Moje 205 + ROB-owy silnik MI16 czyli jak spędzić popołudnie
: 21 kwie wt, 2009 6:02 pm
Może i nienapisze nic nowego ale postanowiłem zrobic poradnik zrób to sam w przekładce gti motronic 122km na MI16
Jak już niektórzy sie śmieja :suchy: że leżakuje silnik miga tak więc dzisiaj rano doznałem olśnienia i zakasałem rekawy. Tak więc na początek wymontowaniu poddany został silnik xuja wraz ze skrzynką

tu widać ładnie jak sobie dynda
na zacnych sznureczkach

tu mamy dobrze wysezonowany zamiennik którego to zaraz połaczymy ze skrzynia dawcy

tutaj już MI16+skrzynia sobie dynda
i czeka na wsad

a tu już coraz bliżej

no i siedzi

W 205 zapewnie jeszcze czeka mnie mnustwo niespodzianek ale samo przełożenie silnika to pikuś zajeło mi to jedno popołudnie tzn od 11 do 20 siedziałem w garage robiłem sam.
cdn. czyli reszta szpargałow wydech,chłodzenie, wiązka itp. niebawem :shifty:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
a z dzisiejszych prac przeniesiony filtr paliwa miesci sie i jeszcze są luzy

dla potomnych opisze to -odkręcamy całość 2 nakretki m6 zdejmujemy osłone blaszaną następnie uchwyt w którym jest zaciśnięty filtr zdejmujemy i zakładamy odwrotnie i tak oto przesuwa nam się filtr do tyłu o jakieś 2-3 cm a i skręcamy oczywiscie na swoje miejsce

teraz wydech ja to zrobiłem tak naciołem szlifierką kolektor na górze jak i na dole zostawiając co nieco na bokach następnie młoteczkiem flansze skierowałem w dół tak więc nacięcie po szlifierce na górze zrobiło sie większe na dole zeszło do zera nastepnie wszystko obspawałem w ten sposób niewiele ale jednak zmienił się kąt flanszy i tym sposobem dostałem kilka cennych milimetrow w komorze silnika

nastepny etap to juz metoda prób i błędów czyli pierwszy odcinek rury wydechowej mniej więcej tak wygląda po nacięciach przed pospawaniem


a tak po obspawaniu (samego spawu proszę niekomentować
)

i tym oto sposobem dobrnołem do tego ze rura kolektorowa jakoś wychodzi z komory silnika pod autko dalszy ciąg wydechu wyprodukuje w innym czasie.


pozatym wsadzenie alternatora okazało się nielada wyczynem :zakrecony: do zamontowanego silnika w tej budzie, więc ktoś kiedyś niech niepopełni mojego błędu i ma juz zmontowany alternator z silnikiem podczas montażu bo inaczej trzeba silnik z łapy prawej i tylnej odkrecic i podniesc bo nawet śruby co trzyma alternator wsadzić sie inaczej nieda :rozpacz: naciągnąć pasek też lepiej przed montażem chłodnicy.
tak więc mojego poradnika cdn. :suchy:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
dzisiaj postepy marne
jakoś tam skleciłem układ wydechowy "home made"
jak na foto to długie zgrubienie to przelotowy tłumik z forda probe
potem łaczenie na ori złaczkę dalej rura z gti i łaczenie i na koncu niewidoczny ale jest ori tłumik gti.

Jak już niektórzy sie śmieja :suchy: że leżakuje silnik miga tak więc dzisiaj rano doznałem olśnienia i zakasałem rekawy. Tak więc na początek wymontowaniu poddany został silnik xuja wraz ze skrzynką

tu widać ładnie jak sobie dynda


tu mamy dobrze wysezonowany zamiennik którego to zaraz połaczymy ze skrzynia dawcy

tutaj już MI16+skrzynia sobie dynda


a tu już coraz bliżej


no i siedzi

W 205 zapewnie jeszcze czeka mnie mnustwo niespodzianek ale samo przełożenie silnika to pikuś zajeło mi to jedno popołudnie tzn od 11 do 20 siedziałem w garage robiłem sam.
cdn. czyli reszta szpargałow wydech,chłodzenie, wiązka itp. niebawem :shifty:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
a z dzisiejszych prac przeniesiony filtr paliwa miesci sie i jeszcze są luzy

dla potomnych opisze to -odkręcamy całość 2 nakretki m6 zdejmujemy osłone blaszaną następnie uchwyt w którym jest zaciśnięty filtr zdejmujemy i zakładamy odwrotnie i tak oto przesuwa nam się filtr do tyłu o jakieś 2-3 cm a i skręcamy oczywiscie na swoje miejsce

teraz wydech ja to zrobiłem tak naciołem szlifierką kolektor na górze jak i na dole zostawiając co nieco na bokach następnie młoteczkiem flansze skierowałem w dół tak więc nacięcie po szlifierce na górze zrobiło sie większe na dole zeszło do zera nastepnie wszystko obspawałem w ten sposób niewiele ale jednak zmienił się kąt flanszy i tym sposobem dostałem kilka cennych milimetrow w komorze silnika

nastepny etap to juz metoda prób i błędów czyli pierwszy odcinek rury wydechowej mniej więcej tak wygląda po nacięciach przed pospawaniem


a tak po obspawaniu (samego spawu proszę niekomentować


i tym oto sposobem dobrnołem do tego ze rura kolektorowa jakoś wychodzi z komory silnika pod autko dalszy ciąg wydechu wyprodukuje w innym czasie.


pozatym wsadzenie alternatora okazało się nielada wyczynem :zakrecony: do zamontowanego silnika w tej budzie, więc ktoś kiedyś niech niepopełni mojego błędu i ma juz zmontowany alternator z silnikiem podczas montażu bo inaczej trzeba silnik z łapy prawej i tylnej odkrecic i podniesc bo nawet śruby co trzyma alternator wsadzić sie inaczej nieda :rozpacz: naciągnąć pasek też lepiej przed montażem chłodnicy.
tak więc mojego poradnika cdn. :suchy:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
dzisiaj postepy marne

jak na foto to długie zgrubienie to przelotowy tłumik z forda probe

