stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!
: 19 cze czw, 2008 12:23 pm
Zabieram się za swoje lwiątko w końcu i ja.
I przy okazji chciałm poruszyć kilka tematów, które juz były, ale przedstawie je ze swojej strony.
Dotyczy 1,6GTI z 94 roku.
1. Strumienica. - Kat sie rozsypał, wiec postanowiłem zastapić go strumienica. Po wymianie nie czuć żadnej różnicy, (końcowy maiałem przelotówke Remusa).
2. Tylny - Wymieniłem Remusa na Mugena i odczucie jest pozytywne. Nie ma jakiegoś poteżnego przyrostu mocy, ale autko jest elastyczniejsze. Może to tez dlatego że Remus był już stary, i też nie wiem do końca co w nim było, a Mugen jest nowy i do tego japoński, (nie WM Sport). Co ciekawe - dla tych którzy chcę wiekszy układ wydechowy nić 2,5cala - po wyciągnięciu silencera auto jest odczuwalnie słabsze. I to sporo. Wiec za duże rozprężenie na dobre mu nie wychodzi.
Przy okazji chciałem dopytać czy wymiana kolektora na barana coś da? bo na stronce http://www.gti.peugeot205.pl znalazłem:
" Peugeoty maja układy wydechowe z dużego przekroju rur co umożliwia dobry przepływ spalin i super zaprojektowany kolektor wylotowy dzięki czemu nie potrzeba inwestować w "tuningowe" systemy wydechowe bo i tak nie otrzymamy więcej mocy niż z seryjnego układu."
Pewnie coś zawsze, chociażby dlatego że ten kolektor, który mam teraz w aucie ma troche lat, i gładki w środku nie jest, ale pewnie różnica bez hamowni byłaby nieodczuwalna. Niemniej jednak co o tym myślicie??
3.Stożek. - Po zamontowaniu najtańszego stożka (bez wariacji - wytargałem puche z filtra i w jej miejsce wrzuciłem stożek) przesunęła mi sie odcinka z ok 6100 na 6700. Za to dźwięk pozostał taki sam.
Kombinacje ze stożkiem nie zostały jeszcze zakończone, kolega własnie testował na nissanie 100nx 2.0 i wyszło mu że im dłuższy dolot tym lepsza elastyczność w dolnym zakresie obrotów, góra się pogarsza lub zostaje bez zmian, natomiast im krótszy dolot tym lepsza góra, dół pozostaje taki sam lub sie pogarsza, - trzeba testować - bede informował o wynikach.
Zaciekawiło mnie to bo widze że właśnie wiekszość stożków w autach klubowiczów jest w okolicach aku, wiec dolot jest skrócony.
A co do innych planów na przyszłość to nowe sprzęgło, odelżony zamach, i malowanie całego lwiątka - (do wymiany dwa blotniki przednie i akryl złazi z dachu...)
Jak wystarczy czasu i funduszy to może też od razu się za głowice zabiore.
I jeszcze kolejne pytanie odnośnie wałków od świątka - (dla nadgorliwych przeglądałem forum, używałem "szukaj")
Czy ktoś może o nich coś dobrego powiedzieć? z użytkowników. Jaki jest odczuwalny przyrost mocy?
Bo i na tym forum i na innych widze że nie są klienci zadowoleni - krótka wytrzynałość - no i cena - ok 850 zł+ nastawne koło+ strojenie tego wszystkiego, no i dojazd - spory koszt. Tak wiec prosze jakiegoś zadowolonego użytkownika o opinie.
narazie wszystko...
I przy okazji chciałm poruszyć kilka tematów, które juz były, ale przedstawie je ze swojej strony.
Dotyczy 1,6GTI z 94 roku.
1. Strumienica. - Kat sie rozsypał, wiec postanowiłem zastapić go strumienica. Po wymianie nie czuć żadnej różnicy, (końcowy maiałem przelotówke Remusa).
2. Tylny - Wymieniłem Remusa na Mugena i odczucie jest pozytywne. Nie ma jakiegoś poteżnego przyrostu mocy, ale autko jest elastyczniejsze. Może to tez dlatego że Remus był już stary, i też nie wiem do końca co w nim było, a Mugen jest nowy i do tego japoński, (nie WM Sport). Co ciekawe - dla tych którzy chcę wiekszy układ wydechowy nić 2,5cala - po wyciągnięciu silencera auto jest odczuwalnie słabsze. I to sporo. Wiec za duże rozprężenie na dobre mu nie wychodzi.
Przy okazji chciałem dopytać czy wymiana kolektora na barana coś da? bo na stronce http://www.gti.peugeot205.pl znalazłem:
" Peugeoty maja układy wydechowe z dużego przekroju rur co umożliwia dobry przepływ spalin i super zaprojektowany kolektor wylotowy dzięki czemu nie potrzeba inwestować w "tuningowe" systemy wydechowe bo i tak nie otrzymamy więcej mocy niż z seryjnego układu."
Pewnie coś zawsze, chociażby dlatego że ten kolektor, który mam teraz w aucie ma troche lat, i gładki w środku nie jest, ale pewnie różnica bez hamowni byłaby nieodczuwalna. Niemniej jednak co o tym myślicie??
3.Stożek. - Po zamontowaniu najtańszego stożka (bez wariacji - wytargałem puche z filtra i w jej miejsce wrzuciłem stożek) przesunęła mi sie odcinka z ok 6100 na 6700. Za to dźwięk pozostał taki sam.
Kombinacje ze stożkiem nie zostały jeszcze zakończone, kolega własnie testował na nissanie 100nx 2.0 i wyszło mu że im dłuższy dolot tym lepsza elastyczność w dolnym zakresie obrotów, góra się pogarsza lub zostaje bez zmian, natomiast im krótszy dolot tym lepsza góra, dół pozostaje taki sam lub sie pogarsza, - trzeba testować - bede informował o wynikach.
Zaciekawiło mnie to bo widze że właśnie wiekszość stożków w autach klubowiczów jest w okolicach aku, wiec dolot jest skrócony.
A co do innych planów na przyszłość to nowe sprzęgło, odelżony zamach, i malowanie całego lwiątka - (do wymiany dwa blotniki przednie i akryl złazi z dachu...)
Jak wystarczy czasu i funduszy to może też od razu się za głowice zabiore.
I jeszcze kolejne pytanie odnośnie wałków od świątka - (dla nadgorliwych przeglądałem forum, używałem "szukaj")
Czy ktoś może o nich coś dobrego powiedzieć? z użytkowników. Jaki jest odczuwalny przyrost mocy?
Bo i na tym forum i na innych widze że nie są klienci zadowoleni - krótka wytrzynałość - no i cena - ok 850 zł+ nastawne koło+ strojenie tego wszystkiego, no i dojazd - spory koszt. Tak wiec prosze jakiegoś zadowolonego użytkownika o opinie.
narazie wszystko...