Moj PROJECT 205 GTi16

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

Banita pisze:Praktycznie kazdy robi remont miga zanim go wstawi -nie tak kompleksowy, ale nowe tuleje, ringi, panewki to chyba kazdy wstawia,
Moim zdaniem nie kazdy - chociazby munne!
Kto robil niech sie pochwali? Fox? Bo z tego co mi mowil to nawet nie wie jakie tuleje zostaly zastosowane poniewaz remont robil Grzesiek z mi16 - to dlaczego sprzedal silnik?
Czesci sa drogie i trudno dostepne!
Banita pisze: a jeszcze nie widzialem miga, ktory by chodzil zadowalajaco pod wzgledem osiagow i kultury pracy
A ile migow widziales w takim razie?

Co do Twoich filmikow to tak naprawde niewiele na nich widac! Jezeli widac to nie jest to 0-100.

Zapewnie widziales ten filmik - rowniez jest malo dokladny -

oraz ten -
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 8660297693

Nie rozumiem Twojej argumentacji! Twierdzisz ze GTi posiadajacy nawet 130KM jest szybszy od mi16 147KM ?

Jaka masz moc w takim razie? Skoro krecisz tak lepsze czasy w starym aucie? Ja w swoim GTi mialem 8,4 do 100 a silnik byl w bdb stanie

Jak bedziesz mial wolna chwile i warunki to dobrze by bylo zebys nagral lepsze filmiki, na ktorych bedzie cos widac i faktycznie ruszajac z miejsca!
Ostatnio zmieniony 25 gru pn, 2006 12:14 am przez stef, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Lord Devil »

Stef, wielkie GRATSY dla Ciebie za wszystko, za projekt, za wykonanie, za podejśćie. Trzymam kciuki.
Co do tego, że mi robi tylko zamieszanie wokół siebie samego to mam akurat inne doświadczenia. Munne do swego autka włożył Mi16 z BX i nic przy silniku nie robił absolutnie nic. Miał sporo szczęscia, bo na silniku lata od 3 lat i dalej jest w rewelacyjnym stanie, nie bierze oleju, pięknie pracuje, spalanie niskie, pełan kultura, a osiągi bajeczne. Z seryjnym GRIFFE robi co chce na każdym biegu. Idzie jak zaczarowany. Mimo to, szczerze wierze stef, że go objedziesz. Raz jeszcze GRATSY.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

Dzieki wielkie Lord za ten oto przyklad! Do tego munne ma silnik DFW czyli 147KM!

Z niecierpliwoscia czekam az wreszcie skoncze i bedziemy wszyscy mogli skonfrontowac nasze maszyny!:)
Obrazek
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Munne'a bez problemu objechal michal gti 8v gitem, o czym Lord zapomnial wspomniec :wink:

na filmiku '135' ruszam od 0 i w momencie zmiany z 2 na 3 jest 100km/h.

ciezko mi nagrac cos lepszego bo nikt nie ma u mnie cyfrowej kamery, a moj cyfrak nagrywa 10fps. Zreszta dopoki nie bedzie temp >15* raczej nie ma sensu nic krecic

2 migi w 205 widzialem, nawet 1 mialem kupic i jeden w 405 -tylko ten chodzil kulturalnie, rowno i osiagi mial ok biorac pod uwage mase samochodu.

Fabryczny mig napewno jest lepszy niz fabryczny 8v, ale ciezko znalezc SPRAWNE mi16, w ktorym nikt nic nie kombinowal i ew. poprawic fabryke.

Ja tez nie mam pelnej serii.
Inny walek (nie wiem jaki -nie moge znalezc w zadnej ofercie walka, ktorego krzywki ssace roznia sie wysokoscia od wydechowych)
Planowana glowica
Kolektory spasowane z glowica
Zmieniony dolot.

PS Dokrece go na 5 do 6500RPM przy fabrycznej skrzyni z 1.9 :wink:
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

Banita pisze:Munne'a bez problemu objechal michal gti 8v gitem, o czym Lord zapomnial wspomniec :wink:
no właśnie :) autko munna bardzo mi się podoba i chyba jako jedyne jeździ już od jakiegoś czasu bez problemów czyli po prostu jeździ gdy inne stoją , a to nie zmienia faktu że objechało go 8v, mam wrażenie że gra nie jest warta świeczki, bo ta przekładka to ogromne koszta, wiele poprawek a efekt często mierny. Myśle że z 8v spokojnie można zrobić równie dobrą naszyne, silnik można obkuć i zrobić jak nóweczke w wiele nizszych kosztach :)

dlatego Stef zapytałem czy w końcu bedzie pierwsze Mi16 które coś pokaże ale na ulicy nie w garażu
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

Jezeli juz poslugujemy sie przykladem munne i michala gti. To najlepsza weryfikacja byloby zhamowanie samochodow i ich zwazenie. Nie wiem jakie przerobki ma michal, ale przerobki munne polegaja glownie na dodawaniu wagi i wizualizacji auta - 17" kola:( - czyli pogarszanie osiagow - co innego michal:)

Nie dziwie sie,ze scial munne skoro michal gti podaje czas 14,6s na 1/4 a czas seryjnej gti to 16,3 - 16,6s. Dla porownia czas BX 160KM - 15,6s a BX 147KM 16,6.

Moim zdaniem z 16v mozna wyciagnac o wiele wiecej niz z 8v.

Jezeli munne faktycznie ma silnik w super stanie to wystarczyloby aby wstawil dobry chip i ewentualnie splanowal glowice wtedy by mial cos kolo 160KM

Silnik DFW jest bardzo ekologiczny i chodza sluchy, ze to przede wszystkim wina light'owej elektroniki (rowniez katalizator, wyzsze tloki, inne fazy walka zaw ssacych)

PS. dla porownania pryspieszenia ze strony citsportsite:
- BX 16v kat. 147KM - 9,6s
- BX 16v 160KM - 7,9s
- BX 8v 125KM - 8,9s
- BX 8v kat. 122KM - 10,9s

Moze ktos rzuci fabryczne czasy 405mi16 (160KM) - xu9j4 bo mowa caly czas o tej jednostce.

Mam nadzieje, ze juz niedlugo zmienicie zdanie:)
Obrazek
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

stef pisze:Jezeli juz poslugujemy sie przykladem munne i michala gti. To najlepsza weryfikacja byloby zhamowanie samochodow i ich zwazenie. Nie wiem jakie przerobki ma michal, ale przerobki munne polegaja glownie na dodawaniu wagi i wizualizacji auta - 17" kola:( - czyli pogarszanie osiagow - co innego michal:)
http://www.krzysztof.205.pl - 8s na g-techu przy 1.6 16v masie 950kg i kolach 17'' -z tego co pamietam munne przy 147 koniach mial gorsze osiagi
Nie dziwie sie,ze scial munne skoro michal gti podaje czas 14,6s na 1/4 a czas seryjnej gti to 16,3 - 16,6s. Dla porownia czas BX 160KM - 15,6s a BX 147KM 16,6.
to nie jest ten samochod, ktory sie przewinal przez lublin
Moim zdaniem z 16v mozna wyciagnac o wiele wiecej niz z 8v.
i masz racje, ale koszt uzyskania 1km w mi16 jest nieporownywalnie wyzszy niz w 8v, a roznica nie jest jakas kosmiczna.
Jezeli munne faktycznie ma silnik w super stanie to wystarczyloby aby wstawil dobry chip i ewentualnie splanowal glowice wtedy by mial cos kolo 160KM

I wlasnie w tym problem. To nie jest takie proste, a seryjna mapa z przesunieta odcinka wystarcza, zeby obsluzyc dodatkowe 10-15% procent mocy nadfabrycznej -przynajmniej tak wynika ze wszystkich wykresow z hamowni wiszacych na necie.

Moze wreszcie Twoje mi16, ktore pokaze na co stac ten silnik, bo do tej pory byla to tylko legenda bez pokrycia w rzeczywistosci.
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

I wlasnie w tym problem. To nie jest takie proste, a seryjna mapa z przesunieta odcinka wystarcza, zeby obsluzyc dodatkowe 10-15% procent mocy nadfabrycznej -przynajmniej tak wynika ze wszystkich wykresow z hamowni wiszacych na necie.
Ale to nie kwestia przesunieca odciecia decyduje o zwiekszeniu mocy!
Moze wreszcie Twoje mi16, ktore pokaze na co stac ten silnik, bo do tej pory byla to tylko legenda bez pokrycia w rzeczywistosci.
Jak juz skoncze chetnie zmierze sie z kazda GTi, aby zweryfikowac to raz na zawsze.

PS. A tak naprawde to kto ma jeszcze sprawna mi16, ktora posiadalaby swoja faktyczna moc. Bo wydaje mi sie, ze tylko Piweł mial, nie majac przy tym zadnych modyfikacji poza chipem. Deklarowal cos kolo 155KM i 14,66 na 1/4.

Co do munne to mysle ze 140KM to max jaki ma! I przy tym dokopuje seryjnym GTi co potwierdza Lord - a dlubniete i odelzone GTi Michala moze miec nawet wieksza moc!
Obrazek
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

stef pisze: Ale to nie kwestia przesunieca odciecia decyduje o zwiekszeniu mocy!
Zgadza sie, ale migacz jeszcze fajnie pracuje miedzy 7, a 8K i szkoda tego nie wykorzystac
PS. A tak naprawde to kto ma jeszcze sprawna mi16, ktora posiadalaby swoja faktyczna moc. Bo wydaje mi sie, ze tylko Piweł mial, nie majac przy tym zadnych modyfikacji poza chipem. Deklarowal cos kolo 155KM i 14,66 na 1/4.
Niestety ten silnik kultury pracy, to nie ma zadnej i dmucha z odmy jak suszarka do wlosow...
Co do munne to mysle ze 140KM to max jaki ma! I przy tym dokopuje seryjnym GTi co potwierdza Lord - a dlubniete i odelzone GTi Michala moze miec nawet wieksza moc!
Noo dokopoalo jednemu griffowi, 'co potwierdzaja slowa Lorda' -faktycznie wielki sukces :)
Wtedy nie bylo jakos super odelzone, z tego co pamietam zalozony regulator cisnienia paliwa i wyjeta tylna kanapa, a silnik zlozony u siebie w garazu
:)

Poczekamy zobaczymy -Jezeli po takiej ilosci pracy i serca wlozonej w projekt, Twoj mi16 nie objedzie dobrego 8v, to bedzie smiech na sali :)
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Lord Devil »

To rozpisaliście się że ho ho. Każdy ma, jak to zwykle bywa, po części trochę racji. To dobrze, że ludzie wybierają, różne drogi aby osiągnąć podobny cel. Z pewnością mody Mi16 są droższe, ale sama baza ma więcej mocy i można wyżej pójść. Michał ma dobrze przygotowane auto i zajmuje się silnikiem od dawna, a Munne auto jest stylingiem z fabrycznym Mi16. Zupełnie dwa różne auta, ale jak widać zawsze można się sprawdzić. Myślę, że Stef gdyby stanął na kresce z Michałem, to by wygrał. Pożyjemy zobaczymy. Sorry z góry za małe OT, ale na wiosne jak wpadniecie na zlot do Lublina będzie można skonfrontować ze sobą nie tylko te auta.
Tak czy inaczej trzymam Stef. GRATSY.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
Michal gti
Uzalezniony
Posty: 897
Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: Michal gti »

:shock:
Chłopaki spokojnie.
Jak byłem w Lublinie, to porownaliśmy z Munne tylko czsy z g-techa 0-60mph (0-96), fucktycznie miałem troszeczke lepsze. Byłem 205 rallye, którą mam teraz. Jest to prawie seria. Silnik 1.9 od GTi, wklęsłe tłoki, głowica seria, tylko trochę więcej splanowana, reg. ciśnienia paliwa, odetkany wydech i dolot i na razie to wystarcza (teraz bawie się w coś innego niż 1/4). Wcześniej miałem GTi z wywalonym środkiem, plastikowymi szybami itp, i tym autem na zawodach zrobiłem et 14.6.

Piwła Mi16, chyba tylko z wywaloną kanapą zrobiło 14.6 (niech się sam Piweł wypowie, co i jak :wink: )

Stef, widzę że konkretnie podchodzisz do tematu :wink: Będzie szybko :)
Tu Lord Devil chyba ma racje, pewnie mnie wciągniesz :P
Świetny projekt, czekam na wyniki końcowe.
Ja na wiosne postaram się poskładać szybkie 8V :twisted:
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Michal gti pisze::shock:
Chłopaki spokojnie.
Jak byłem w Lublinie, to porownaliśmy z Munne tylko czsy z g-techa 0-60mph (0-96),
z tego co slyszalem to ponad sekunde za kazdym(?) podejsciem
Piwła Mi16, chyba tylko z wywaloną kanapą zrobiło 14.6 (niech się sam Piweł wypowie, co i jak :wink: )
baza wynikow na 400m -tam sie juz wypowiadal :)
Stef, widzę że konkretnie podchodzisz do tematu :wink: Będzie szybko :)
Tu Lord Devil chyba ma racje, pewnie mnie wciągniesz :P
o ile nie bedzie problemow z elektronika to jest duze prawdopodobienstwo, ze zostaniesz bez szans :P
Świetny projekt, czekam na wyniki końcowe.
Jak i wszyscy :)
Ja na wiosne postaram się poskładać szybkie 8V :twisted:
Pozdrawiam
zeby chociaz jedno, ale do konca :P
krzycho

Post autor: krzycho »

jest bardzo duża różnica w osiągach silnika 147 km i 160 km - wieksza niż różnica w mocy o ten 147 km nawet przy maksymalnym gazie ma mieszanke pod kata a ten 160 km jest wzbogacany na pełnym obciążeniu. Pali również sporo mniej. Nie zmienia faktu że jezeli chodzi o 405 i jedna ma 1.9 125 km a druga 1.9 Mi16 147 km to Mig nie daje absolutnie żadnych szans temu SRi
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Ja wogole nie rozumiem tej rozmowy!!

Mi16 jest o niebo lepszym silnikiem niz 8v!!

Dlaczego??

Proste:
Glowica z Mi16 seryjna jest o wiele wydajna niz profesjonalnie dlubana glowica z 8v mierzona na urzadzeniach flowbench, i to znacznie!!

Mi16 ma lzejsze zawory, dzieki czemu ich bezwladnosc jest mniejsza, i mozna zrobic lepsze krzywki niz w 8v gdzie bezwladnosc zaworow nie pozwala zrobic "szybkich krzywek"

Mi16 ma inny ksztalt komory spalania, i swiece centralnie co pozwala na kulturalne spalanie mieszanki przy stopniu sprezania statycznym 10.8:1

Mi16 ma okolo 100g lzejsze tloki od 8v

Mi16 ma okragle kanaly ssace w glowicy i kolektorze dolotowym

Mi16 ma wieksze powierzchnie przeplywu w przepustnicy.

Paliwo wtryskiwane jest pod wiekszym cisnieniem.

Mysle ze wiecej nie ma co pisac.

Owszem dlubanym 8v mozna objechac seryjne Mi16, ale na pewno nie dlubane Mi16.

Stef: piszesz ze kupiles tloki doprezajace do 11,0:1 i splanowales glowice o 1mm - jakiego stopnia sprezania oczekujesz?!
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

Kaktus pisze:Stef: piszesz ze kupiles tloki doprezajace do 11,0:1 i splanowales glowice o 1mm - jakiego stopnia sprezania oczekujesz?!
Moze troche zle sie wyrazilem! Tloki to kopia tych z D6C + wieksza srednica 83,5mm, glebsze wciecia pod zawory o 1mm oraz wieksze wciecia zaworow ssacych - tak na przyszlosc gdybym chcial wstawic 36,5mm

Spodziewam sie wlasnie ok. 11,0:1 - troche sie pobawie i postaram to zmierzyc najdokladniej jak sie da!
Obrazek
ODPOWIEDZ