Project 205 CTi by martin

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
martinop
Uzalezniony
Posty: 648
Rejestracja: 08 cze śr, 2005 10:21 pm
Posiadany PUG: Peugeot 107
Lokalizacja: Rybnik

Project 205 CTi by martin

Post autor: martinop »

No to zaczynamy :D
Nie jest to kolosalnie wysokobudżetowy projekt, ponieważ na razie studiuje. Miałem nieodpartą pokusę zmienić silnik w CTi bo ten 1,9 102 km to jakis dziwny silnik. Trochę niewykorzystana pojemność w stosunku do mocy.
Nawinęła się okazja. Po sąsiedzku znalazłem troche rozbite 1,9 Gti 122 km. Kupiłem je w takim stanie jak na zdjęciach. Auto do końca fajnie pomykało, wstępnie jestem umowiony na mały remoncik w Opolu. Tam też zostanie przeprowadzony SWAP.
Na pewno nastapi zmiana belki na tą z 1,9 GTi. Skrzynie chce zostawic z CTi, bo podobno jest krótsza niż ta z GTi.
Baza to 1,9 CTi widoczne w moim profilu http://www.martin.peuget205.pl . Ważne że samochód jest w idealnym stanie blacharskim, pare poprawek lakierniczych będzie trzeba przeprowadzić, tym bardziej że na dniach bede miał inna dokładkę zderzaka :twisted: ( nie powiem z jakiego :D ).
Nie interesują mnie zmiany stylizacyjne, bo po co zmieniac takie fajne auto.
Zdjęcia z przebiegu prac oczywiście będe pokazywał na bieżąco.
Wczoraj wyciagnalem z GTi wszystko co sie dało:silnik, wiazka, zawieszenie przód i tył.
Zabawę czas zacząć :)
Załączniki
zderzak.jpg
zderzak.jpg (107.89 KiB) Przejrzano 11703 razy
image.php.jpg
image.php.jpg (52.78 KiB) Przejrzano 11753 razy
P1040800.jpg
P1040800.jpg (99.04 KiB) Przejrzano 11768 razy
P1040809.jpg
P1040809.jpg (94.21 KiB) Przejrzano 11799 razy
Ostatnio zmieniony 21 maja pn, 2007 1:53 pm przez martinop, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Lord Devil »

Powodzenia, w końcu się zebrałeś, jak coś pytaj, taki swapik silnika zawieszenia etc zrobiłem parę lat temu, może jeszcze coś pamiętam :roll:
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
martinop
Uzalezniony
Posty: 648
Rejestracja: 08 cze śr, 2005 10:21 pm
Posiadany PUG: Peugeot 107
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: martinop »

Dzięki, jak czegoś nie będe wiedział to napewno się odezwę :D

Dodano po 5 godzinach 22 minutach:

Przymiarka zderzaka z 309 jak to bedzie mniej więcej wyglądało.
Awatar użytkownika
pogy
Nowicjusz
Posty: 57
Rejestracja: 17 mar sob, 2007 12:08 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: skalmierzyce

Post autor: pogy »

no ładnie musisz umyć ten silnik.apropo zawieszenia z tył jest przyjemne do wyciągania-ale to chyba jedna z niewielu zalet francuzów.pozdrawiam i będe zaglądał tutaj za twymi przeróbkami
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Lord Devil »

Skoro silnik masz na wierzchu i będziesz go jeszcze remontował to zrób z niego perełkę. Dokładnie umyj cały silnik, wypoleruj cały dolot, pokrywę zaworów. Koszt niewielki, a efekt porażający. Rób jak należy, to tylko kilka dni pracy.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
martinop
Uzalezniony
Posty: 648
Rejestracja: 08 cze śr, 2005 10:21 pm
Posiadany PUG: Peugeot 107
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: martinop »

Na tym forum już nic nie można ukryć. Chciałem pokazać dopiero efekt końcowy :) Już od dawna o tym myślałem. W komorze silnika ma panować ład i porządek, a dolot bedzie taki wypolerowany, że w podróży będzie można jajecznice zrobić :D
Munne
Peugeot 205 Master
Posty: 2689
Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 10090927
Lokalizacja: Karlstad/Lublin

cti

Post autor: Munne »

Zapowiada sie wspaniale tak tzrymaj!!!!!!
Kazda morda pasuje do Forda!
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Lord Devil »

Jak projekt robita cóś czy nic. Ciekaw jestem jak idzie.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
martinop
Uzalezniony
Posty: 648
Rejestracja: 08 cze śr, 2005 10:21 pm
Posiadany PUG: Peugeot 107
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: martinop »

Jeszcze czekają mnie 2 zaliczenia i 3 egzaminy, dlatego z siedzeniem w garażu musze się wstrzymać. Ale chętnie bym już coś zaczął. Na razie kompletuje części i analizuje caly ,, maly projekt'', bo nie chce niczego pominąć albo coś zrobić źle. Lord- dzięki za wskazówki. Za niecały miesiąc prace ruszą pełną parą.
Awatar użytkownika
martinop
Uzalezniony
Posty: 648
Rejestracja: 08 cze śr, 2005 10:21 pm
Posiadany PUG: Peugeot 107
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: martinop »

Rozmawiałem z paroma osobami. Wszyscy byli zadowoleni i polecali Kaktusa i spółkę. Chyba że czegoś nie wiem :?
Załączniki
CTi bedzie jeździł w lato na takich felgach, zima speedline 15''
CTi bedzie jeździł w lato na takich felgach, zima speedline 15''
P1050419.JPG (113.36 KiB) Przejrzano 11262 razy
Ostatnio zmieniony 22 cze pt, 2007 10:48 pm przez martinop, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Lord Devil »

Jak postępy w pracach? Poszło coś do przodu?
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
martinop
Uzalezniony
Posty: 648
Rejestracja: 08 cze śr, 2005 10:21 pm
Posiadany PUG: Peugeot 107
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: martinop »

Zabawa przy aucie już jest. Robie cały układ hamulcowy. Na razie zająłem się tyłem. Wszystko by grało, gdyby nie ukręcony gwiny w jednym z zacisków, tam gdzie przychodzi ten elastyczny krótki przewód hamulcowy. Próba przegwintowania nieudana, bo za mało tam jest gwintu i dupa zbita. Na razie jestem w d... i nie wiem co z tym zrobić. Szukam takiego zacisku i chyba cieżko będzie.
Awatar użytkownika
rallye
Uzalezniony
Posty: 834
Rejestracja: 08 cze pt, 2007 11:57 am
Posiadany PUG: 205 GTi Export 1.9 >< 205 Gentry
Numer Gadu-gadu: 3612169
Login tlen: fastadi
Lokalizacja: Frankfurt am Main / Wrocław

Post autor: rallye »

rozwierć - nagwintuj na większy i kup inny przewód :) będzie taniej niż zacisk
Fast Garage ... in progress
Awatar użytkownika
martinop
Uzalezniony
Posty: 648
Rejestracja: 08 cze śr, 2005 10:21 pm
Posiadany PUG: Peugeot 107
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: martinop »

Próbowałem to przegwintować ale ta dziura jest bardzo plytka i cieżko to zrobić.
Awatar użytkownika
martinop
Uzalezniony
Posty: 648
Rejestracja: 08 cze śr, 2005 10:21 pm
Posiadany PUG: Peugeot 107
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: martinop »

Taki problem, przekładam cały układ hamulcowy z GTi. Problem jest z korektorami hamowania, bo trzeba je gdzieś ,,wstawić''. Poza tym w moim CTi idzie jeden przewód hamulcowy miedziany na tym, potem w pewnym miejscu jest trójnik. Czy duża różnica w sile hamowania bedzie, jeśli nie dam korektora? i czy jeżeli mam jeden przewód idący na tył to czy wystarczy jeden korektor wykorzystać albo lepiej wstawić dwa dla każdego koła z osobna? dzięki za pomoc :)
ODPOWIEDZ