Moje 205 + ROB-owy silnik MI16 czyli jak spędzić popołudnie
- -BARON-
- Junior
- Posty: 135
- Rejestracja: 22 lut czw, 2007 12:28 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI 16V
- Numer Gadu-gadu: 0
Moje 205 + ROB-owy silnik MI16 czyli jak spędzić popołudnie
Może i nienapisze nic nowego ale postanowiłem zrobic poradnik zrób to sam w przekładce gti motronic 122km na MI16
Jak już niektórzy sie śmieja :suchy: że leżakuje silnik miga tak więc dzisiaj rano doznałem olśnienia i zakasałem rekawy. Tak więc na początek wymontowaniu poddany został silnik xuja wraz ze skrzynką
tu widać ładnie jak sobie dynda na zacnych sznureczkach
tu mamy dobrze wysezonowany zamiennik którego to zaraz połaczymy ze skrzynia dawcy
tutaj już MI16+skrzynia sobie dynda i czeka na wsad
a tu już coraz bliżej
no i siedzi
W 205 zapewnie jeszcze czeka mnie mnustwo niespodzianek ale samo przełożenie silnika to pikuś zajeło mi to jedno popołudnie tzn od 11 do 20 siedziałem w garage robiłem sam.
cdn. czyli reszta szpargałow wydech,chłodzenie, wiązka itp. niebawem :shifty:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
a z dzisiejszych prac przeniesiony filtr paliwa miesci sie i jeszcze są luzy
dla potomnych opisze to -odkręcamy całość 2 nakretki m6 zdejmujemy osłone blaszaną następnie uchwyt w którym jest zaciśnięty filtr zdejmujemy i zakładamy odwrotnie i tak oto przesuwa nam się filtr do tyłu o jakieś 2-3 cm a i skręcamy oczywiscie na swoje miejsce
teraz wydech ja to zrobiłem tak naciołem szlifierką kolektor na górze jak i na dole zostawiając co nieco na bokach następnie młoteczkiem flansze skierowałem w dół tak więc nacięcie po szlifierce na górze zrobiło sie większe na dole zeszło do zera nastepnie wszystko obspawałem w ten sposób niewiele ale jednak zmienił się kąt flanszy i tym sposobem dostałem kilka cennych milimetrow w komorze silnika
nastepny etap to juz metoda prób i błędów czyli pierwszy odcinek rury wydechowej mniej więcej tak wygląda po nacięciach przed pospawaniem
a tak po obspawaniu (samego spawu proszę niekomentować )
i tym oto sposobem dobrnołem do tego ze rura kolektorowa jakoś wychodzi z komory silnika pod autko dalszy ciąg wydechu wyprodukuje w innym czasie.
pozatym wsadzenie alternatora okazało się nielada wyczynem :zakrecony: do zamontowanego silnika w tej budzie, więc ktoś kiedyś niech niepopełni mojego błędu i ma juz zmontowany alternator z silnikiem podczas montażu bo inaczej trzeba silnik z łapy prawej i tylnej odkrecic i podniesc bo nawet śruby co trzyma alternator wsadzić sie inaczej nieda :rozpacz: naciągnąć pasek też lepiej przed montażem chłodnicy.
tak więc mojego poradnika cdn. :suchy:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
dzisiaj postepy marne jakoś tam skleciłem układ wydechowy "home made"
jak na foto to długie zgrubienie to przelotowy tłumik z forda probe potem łaczenie na ori złaczkę dalej rura z gti i łaczenie i na koncu niewidoczny ale jest ori tłumik gti.
Jak już niektórzy sie śmieja :suchy: że leżakuje silnik miga tak więc dzisiaj rano doznałem olśnienia i zakasałem rekawy. Tak więc na początek wymontowaniu poddany został silnik xuja wraz ze skrzynką
tu widać ładnie jak sobie dynda na zacnych sznureczkach
tu mamy dobrze wysezonowany zamiennik którego to zaraz połaczymy ze skrzynia dawcy
tutaj już MI16+skrzynia sobie dynda i czeka na wsad
a tu już coraz bliżej
no i siedzi
W 205 zapewnie jeszcze czeka mnie mnustwo niespodzianek ale samo przełożenie silnika to pikuś zajeło mi to jedno popołudnie tzn od 11 do 20 siedziałem w garage robiłem sam.
cdn. czyli reszta szpargałow wydech,chłodzenie, wiązka itp. niebawem :shifty:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
a z dzisiejszych prac przeniesiony filtr paliwa miesci sie i jeszcze są luzy
dla potomnych opisze to -odkręcamy całość 2 nakretki m6 zdejmujemy osłone blaszaną następnie uchwyt w którym jest zaciśnięty filtr zdejmujemy i zakładamy odwrotnie i tak oto przesuwa nam się filtr do tyłu o jakieś 2-3 cm a i skręcamy oczywiscie na swoje miejsce
teraz wydech ja to zrobiłem tak naciołem szlifierką kolektor na górze jak i na dole zostawiając co nieco na bokach następnie młoteczkiem flansze skierowałem w dół tak więc nacięcie po szlifierce na górze zrobiło sie większe na dole zeszło do zera nastepnie wszystko obspawałem w ten sposób niewiele ale jednak zmienił się kąt flanszy i tym sposobem dostałem kilka cennych milimetrow w komorze silnika
nastepny etap to juz metoda prób i błędów czyli pierwszy odcinek rury wydechowej mniej więcej tak wygląda po nacięciach przed pospawaniem
a tak po obspawaniu (samego spawu proszę niekomentować )
i tym oto sposobem dobrnołem do tego ze rura kolektorowa jakoś wychodzi z komory silnika pod autko dalszy ciąg wydechu wyprodukuje w innym czasie.
pozatym wsadzenie alternatora okazało się nielada wyczynem :zakrecony: do zamontowanego silnika w tej budzie, więc ktoś kiedyś niech niepopełni mojego błędu i ma juz zmontowany alternator z silnikiem podczas montażu bo inaczej trzeba silnik z łapy prawej i tylnej odkrecic i podniesc bo nawet śruby co trzyma alternator wsadzić sie inaczej nieda :rozpacz: naciągnąć pasek też lepiej przed montażem chłodnicy.
tak więc mojego poradnika cdn. :suchy:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
dzisiaj postepy marne jakoś tam skleciłem układ wydechowy "home made"
jak na foto to długie zgrubienie to przelotowy tłumik z forda probe potem łaczenie na ori złaczkę dalej rura z gti i łaczenie i na koncu niewidoczny ale jest ori tłumik gti.
Peugeot 205 1.9 gti,Isuzu trooper 2.8tdi.
http://www.BARON.peugeot205.pl
http://www.BARON.peugeot205.pl
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Moje 205 + ROB-owy silnik MI16 czyli jak spędzić popołudnie
Kurcze, a mnie zabawa z wydechem dopiero czeka Ale z alternatorem pomyślałem wcześniej Gratuluję postępów, ja niestety dopiero w weekend będę mógł cosik podłubać.
- kubagti
- Junior
- Posty: 143
- Rejestracja: 04 kwie pt, 2008 3:36 pm
- Posiadany PUG: GTI 1.6 i 1.9
- Numer Gadu-gadu: 2332343
Re: Moje 205 + ROB-owy silnik MI16 czyli jak spędzić popołudnie
Sam nie wiem czy ten poradnik zachęca mnie to takiej przeróbki czy nie
- -BARON-
- Junior
- Posty: 135
- Rejestracja: 22 lut czw, 2007 12:28 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI 16V
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Moje 205 + ROB-owy silnik MI16 czyli jak spędzić popołudnie
ależ napewno zachęca tymbardziej że to niskobudżetowy swap pozatym mam tu zamiar opisać wszystkie techniczne wyczyny aby to gadało.powiem tyle że to 1taki swap u mnie więc sam sie jeszcze nieorientuje co i jak ale małymi kroczkami jakoś powoli dobrne do końca mam nadzieje.sam dużo szukałem i czytałem i mam nadzieje zrobic małe zrób to sam w pigółce z istotnym izagadnieniami.
Peugeot 205 1.9 gti,Isuzu trooper 2.8tdi.
http://www.BARON.peugeot205.pl
http://www.BARON.peugeot205.pl
- levis
- Uzalezniony
- Posty: 988
- Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
- Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Moje 205 + ROB-owy silnik MI16 czyli jak spędzić popołudnie
Poloski beda pasowac ?
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4907
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Moje 205 + ROB-owy silnik MI16 czyli jak spędzić popołudnie
skrzynie mozna zostawic, pozatym skrzynia z mi16 to ten sam typ be3
- -BARON-
- Junior
- Posty: 135
- Rejestracja: 22 lut czw, 2007 12:28 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI 16V
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Moje 205 + ROB-owy silnik MI16 czyli jak spędzić popołudnie
na moje to wszystkie skrzynie od 1.6 w góre są takie same ,ja zostawiłem ori z 1.9 GTI i ja mam BE1 czyli wstek podciągany jak jedynka ,do miga mam BE3 ale mnie osobiscie niekręci jazda na 5 z duzymi obrotami przy małej predkosci.Pozatym poco sie bawić w zmiane mechanizmu zmiany biegów ??
Peugeot 205 1.9 gti,Isuzu trooper 2.8tdi.
http://www.BARON.peugeot205.pl
http://www.BARON.peugeot205.pl
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4907
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Moje 205 + ROB-owy silnik MI16 czyli jak spędzić popołudnie
zakladajac be3 nic nie przerabiasz, co najwyzej mozesz sobie linke wyciagnac.
Jesli chodzi o skrzynie z mi16 to skrzynia ta ma krotkie przelozenie ale dluzsze biegi, wydaje mi sie ze bedzie miala podobna charakterystyke jak ta z 1,6 gti. Przy 120 roznica miedzy 1.6 gti a 1,9 gtijest ok 400 obr/min i zapewne ze wzrostem predkosci bedzie rosnac.
Jesli na trasie chcesz miec nizsze obroty to wsadz piaty bieg z diesla.
Jesli chodzi o skrzynie z mi16 to skrzynia ta ma krotkie przelozenie ale dluzsze biegi, wydaje mi sie ze bedzie miala podobna charakterystyke jak ta z 1,6 gti. Przy 120 roznica miedzy 1.6 gti a 1,9 gtijest ok 400 obr/min i zapewne ze wzrostem predkosci bedzie rosnac.
Jesli na trasie chcesz miec nizsze obroty to wsadz piaty bieg z diesla.
- -BARON-
- Junior
- Posty: 135
- Rejestracja: 22 lut czw, 2007 12:28 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI 16V
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Moje 205 + ROB-owy silnik MI16 czyli jak spędzić popołudnie
wiesz tak naprawde niewiem czy ta skrzynia jest z miga ? kupiłem ją od krzycha-g /dawno dawno temu/mówił że od miga /ale pewnosci niemam/faktem jest że w porównaniu z orginalna skrzynią z 2.0 8v róznica taka że w tej z miga? 5 bieg odpowiadał 4 biegowi z tej 2.0 8v w pugu 405 i troszkę mnie to irytowało.dlatego narazie pozostane przy tej z 1.9 gti pozatym co to za problem w razie czego zmienic skrzynie
Peugeot 205 1.9 gti,Isuzu trooper 2.8tdi.
http://www.BARON.peugeot205.pl
http://www.BARON.peugeot205.pl
- levis
- Uzalezniony
- Posty: 988
- Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
- Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Moje 205 + ROB-owy silnik MI16 czyli jak spędzić popołudnie
A tak OT, jak sie zabierasz za wymiane skrzyni biegow bez kanalu. Mnie to chyba czeka niedlugo w 205, a do kanalu dostep zerowy w nieswoim miescie
- -BARON-
- Junior
- Posty: 135
- Rejestracja: 22 lut czw, 2007 12:28 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI 16V
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Moje 205 + ROB-owy silnik MI16 czyli jak spędzić popołudnie
no cóz niemam kanału więc niewiem jakby było z dostępem pod autem do skrzyni ale dlamnie duzo prosciej jest wyjąć silnik wraz ze skrzynią i na zewnatrz wzystko poskręcać i wsadzić z powrotem. aniżeli sie mordowac z rozsuwaniem silnika i skrzyni i jakims magicznym sposobem ja wydostać ,silnik w kpl ze skrzynia wychodzi w 205 bardzo ładnie i naprawde wcale niejest to takie trudne.Naprzykład w juniorze 1.0 wymieniałem tarcze sprzęgła i niechciało mi sie wyjmowac skrzyni ani silnika robiłem to rozsuwjąc silnik od skrzyni a czy było to szybciej niewiem dziś chyba bym, wolał to wszystko wymontować niz robic po 1/4 obrotu kluczem z reką powiginana jak chiński paragraf przez mała szczelinka pomiedzy silnikiem i skrzynią. no ale trzeba wszystkiego spróbować.
-----------------------------------
no dzisiaj uporaem sie ze zmieszczeniem chłodnicy pod maską i udało się chociaż są ofiary (szlifierka się zapaliła podczas cięcia plastików od wiatraków ) ale wszystko sie mieści i pasuje ale faktycznie trzeba te obudowe wiatraków zciąć prawie do zera,
ponadto podłaczyłem elektryke czy dobrze to sie potem okaże takie mam naotatki
"wtyczka kompa od tyłu na dole po szerszej stronie 4 pin od prawej strony kabelek od regulatora powietrza dodatkowego a drugi kabelek podłaczyć do fioletowego badz szarego kabla od wtryskiwacza,
czujnik spalania stukowego wtyczka kompa od tyłu 11 pin od prawej strony od tyłu wtyczki kabel zielony z czujnika a w srodkowym rzędzie kabel czerwony 11 pin od prawej od tyłu wtyczki ekran podłaczony do ostatniegopina w szerszym dolnym rzedzie patrzac od prawej strony-ja niepodłaczałem ekranu"
no ale zeby niebyło rózowo to niemam pojęcia jak zmiescic dolot ???? wąz od bloku silnika od strony termostatu do chłodnicy podpasował mi z vw passata 1.6td 90 rok no i teraz mam pare pytań może ktos pomorze
pierwszy widok to przepustnica z boku co tam powinno być podłaczone pod nr.1 co to jest tam gdzie nr.2 niewiem czy to jakies takie cos czy czegos tam brakuje czy pod numer 1 niepowinno byc podłaczone takie cos co idzie do czarnej puszki kolo nadkola ???
drugi widok przepustnica od góry no i co powinno byc pod numerem 3 ??? i dokąd prowadzić
-----------------------------------
no dzisiaj uporaem sie ze zmieszczeniem chłodnicy pod maską i udało się chociaż są ofiary (szlifierka się zapaliła podczas cięcia plastików od wiatraków ) ale wszystko sie mieści i pasuje ale faktycznie trzeba te obudowe wiatraków zciąć prawie do zera,
ponadto podłaczyłem elektryke czy dobrze to sie potem okaże takie mam naotatki
"wtyczka kompa od tyłu na dole po szerszej stronie 4 pin od prawej strony kabelek od regulatora powietrza dodatkowego a drugi kabelek podłaczyć do fioletowego badz szarego kabla od wtryskiwacza,
czujnik spalania stukowego wtyczka kompa od tyłu 11 pin od prawej strony od tyłu wtyczki kabel zielony z czujnika a w srodkowym rzędzie kabel czerwony 11 pin od prawej od tyłu wtyczki ekran podłaczony do ostatniegopina w szerszym dolnym rzedzie patrzac od prawej strony-ja niepodłaczałem ekranu"
no ale zeby niebyło rózowo to niemam pojęcia jak zmiescic dolot ???? wąz od bloku silnika od strony termostatu do chłodnicy podpasował mi z vw passata 1.6td 90 rok no i teraz mam pare pytań może ktos pomorze
pierwszy widok to przepustnica z boku co tam powinno być podłaczone pod nr.1 co to jest tam gdzie nr.2 niewiem czy to jakies takie cos czy czegos tam brakuje czy pod numer 1 niepowinno byc podłaczone takie cos co idzie do czarnej puszki kolo nadkola ???
drugi widok przepustnica od góry no i co powinno byc pod numerem 3 ??? i dokąd prowadzić
Peugeot 205 1.9 gti,Isuzu trooper 2.8tdi.
http://www.BARON.peugeot205.pl
http://www.BARON.peugeot205.pl
- -BARON-
- Junior
- Posty: 135
- Rejestracja: 22 lut czw, 2007 12:28 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI 16V
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Moje 205 + ROB-owy silnik MI16 czyli jak spędzić popołudnie
No dzisiaj wszystko podłaczyłem , poskłdałem prawie całośc narazie bez maski i Panowie S U K C E S 205GTI16 obudził się do życia około godziny 14 jechac jedzie laczki pali na wolnych chodzi i na wysokich też .
Alternator ori z 1.9 gti napinacz alternatora ori MI16 wszystko pasuje nic niewadzi.
Komp 3 rzedowy motronic z miga poprowadzone kabelki z czujnika spalania stukowego i regulatora powietrza dodatkowego i wszystko działa.
Ale żeby niebyło zbyt cudownie pekł mi kruciec od wody koło termostatu :dobani: wydech mi gdzies puszcza ale na szczescie z tyłu .Ale to pikus teraz jeszcze renowacja całej reszty koła lakier srodek ..
Alternator ori z 1.9 gti napinacz alternatora ori MI16 wszystko pasuje nic niewadzi.
Komp 3 rzedowy motronic z miga poprowadzone kabelki z czujnika spalania stukowego i regulatora powietrza dodatkowego i wszystko działa.
Ale żeby niebyło zbyt cudownie pekł mi kruciec od wody koło termostatu :dobani: wydech mi gdzies puszcza ale na szczescie z tyłu .Ale to pikus teraz jeszcze renowacja całej reszty koła lakier srodek ..
Peugeot 205 1.9 gti,Isuzu trooper 2.8tdi.
http://www.BARON.peugeot205.pl
http://www.BARON.peugeot205.pl
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Moje 205 + ROB-owy silnik MI16 czyli jak spędzić popołudnie
No pogratulować przyjemności jazdy migiem, się uwinąłeś z robotą
- -BARON-
- Junior
- Posty: 135
- Rejestracja: 22 lut czw, 2007 12:28 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI 16V
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Moje 205 + ROB-owy silnik MI16 czyli jak spędzić popołudnie
No się uwinąłem aż sam w szoku jestem.Ale ci powiem że nie było tak strasznie jak myślałem po prostu troszkę więcej rzeźby jak przy przekładce normalnych silników.Tu jedynie co jest problemem to brak miejsca na większość rzeczy chociaż po instalacji to wydaje się że jest wokoło silnika więcej miejsca nisz w ori gti , instalacja elektryczna to dokładnie tyle co opisałem wiec napewno sam sobie bys poradził. Ale jestem z sebie tak zadowolony ze az grypy dostałem po odpaleniu autka.
Peugeot 205 1.9 gti,Isuzu trooper 2.8tdi.
http://www.BARON.peugeot205.pl
http://www.BARON.peugeot205.pl
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Moje 205 + ROB-owy silnik MI16 czyli jak spędzić popołudnie
Przede wszystkim przy Mi16 jest porzadek w komorze silnika, żadnych durnych podciśnień, wężyków, filtrów par paliwa, chłodnic oleju dyndających przy skrzyni...
U mnie ordung must sein, więc wszystkie przewody spasowane pod wymiar, na swoim miejscu, poupinane, wyczyszczone - wrodzony pedantyzm Dlatego ory wiązka wyleciała, bałagan tam był straszny po kilkunastu latach użytkowania i gazowniku, więc chwilami dyskoteka już była. Teraz zejdzie się troszki, z $$$ popłynę, ale będzie spokój i przy okazji pod rajdy parę patentów się zrobi. Co więcej jak auto długo stoi, to często z dobraniem byle śrubki się schodzi bo oryginał zaginął w akcji Choć nie powiem - korci coby na szybko poskładać i poupalac trochę
U mnie ordung must sein, więc wszystkie przewody spasowane pod wymiar, na swoim miejscu, poupinane, wyczyszczone - wrodzony pedantyzm Dlatego ory wiązka wyleciała, bałagan tam był straszny po kilkunastu latach użytkowania i gazowniku, więc chwilami dyskoteka już była. Teraz zejdzie się troszki, z $$$ popłynę, ale będzie spokój i przy okazji pod rajdy parę patentów się zrobi. Co więcej jak auto długo stoi, to często z dobraniem byle śrubki się schodzi bo oryginał zaginął w akcji Choć nie powiem - korci coby na szybko poskładać i poupalac trochę