
co drugiej wymiany rozrządu. Przy ostatniej wymianie rozrządu pompa
wody była wymieniana, ale nie chcę mieć jakichś przykrych
niespodzianek więc czy warto dołożyć i kupić pompę? Jeżeli tak, to ile
należy dołożyć? Zakładam, że ta pompa będzie kosztować w okolicach
100zł. Mylę się?

Zaznaczam, że na rozrządzie nie chcę oszczędzać bo wiem jakie są konsekwencje kiepskiego rozrządu czyli kiepskich cześci i/lub kiepskiej robocizny.
No i myślę, że będzie to pierwsza i ostatnia moja wymiana w tym aucie, biorąc pod uwagę moje 10 000km/rok, max 15 000km/h więc chciałbym aby wóz pochodził spokojnie do końca swojego żywota

Bedę wdzięczny za pomoc.
Awatar użytkownika
MILO.
Nowicjusz
Posty: 91
Rejestracja: 23 cze czw, 2005 10:22 pm
Posiadany PUG: 306 GTI6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: MILO. »

2 tygodnie temu robiłem rozrząd w swoim, więc jestem na bieżąco ;-)
1. cena jest ok
2. Ja dałem bosha,
3. Czasem można rolki zostawić - po uprzednim sprawdzeniu czy nie huczą i mają taką gumowopodboną powierzchnię,
4. Pompę wody wymienia się jak spiewa lub ulegnie uszkodzeniu - ja bym nie wymieniał. (Miałem zakupioną pompę - 63zł firmy graf - ale nie było potrzeby wiec oddałem).

Ja dodatkowo musiałem wymienić simering bo żygał olejem -10 zł ;-)
powodzenia
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

MILO. pisze: 2. Ja dałem bosha,
najlepiej jakbys mial gates'a, ale continental tez ok. Bosch to chyba pralki dobre robi :roll:
3. Czasem można rolki zostawić - po uprzednim sprawdzeniu czy nie huczą i mają taką gumowopodboną powierzchnię,
I po 20k okaze, ze trzeba rozbierac
4. Pompę wody wymienia się jak spiewa lub ulegnie uszkodzeniu - ja bym nie wymieniał. (Miałem zakupioną pompę - 63zł firmy graf - ale nie było potrzeby wiec oddałem).
Graf? Co to za cudo :shock: Lepiej dac 120zl za dobra pompe, czy moze rozbierac pozniej przy wymianie starych rolek i znow placic za wymiane rozrzadu?
Awatar użytkownika
wasia
Junior
Posty: 263
Rejestracja: 13 gru wt, 2005 1:06 pm
Posiadany PUG: green
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: wasia »

A jak z ceną wymiany w silniczku leżącym?
1988 1.4 = 60 leżących ;) koni

http://www.wasia.205.pl
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

Post autor: MistrzuGT »

nie przesadzaj z tym boschem..., bo polowa podzespolow we lwie jest boscha i jakos daja rade... :lol:
Ja sam mam pasek boscha i daje rade...
Pozdro
Awatar użytkownika
JASIEK1
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 21 sie pn, 2006 10:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: JASIEK1 »

Ja kilka dni temu załozyłem Continentala ...... całkiem schludnie wyglądał ale wygląd w pasku rozrzadu niewiele o nim swiadczy :wink:

Rolki napinacza nie zmieniałem. Udało mi sie delikatnie zdjąć osłonke w łozysku (póxniej ja tez założyc rzecz jasna) i dołożyłem odpowiedniego smaru. Kreciło sie z szumem bo było suche ale po dodaniu smaru ucichło i myśle, że pochodzi jeszcze do nastepnej wymiany paska :D
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

bosch teraz i 10 lat temu, to zupelnie co innego...
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

Post autor: MistrzuGT »

Banita pisze:bosch teraz i 10 lat temu, to zupelnie co innego...
...chyba jak wszystko :x
ODPOWIEDZ