205 2.0 Turbo

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
daro
Junior
Posty: 406
Rejestracja: 20 lis wt, 2007 10:17 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 2.0T, 205 GT, 604 GTI, R5 GT TURBO, CITROEN CX TURBO 2, CITROEN 2CV 78r.
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: daro406
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Re: 205 2.0 TURBO

Post autor: daro »

Dziękuje wszystkim za życzenia :)Odpisuje dopiero teraz bo bylem na urlopie,w temacie nic konkretnego sie nie zmienilo(tarcze,klocki), km przybylo troche opon się spalilo,ale zaczyna trzecia turbina puszczać olej wiec może wymiana na większą :?: Poza tym to za tydzień mam rocznice ślubu :roll: ,ale ten czas leci :shock: .Pozdrawiam.
daro
Junior
Posty: 406
Rejestracja: 20 lis wt, 2007 10:17 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 2.0T, 205 GT, 604 GTI, R5 GT TURBO, CITROEN CX TURBO 2, CITROEN 2CV 78r.
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: daro406
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Re: 205 2.0 TURBO

Post autor: daro »

Witam, jesień się zbliża cabrio idzie do garażu ,wyjedzie dopiero w przyszlym roku :( , żeby mi się nie nudzilo zaczne kolejny projekt:
Baza 405mi16 93r w miare ladnym stanie,do tego drugi 405 z napędem 4x4 :twisted: który chcę przeżucić do mi16 i oczywiście dolozone turbo :Y takie a,la T16.
Tylko zastanawiam się czy uturbić mi16(blok żeliwo} czy nie wstawić 2.0 8v turbo taki jak w cabrio bylo by to o wiele szybciej i prościej,ale w konću zima dluga 8).Czytalem troche na temat turbo w s16 ale nic konkretnego,chodzi mi o wal,korby,tloki, czy to wytrzyma? jak go dobrze odprężyć? i czy jest sens pchać się w ten silnik? Może ktoś sie na ten temat wypowiedzieć?
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 205 2.0 TURBO

Post autor: Lord Devil »

T16 pod tym wzgledem wcale nie jest pancerne i to co niby mialo byc kute, wcale nie jest kute, wiec sadze, ze nie ma az takich wielkich obaw. Daro jak nie kupisz nowej turbawki to jeszcze raz Ci poddaje propozycje regeneracji w Ream team Lublin. Profesjonalna robota, sa w stanie rowniez tuningowac swistaki.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
wujekmichcio
Junior
Posty: 154
Rejestracja: 29 sty wt, 2008 4:58 pm

Re: 205 2.0 TURBO

Post autor: wujekmichcio »

jeżeli masz schemat pinów kompa z 2.0 turbo będe bardzo zobowiązany i gucio szybciej przemówi
pozdr michał
https://www.youtube.com/watch?v=VekH2Iiaqo4

Atak shreka na grotę nestle....
daro
Junior
Posty: 406
Rejestracja: 20 lis wt, 2007 10:17 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 2.0T, 205 GT, 604 GTI, R5 GT TURBO, CITROEN CX TURBO 2, CITROEN 2CV 78r.
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: daro406
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Re: 205 2.0 Turbo

Post autor: daro »

Sezon pomalu się zbliża więc cabrio wyjechalo z garażu po 6 miesiącach odpoczynku i trzeba się wziąć do malego remontu.
Na pierwszy ogień idzie turbina do wymiany już trzeci raz puszcza olej na wydech, lepsze tarcze i klocki przód.
No i dach rok temu malowalem i znowu wyblakl zna ktoś jakąś dobrą farbę do tkanin lub dachów?
Munne
Peugeot 205 Master
Posty: 2689
Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 10090927
Lokalizacja: Karlstad/Lublin

Re: 205 2.0 Turbo

Post autor: Munne »

A zabezpieczyles dach po malowaniu?
Kazda morda pasuje do Forda!
daro
Junior
Posty: 406
Rejestracja: 20 lis wt, 2007 10:17 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 2.0T, 205 GT, 604 GTI, R5 GT TURBO, CITROEN CX TURBO 2, CITROEN 2CV 78r.
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: daro406
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Re: 205 2.0 Turbo

Post autor: daro »

Dach malowalem farbą do tkanin i nic tam nie pisali o zabezpieczeniu, a farby przeznaczonej do dachów cabrio nie znalazlem. Dach ma trzy lata byla opcja za 1200zl lub z lepszego materialu za 2000zl wybralem tańszą bo i tak auto w zimie stoi w garażu,a w lecie to zlożylem go może z 10 razy. Ale nie poinformowano mnie że będę musial co rok malować 8)7 .
Munne
Peugeot 205 Master
Posty: 2689
Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 10090927
Lokalizacja: Karlstad/Lublin

Re: 205 2.0 Turbo

Post autor: Munne »

Sonnenland? Gdzie to szyles?
Kazda morda pasuje do Forda!
Munne
Peugeot 205 Master
Posty: 2689
Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 10090927
Lokalizacja: Karlstad/Lublin

Re: 205 2.0 Turbo

Post autor: Munne »

Kazda morda pasuje do Forda!
daro
Junior
Posty: 406
Rejestracja: 20 lis wt, 2007 10:17 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 2.0T, 205 GT, 604 GTI, R5 GT TURBO, CITROEN CX TURBO 2, CITROEN 2CV 78r.
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: daro406
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Re: 205 2.0 Turbo

Post autor: daro »

Trochę ruszyło się z drugim projektem.
http://www.peugeot405club.pl/viewtopic. ... b112574dfa

Pomału zabieram się za szykowanie cabrio do sezonu na pierwszy ogień wymiana skrzyni biegów.
Munne
Peugeot 205 Master
Posty: 2689
Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 10090927
Lokalizacja: Karlstad/Lublin

Re: 205 2.0 Turbo

Post autor: Munne »

Bedzie wyjatkowe 405!!!
Kazda morda pasuje do Forda!
Awatar użytkownika
MichalKowalski
Junior
Posty: 329
Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
Lokalizacja: Hamburg / Warszawa

Re: 205 2.0 Turbo

Post autor: MichalKowalski »

daro pisze:Dach malowalem farbą do tkanin i nic tam nie pisali o zabezpieczeniu, a farby przeznaczonej do dachów cabrio nie znalazlem. Dach ma trzy lata byla opcja za 1200zl lub z lepszego materialu za 2000zl wybralem tańszą bo i tak auto w zimie stoi w garażu,a w lecie to zlożylem go może z 10 razy. Ale nie poinformowano mnie że będę musial co rok malować 8)7 .
Rozumiem, że ten dach z materiału?
Bo ja mój z ordynarnego PCV co jakiś czas traktuje czernidłem do opon i wygląda lepiej niż nowy.

MK
Awatar użytkownika
jozek
Maniak
Posty: 1168
Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
Numer Gadu-gadu: 4886607
Lokalizacja: Kraków

Re: 205 2.0 Turbo

Post autor: jozek »

Daro mam pytanko - od czego masz pompę wspomagania i łapę pompy wspomagania. Widzę że łapę silnika od strony pasażera zamontowałeś ze zwykłego 1,9. Rozumiem że trzyma się ona tylko na 2ch śrubach w głowicy?
Awatar użytkownika
jozek
Maniak
Posty: 1168
Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
Numer Gadu-gadu: 4886607
Lokalizacja: Kraków

Re: 205 2.0 Turbo

Post autor: jozek »

Udało się ustalić ze lapa pasuje z silnika 2.0 16v 135. Z ciekAwych informacji udało sie ustalić ze dobrze jest podmienić wałek na wałek z silnika dfz- krzywki na ssącym są identyczne, zawory wydechowe mają dłuższy czas otwarcia. Będę składał glowice na takim walku.
daro
Junior
Posty: 406
Rejestracja: 20 lis wt, 2007 10:17 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 2.0T, 205 GT, 604 GTI, R5 GT TURBO, CITROEN CX TURBO 2, CITROEN 2CV 78r.
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: daro406
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Re: 205 2.0 Turbo

Post autor: daro »

DSCF1034.JPG
Witam, prawie po sześciu latach od pierwszego uruchomienia auta przyszedł czas na mały remont.Na pierwszy ogień poszła skrzynia biegów, jest po wymianie łożysk, kosza dyferencjału,simeringów i zamontowaniu szybszego 5 biegu o 8 km\h.
DSCF1032.JPG
DSCF1030.JPG
DSCF1049.JPG
DSCF1062.JPG
nowe łożyska,
DSCF1051.JPG
nowe tarcze i klocki hamulcowe brembo max 266mm
DSCF1052.JPG
nowe wszystkie przewody hamulcowe elastyczne i miedziane zaciski po wymianie wszystkich uszczelnień
DSCF1054.JPG
nowy wahacz,łączniki stabilizatora,przegub zewnętrzny i osłony przegubów
przewód hamulcowy na tył.
przewód hamulcowy na tył.
pompa hamulcowa z P 406
pompa hamulcowa z P 406
teraz biorę się za tylne hamulce, mam mało czasu szykuję się na zlot :D
ODPOWIEDZ