ABS - Diagnostyka

Tutaj trafiaja wszystkie dobre posty ktore moga byc przydatne na pozniej.
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

ABS - Diagnostyka

Post autor: Para » 22 cze wt, 2010 11:02 am

By sprawdzić sensory ABS'u należy sprawdzić opór na pinach 18 & 35 dla lewego koła, oraz 16 & 33 dla koła prawego. Wartości jakie nas interesują to 1000-1400ohm.
Załączniki
abs4.jpg
abs3.jpg
abs2.jpg
abs1.jpg
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2078
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: ABS - Diagnostyka

Post autor: krzyska » 06 sty czw, 2011 10:35 pm

Test ABS-u, reset przeprowadzamy w taki sam sposób jak silnika - liczymy mignięcia lampki od ABS-u. Wtyczka u mnie znajduje się przy prawym kielichu amortyzatora - jasno szara wtyczka z czerwonym przewodem.
Kody usterek:
11, - Test zakończony
12, - Początek testu
13, Jednostka hydrauliczna --- Przekaźnikowy obwód regulacyjny elektryczny
14, Pompa hydrauliczna --- Przekaźnikowy obwód regulacyjny elektryczny
15, Przekaźnik --- Obwód elektryczny odłączony / zwarty
21, Przekaźnik --- Obwód elektryczny odłączony / zwarty
22, Przekaźnik --- Błąd obwodu elektrycznego
24, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe --- Rezystancja błędna
25, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe --- Rezystancja błędna
31, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe --- Rezystancja błędna
32, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe --- Rezystancja błędna
33, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe --- Sygnał błędny
34, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe --- Sygnał błędny
35, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe --- Sygnał błędny
41, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe --- Sygnał błędny
42, Zawór magnetyczny, przód prawy --- Błąd
43, Zawór magnetyczny, przód prawy --- Błąd
44, Zawór magnetyczny, przód lewy --- Błąd
45, Zawór magnetyczny, przód lewy --- Błąd
51, Zawór magnetyczny, tył prawy --- Błąd
52, Zawór magnetyczny, tył lewy --- Błąd
53, Pompa hydrauliczna --- Przekaźnikowy obwód regulacyjny elektryczny
54, Pompa hydrauliczna --- Błąd obwodu elektrycznego
55, Sterownik ABS --- Błąd
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2078
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: ABS - Diagnostyka

Post autor: krzyska » 06 sty czw, 2011 10:39 pm

możliwe przyczyny nie działania tego układu dokładniej opisane są na forum 405-tki, ale piszą tam, że każdy przypadek jest inny i trzeba szukać

z opisów na tym forum wywnioskowałem, żę skoro do 405-tki da radę zamontować czujniki z 406-stki to może da radę to zrobić w 205-tce
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Re: ABS - Diagnostyka

Post autor: Marin205 » 19 paź śr, 2011 11:11 pm

krzyska pisze:możliwe przyczyny nie działania tego układu dokładniej opisane są na forum 405-tki, ale piszą tam, że każdy przypadek jest inny i trzeba szukać

z opisów na tym forum wywnioskowałem, żę skoro do 405-tki da radę zamontować czujniki z 406-stki to może da radę to zrobić w 205-tce
generalnie jest to ten sam komp ABR co w 405 :)
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2078
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: ABS - Diagnostyka

Post autor: krzyska » 16 lis śr, 2011 11:55 pm

próbował już ktoś wstawić czujniki abs-u ze 106-stki lub 206-stki??? pytam bo są przystępniejsze cenowo
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2078
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: ABS - Diagnostyka

Post autor: krzyska » 23 maja śr, 2012 10:34 pm

krzyska pisze:próbował już ktoś wstawić czujniki abs-u ze 106-stki lub 206-stki??? pytam bo są przystępniejsze cenowo
Widocznie nie.

Do 205-tki pasują czujniki od citroena ZX (1.8 101km) w zasadzie plug&play. Trochę naciągam z tym p&p bo w porównaniu do ory Bendixów są trochę dłuższe. Po wmontowaniu, między czujnikiem a pierścieniem na półosi nie widać przerwy, która powinna wynosić ok 1mm aczkolwiek nic nie przyciera. Wystarczy włożyć podkładkę M6 o grubości 1mm między czujnik a zwrotnicę. Sam otwór na czujnik należy dokładnie wyczyścic z rdzy bo inaczej się go nie wciśnie tzn wciśnie ale może nie być opcji odzysku czujnika w całości. Przewód jest o 4cm krótszy ale w zupełności wystarcza.
I to jeszcze nie koniec. Została wtyczka. Zasadniczo różni się tylko jednym z wypustów, który nie jest na środku wtyczki jak w ory czujnikach, tylko przesunięty o 2-3mm. Wystarczy go usunąć i gotowe.
Wpinamy wtyczki czujników, wpinamy inne wtyczki w układzie jeśli były odłączone( zwłaszczą zieloną na pompie abs), warto sprawdzić jeszcze ciągłość przewodów ( Para w 1 poście opisał jak to zrobić), reset kompa Abs-u dla pewności (bez tego też powinno działać, u mnie działało) i powinno działać. O ile "poszły" tylko czujniki.
Para podawał zakres rezystancji na poziomie 1-1,4k mierzone przy kompie ale czujniki Delphi do ZX-a mają 1,6k mierzone we wtyczce czujnika. Jeżeli ktoś ma ory czujnik Bendixa i miernik to proszę o zmierzenie rezystancji.

W każdym bądź razie układ działa poprawnie przynajmniej w odniesieniu do tego jak działał na ory czujnikach a ABS w 205-tce nawet na ory częściach jest trochę nadgorliwy. Ale trochę już pojeździłem, sprawdziłem kompa i nie ma żadnych błędów.

A teraz żeby nie było zbyt kolorowo - dostępność części i koszty.
Nowy Delphi, który kupiłem w sklepie był jak się później okazało ostatnią sztuką i kosztował 74zł. I niedostępny nigdzie poza Allegro ale o tym za chwilę. Są jeszcze dostępne zamienniki firmy Autolog (ok 120-130zł/szt) ale to też już część na wymarciu w hurtowniach, dostepne są pojedzyńcze sztuki.
Na A...o dokupiłem drugi czujnik Delphi za około 80zł (+przesyłka). Pozostaje jeszcze wybór "no name" z a...o za ok. 50 zeta sztuka (ja się na to nie odważyłem ale też powinno działać) lub sprawnych używanych ale raz że praktycznie ich nie ma a dwa jak są to i odpowiednio kosztują.

Uważam, że warto rozważyć wariant takiej naprawy bo 205-tek z Abs-em jest mało a sprawnym jeszcze mniej.
Załączniki
w starym przewód był lutowany w 3 miejscach
w starym przewód był lutowany w 3 miejscach
20120519_120544.jpg
20120519_123215.jpg
wtyczka jeszcze przed naprawą
wtyczka jeszcze przed naprawą
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2078
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: ABS - Diagnostyka

Post autor: krzyska » 05 gru śr, 2012 11:45 pm

Zima, pierwsze ślizgi i abs nawet sensownie działa.

Teraz pytanie do posiadaczy 205 z ABSem:

Czy w Waszych autkach to ustrojstwo działa w miarę delikatnie czy może macie wrażenie że pedeł(hamulca) zaraz ucieknie Wam spod buciora?
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6769
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, SRD...
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: ABS - Diagnostyka

Post autor: RafGentry » 05 sty sob, 2013 7:26 pm

Dopiero teraz przeczytałem Twoje wpisy w temacie. Świetną robotę robisz opisując to wszystko.

U mnie w pierwszym Gentry ABS działał raczej delikatnie, ale spisywał się bardzo dobrze w razie potrzeby. W automacie nie pamiętam nawet, bym miał okazję z ABS-u skorzystać.

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2078
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: ABS - Diagnostyka

Post autor: krzyska » 05 sty sob, 2013 9:15 pm

Jak widziałem w maju twoje byłe a obecnie Gentry Stopxów to się kontrolka abs świeciła.
W ogóle to mało coś w klubie autek z tym systemem
W moim działa bardzo brutalnie i głośno. Trzeba się było do tego przyzwyczaić.

W sumie to się zastanawiam czy nie zamontować przednich zacisków z mocnego ZX/306 ale to inna bajka
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
diobolgti
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: 07 paź ndz, 2007 8:10 pm
Posiadany PUG: GTI GRIFFE
Numer Gadu-gadu: 0

Re: ABS - Diagnostyka

Post autor: diobolgti » 25 lip czw, 2013 10:16 pm

I kolejne gti ze sprawnym abs. Czujnik do ZXa Autolog za 105 zl, podkladka i smiga. Dobry opis. Dzieki :Y
Bo czasami trzeba przepalic ....... !

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2078
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: ABS - Diagnostyka

Post autor: krzyska » 30 mar ndz, 2014 1:52 pm

GTI_Efekt Masy Obrazek

ODPOWIEDZ