Jakie paliwko tankujecie 95 czy 98 or more ??

Tutaj trafiaja wszystkie dobre posty ktore moga byc przydatne na pozniej.

Jakie paliwo tankujesz

PB 95
60
54%
PB 98
16
14%
PB 98+ czyli wszystko co ma wiecej niz 98 oktanów
9
8%
ON
18
16%
LPG
8
7%
 
Liczba głosów: 111

BubuPN

Post autor: BubuPN » 23 kwie sob, 2005 3:04 pm

to, że są w ich bazach nie znaczy, że pochodzą z Orlenu, a z resztą ja pod nosem mam bazę orlenu gdzie jest składowane paliwo i jakoś nigdy cystern innych niż z Orlenu tam nie widziałem, a zdaje się, że każda korporacja paliwowa oznakowuje swoje cysterny logiem firmy ;)

Ferguss

Post autor: Ferguss » 23 kwie sob, 2005 3:09 pm

Nie jest tak bubu ;) a to dlatego, że wszystkie firmy oznakowane są logo "orlen" aby nikt takiej cysterny nie ukradł - wiadomo złego diabli nie biorą :)

BubuPN

Post autor: BubuPN » 23 kwie sob, 2005 5:36 pm

a jeszcze z tym zwożeniem paliwa z Niemiec czy gdzieś tam to gdyby mieli tak robić to byśmy tylko na benie z Orlenu jeździli bo po doliczeniu kosztów przewozu na Shellu czy Esso czy BP czy Jet bądź innej stacji zagranicznej korporacji po tankowaniu nie jeden portfel by się zapłakał ;)

rafi

Post autor: rafi » 24 kwie ndz, 2005 11:11 am

woocash pisze: tylko co mogliby mi dać za spieprzenie leżaka <hahaha>
:mrgreen:
Oponę od Stara :D

Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł » 25 kwie pn, 2005 10:22 am

...
Ostatnio zmieniony 02 sty wt, 2007 3:15 pm przez Piweł, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex 205 GTi...

Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 652
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike » 25 kwie pn, 2005 1:56 pm

Która benzynka jest lepsza 95, czy 98 :?:
Zależy jak dla kogo. Silnik pb98 pali wolniej i ubywa mocy :shock: , natomiast praca jednostki jest równiejsza. Im więcej oktanów tym benzynka spala się wolniej.
Bp ultimate 98 ma co prawda wiecej okatanów, ale w jej skład wchodzą dodatki- m.in. 'więcej tlenu' powodujące szybsze spalanie :wink:

Zatem Panowie i Panie :D - tankujmy pb95- tańsze i wiecej koni pomoze wycisnąć z pugocika.
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
e-mail: ioo@go2.pl kom: 515 568 338 http://www.NMike.peugeot205.pl

Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus » 26 kwie wt, 2005 11:50 pm

Nmike mowi dobrze!

Lepiej jest lac PB95 (o ile mozna do swojego silnka!!!) poniwaz spala sie ona gwaltowniej i szybciej niz PB98, dzieki czemy silnik co prawda pracuje ciut glosniej ale jest mocniejszy!! Zostalo to udokumentowane na hamowni!

Silniki bardziej wyzylowane natomiast musza jezdzic na PB98, poniewaz tam jest wiekszy stopien sprezania, i PB95 moze powodowac spalanie stukowe ktore jest destrukcyjne dla tlokow i zaworow. Tak wiec wtedy lejemy 98.

Ogolnie im wiecej oktanow tym mniej mocy mozna osiagnac z danego paliwa! Jedynym wyjatkiem sa paliwa wlasnie typu Vpower czy BP Ultimatum. Sa to paliwa ktore same w sobie maja bardzo malo oktanow, jednak dodawane sa do nich dodatki zawierajace czasteczki tlenu, i tak sia sklada ze te dodatku w efekcie ubocznym podnosza takze oktanowosc benzyny. Dzieki czemu dostajemy mieszanke ktora dosc spokojnie sie spala i powoli, ale za to dostarcza dodatkowego tlenu, dzieki czemu silniki w ktroch na wysokich obrotach brakuje tlenu - mieszanka jest zbyt bogata... moze przybyc mocy! Co zreszta takze jest udowodnione na hamowni!
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora

invictus

Post autor: invictus » 28 kwie czw, 2005 8:53 pm

Kaktus dobrze prawi... Czytajmy bracia i uczmy sie... :D

Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss » 28 kwie czw, 2005 9:26 pm

BubuPN pisze:a jeszcze z tym zwożeniem paliwa z Niemiec czy gdzieś tam to gdyby mieli tak robić to byśmy tylko na benie z Orlenu jeździli bo po doliczeniu kosztów przewozu na Shellu czy Esso czy BP czy Jet bądź innej stacji zagranicznej korporacji po tankowaniu nie jeden portfel by się zapłakał ;)
"gdyby tak mieli robic"... ja pisze tylko o tym o czym wiem... kuzyna znajomy jezdzi taka cysterka... z niemiec, do szczecina... a kuzyn jest celnikiem =]
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(

Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Post autor: Marin205 » 28 paź pt, 2005 10:44 am

ja próbowałem lać 98 - ale ani nie było mocniej ani więcej nie przejeżdzałem - za to kiedy lałem paliwo na stacjach aral - to robiłem więcej kilometrów na baku - u nas jest jakieś g.... paliwo - bo gdy zdaży się mi tankować np w luxemburgu lub w austrii to zdecydowanie więcej kilometrów przejeżdzam - szczególnie jest to policzalne gdy jadę autostradą - jednostajnym tempem bez kręcenia silnika
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka

invictus

Post autor: invictus » 28 paź pt, 2005 1:38 pm

jezeli masz czujnik spalania stukowego to lepiej jezdzic na 98 -komp przyspieszy zaplon i bedzie lepiej szedl i mniej palil. Jak go nie masz bedzie odwrotnie

Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Post autor: Marin205 » 28 paź pt, 2005 7:15 pm

Cha tylko skąd mam wiedzieć czy ten czujnik mam? - jestem kiepski z mechaniki :(
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka

invictus

Post autor: invictus » 28 paź pt, 2005 7:23 pm

jak masz 205 z oryginalnym silnikiem a nie po swapie to nie masz :wink:

Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 » 28 paź pt, 2005 11:11 pm

Do 205 leję V powera racing - jeszcze nie testowałem na drodze efektów, a do firmówek (focus tdci i vito cdi) BP ultimate diesel - spalanie takie jak na zwykłej ropie ale mniej kopcą przy denku. :)

Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4869
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez » 29 paź sob, 2005 10:26 pm

ja dzis zalalem Vpower........poezja szkoda ze u mnie na wsi nie ma shella i do najblizszej stacji mam 50 km, ale tankowalem w bydgoszczy i lalem za 4,43 u mnie zwykle 95 kosztuje ok 4,35 wiec... swoja droga to w bydgoszczy widzialem 95 po 3.99 :mrgreen:
a wlasnie jak to jest lepiej zalac vpower czy vpower racing ?
wiekszosc tras i tak jezdze na gazie a paliwo to na specjalne :twisted: okazje no i odpalnie...

ODPOWIEDZ