Kaktus pisze:Zgnieciona uszczelka, i docisnieta glowica ma 0,92mm wysokosci, a grubsza ma 1,12mm wysokosci.
Dane podawane przez Peugeot Sport France
Dziwne bo na oznaczeniach uszczelki jest 1,44mm a gdy mierze suwmiarka wychodzi 1,60mm wiec mysle, ze dopiero po docisnieciu bedzie to 1,44
Kaktus pisze:
Czyli wychodzi ze u Ciebie bedzie 12,0:1 - biorac pod uwage fakt ze planowana powierzchnia to cylinder i ze zastosujesz grubsza uszczelke, niestety gdy planuje sie glowice a nie blok... stopien sprezania bedzie wiekszy, no chyba ze komore spalania liczyles z calki i znales dokladne wymiary komory w glowicy...
Gdybym planowal blok, czy tez glowice o przekroju cylindra to zmniejszylbym objetosc bardziej, niz gdy planuje glowice, gdzie przekroj komory spalania jest mniejszy niz cylindra. Dlatego kompresja jest mniejsza, niz gdybym planowal blok - tak jak mowisz!
Mozna powiedziec, ze wyliczenia otrzymalem liczac z calki. W ogole podchodzac do tego bardzo matematycznie to calka jest suma. Nie trzeba znac dokladnego ksztaltu komory spalania, wystarczy znac pole przekroju w miejscu planowania - co mozna z grubsza przyblizyc majac glowice w rekach i dokladnie wymiarujac.
Wyliczenia 11,0:1 byly czysto matematyczne troche przyblizone, a te ktorych dokonalem teraz: policzylem dokladnie objetosc komory spalania wlewajac do niej olej. Policzylem tez objetosc wciec w tloku. Oczywiscie tez zwiazane jest to z pewnym bledem. Czy to jest 11,0:1 czy tez 11,5:1 a moze cos pomiedzy podam jeszcze gdy bede skladal silnik i zmierze polozenie tloka wzgledem gory tulei, gdy tlok bedzie w max polozeniu!
PS. Znasz dokladna wage tloka D6C i DFW, bo mi wychodzi, ze z DFW wazy ok. 30g wiecej niz moj kuty (nie mam teraz dokladnej wagi). Kuty ma wage 329g