205 Forever GTI-6

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
cienki
Junior
Posty: 473
Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 6928887
Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie

Re: 205 Forever GTI

Post autor: cienki »

W sumie racja mało to zrozumiale napisałem.
Jeżeli chodzi o zwrotnice z GTI to rozstaw otworów jest taki sam jak w zaciskach brembo pod warunkiem że są z 406.
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

Maro.wow99 pisze:Zacisk brembo zwrotnica z 1.9gti tarcza z 206 rc i wszystko pasuje poza wagą bo trochę wzrasta
Tarcza z 206RC to wg mnie nie do końca najlepszy wybór. Owszem pasuje, ale jej grubość to 26mm. Standardowo w 406 3.0V6 mamy tarczę w wymiarze 305mm x 28mm czyli o dwa milimetry grubszą. Stąd właśnie decyzje o zastosowaniu tarcz z Xantii o grubości o 2mm większej niż tarcze od 206RC.

Co do wagi to zaciski Brembo są lżejsze od zacisków z 307 2.016V i to dość sporo ze względu na aluminiową konstrukcję. Standardowe zaciski z 307 pod tarcze 283mm x 26mm ważą 5,6 kg, zaś czterotłoczki z 406 coupe tylko 3,8kg.

Jeśli chodzi o wagę tarcz to zestaw do 206 RC to waga 7kg. Nie wiem ile ważą tarcze w rozmiarze 288mm x 28mm, ale oryginalne tarcze do 3.0 V6 w rozmiarze 305mm x 28mm ważą 7,8kg.

Summa summarum - zestaw który aktualnie zakładam wagowo będzie i tak lżejszy od zestawu z Peugeota 307 2.0 16V z tarczą 283mm x 26mm który aktualnie jest założony na aucie.

Jeśli zaś porównać Brembo z seryjnym, malutkim zaciskiem ze zwykłego 1.9 GTI to już tak kolorowo nie jest. Seria czyli zacisk plus tarcza 247mm x 20,4mm waży łącznie 7,1 KG. Brembo + tarcza 305mm x 28mm to już waga 11,6kg . Podejrzewam że zestaw czterotłoczków z tarczą 288mm x 28mm będzie ważył około 10,8kg.
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Lord Devil »

Haku i bardzo dobrze. Licze, ze przy tak dopieszczonym aucie nie pojdziesz na skroty i nie zalozysz zaciskow w takim stanie, tylko zostana odmalowane.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 205 Forever GTI

Post autor: kubas »

I po co wam takie hamulce?? seryjne blokuja rozgrzanego slicka na torze..
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Lord Devil »

dla lansu i bouncu :mrgreen:
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 205 Forever GTI

Post autor: kubas »

no chyba tylko :)
Munne
Peugeot 205 Master
Posty: 2689
Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 10090927
Lokalizacja: Karlstad/Lublin

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Munne »

Nie wiem jak reszta ale dla mnie ory heble to śmietnik i po prostu sie ich boje bo mam wrażenie ze ich nie ma!!!!!!
Kazda morda pasuje do Forda!
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: sekator »

kubas pisze:I po co wam takie hamulce?? seryjne blokuja rozgrzanego slicka na torze..
dokładnie tak jest, przy zwykłej jeździe czy takich upalankach w jakich ja jeżdżę seria spokojnie blokuje slicka i jeszcze nigdy jej nie przegrzałem tak żeby stracić hamulec :W

może gdzieś na torze w Poznaniu przy całodniowym upalaniu byłby sens ?
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
Awatar użytkownika
jozek
Maniak
Posty: 1168
Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
Numer Gadu-gadu: 4886607
Lokalizacja: Kraków

Re: 205 Forever GTI

Post autor: jozek »

W Mi16 mam tarcze 266 z zaciskami z 306xsi. W tct mam ory hamulce. Porównanie więc mam. W migaczu hamulec kojarzy mi sie z Toyotą Yaris pomijając kwestie braku ABSu. Reasumując nie jest zaletą ze tak łatwo można zblokować koła.
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: sekator »

ehh .......
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

Lord Devil pisze:Haku i bardzo dobrze. Licze, ze przy tak dopieszczonym aucie nie pojdziesz na skroty i nie zalozysz zaciskow w takim stanie, tylko zostana odmalowane.
Nie byłbym sobą gdybym zamontował je w takim stanie. Szczególnie że sam ich montaż to raczej zabieg upiększający niż upgrade mający na celu znacząco poprawić hamowanie. Zestaw z 307-ki który aktualnie jest na aucie, hamuje wystarczająco dobrze i nie ma bata żeby przegrzać go jeżdżąc po zwykłych drogach (przynajmniej mi się to nigdy nie udało).

To na co liczę przy okazji tego swapa to efekt bardziej wyczuwalnego momentu kiedy hamulce "biorą". Jeździłem znajomego Renault 5 GT Turbo, uzbrojoną właśnie w te heble i wrażenia były jak najbardziej na plus. Po za tym konkretny, duży zacisk w dużej feldze to wg mnie taka motoryzacyjna biżuteria, którą zawsze chciałem mieć na aucie, a teraz przyszedł po prostu czas na jej montaż :)
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Lord Devil »

Proste. Duze kolo - duzy hebel. Nie ma to jak 17" na 205 i tylna tarcz lub beben 8)7
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: 205 Forever GTI

Post autor: krzyska »

Haku pisze: Po za tym konkretny, duży zacisk w dużej feldze to wg mnie taka motoryzacyjna biżuteria, którą zawsze chciałem mieć na aucie, a teraz przyszedł po prostu czas na jej montaż :)
Mieć, niekoniecznie wykorzystywać na maxa. A jakby tak wrzucić te 170koni będzie jak znalazł :wink:

Korci mnie ponownie zobaczyć to autko w realu...
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

Korzystając z uprzejmości Tomka, zamieszczam jedno ze zdjęć jego autorstwa z dzisiejszego przejazdu na jedną z lokalizacji otwarcia sezonu Youngtimer Warsaw. Jak widać, sezon na jazdę bez dachu został również rozpoczęty ;)
otwarcie sezonu Youngtimer Warsaw.jpg
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

Dziś dotarł kolejny element układanki :) Nowe tarcze TRW do Xantii 3.0V6 o wymiarach 288mm x 28mm. Zastanawiałem się początkowo czy nie dać szansy polskim tarczom z serii Mikoda GT (nacinane i nawiercane), z uwagi iż mają całkiem niezłe opinie, ale ostatecznie wybór padł na tarcze gładkie. Tu pierwszy ból: niby tylko 41mm średnicy więcej niż seria, a cena wyższa prawie trzykrotnie :/ No ale czego się nie robi dla Puga ;)
zaciski brembo 406 coupe 3.0 V6 + tarcza Xantia 3.0 V6 288mm x 28mm.jpg
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Zablokowany