Jakie paliwko tankujecie 95 czy 98 or more ??

Tutaj trafiaja wszystkie dobre posty ktore moga byc przydatne na pozniej.

Jakie paliwo tankujesz

PB 95
60
54%
PB 98
16
14%
PB 98+ czyli wszystko co ma wiecej niz 98 oktanów
9
8%
ON
18
16%
LPG
8
7%
 
Liczba głosów: 111

krzycho

Post autor: krzycho »

mój szef tankował zawsze swoją nówke sztuke funkiel maszyne na Shellu i lał oczywiście VPower 99+. I pewnej zimy nawet nie wyjechał ze stacji bo mu samochód zgasł . W serwisie ze zbiornika wyciągneli wiadro lodu. Mówili że jeszcze w życiu nie widzieli czegoś takiego - nawet zdjecia do centrali wysłali. Samochód zamarzł od zbiornika po wtryskiwacze.

Już tyle testów było że te paliwa nic nie dają a ludziska nadal sie nabierają na te reklamy w stylu Media Markt... :P

A osobiście leje LPG do bryki i nie naciąlem się na niską jakośćgazu tylko na jednej stacji - Orlenie.

Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
pki205
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 25 sty ndz, 2004 9:16 pm
Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pki205 »

na ogol 98 z orlenu
czasem vpower
95 zalalem tylko raz odkad mam 205...
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4907
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

krzycho pisze: Już tyle testów było że te paliwa nic nie dają a ludziska nadal sie nabierają na te reklamy w stylu Media Markt... :P
niemoge sie z tym zgodzic bo po dzisiejszych jazdach moge stwierdzic ze mimo wciskania gazu tak samo jak zwykle hamulca musze uzywac 2 razy czesciej :mrgreen:
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Na pewno jakaś różnica jest na lepszym paliwie i w zależności od auta bardziej lub mniej ją wyczuwamy. Pytanie tylko czy jest to spowodowane tym że Vpower+ ma 98 oktanów a zwykła 98 ma 95 ( 95 ma 92)? Może po prostu "lepsze" paliwo jest mniej oszukiwane.
invictus

Post autor: invictus »

hmmm tak wogole to 98 i 95 ma ta sama wartosc kaloryczna a na 95 masz wiecej mocy bo sie gwaltowniej spala :wink:
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Invictus jesteś oblatany w fachowych tematach - może wytłumaczysz o co z oktanami chodzi. Kiedyś czytałem ale skleroza i złośliwy niemiec przeszkadzają. :)
invictus

Post autor: invictus »

ilosc oktanow swiadczy o tym jak trudno zachodzi reakcja spalania -im wiecej wiazan weglowych tym trudniej. czyli im wiecej oktanow to paliwo trudniej zapalic -mniej gwaltownie wybucha.
Z nowymi furami to jest tak ze na 98 jest po prostu szybszy zaplon -dlatego w testach na hamowaniach samochody na 98 maja lepsze wyniki. W tych paliwach typu ulimate i v-power jest po prostu rozpuszczony tlen co ulatwia spalanie -(mniej zanieczysczen, wieksza dokladnosc i gwaltownosc). To chyba tyle
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Czyli im więcej oktan tym bardziej przyspieszony zapłon?
Awatar użytkownika
mi
Maniak
Posty: 1017
Rejestracja: 28 lut pn, 2005 6:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: bytom

Post autor: mi »

ja tam na paliwie się nie znam, przez jakieś pół roku pracowałem na stacji benzynowej - z tych tańszych - i kiedyś zdarzyło mi się tam nalać do mojego malucha - to była bestia :twisted: - i jak mi zaczęły zawory walić... Więcej tego błędu nie popełniłem ;)
Do gita leję tylko v-powera albo 98 ultimate, bo mi Kaktus kazał :roll:
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Małe OT. Mi a masz coś zgrzebane w silniku przez Kaktusa?
invictus

Post autor: invictus »

205MI16 pisze:Czyli im więcej oktan tym bardziej przyspieszony zapłon?
nowe fury maja czujnik spalania stukowego (przynajmniej wiekszosc) jezeli takowe spalanie nie wystepuje to komp przyspiesza zaplon -wg programu w miare blisko martwego punktu polozenia tloka. Wraz ze wzreostm ilosci oktan ryzyko wystapienia spalania stukowego maleje -przyspiesza sie zaplon.
mi pisze: ja tam na paliwie się nie znam, przez jakieś pół roku pracowałem na stacji benzynowej - z tych tańszych - i kiedyś zdarzyło mi się tam nalać do mojego malucha - to była bestia Twisted Evil - i jak mi zaczęły zawory walić... Więcej tego błędu nie popełniłem Wink
Do gita leję tylko v-powera albo 98 ultimate, bo mi Kaktus kazał Rolling Eyes
Jezeli splanowal ci glowice tak, ze stopien sprezania > 9.3 -1
to nic dziwnego... ryzyko samozaplonu jest dosc duze...
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Dzięki Invictus
invictus

Post autor: invictus »

milo ze wreszcie moglem sie na cos przydac :wink:
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

invictus pisze:milo ze wreszcie moglem sie na cos przydac :wink:
No nie bądź taki skromny. Czytałem post o przepływomierzach i mnie wgięło trochę. Chciałbym mieć chociaż z 30% Twojej wiedzy o elektronice.
Pozdro

Byłem w czwartek we Włocławku ale nie widziałem Twojego puga :D
invictus

Post autor: invictus »

205MI16 pisze: No nie bądź taki skromny. Czytałem post o przepływomierzach i mnie wgięło trochę. Chciałbym mieć chociaż z 30% Twojej wiedzy o elektronice.
Pozdro
Wydaje ci sie - po prostu jak cos sie zwali to laze po necie chcac sie czegos dowiedziec i sam naprawic :wink:

szkoda ze nie wiedzialem, ze bedziesz we wloclawku... :(
ODPOWIEDZ