205 Forever GTI-6

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
Vroobell205
Junior
Posty: 390
Rejestracja: 26 mar śr, 2014 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: Vroobell205 » 02 mar śr, 2016 12:19 am

Tempo imponuje. Chciałbym na żywo zobaczyć jak już będzie skończone.

Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: Haku » 03 mar czw, 2016 1:43 am

Rzeczy zrobione w dniu dzisiejszym:
- demontaż sanek
- demontaż magla ze wspomaganiem
- wymiana łożysk McPhersonów
- pierwsze przymiarki maglownicy z Xsary VTS o krótkim przełożeniu (2,4 obrotu od lewego do prawego skrętu)
- wymiana poduszek między sankami a podłużnicami
- wymiana prędkościomierza (ślimaka) na wersję hybrydową z 306 s16
- wymiana czujników otwarcia drzwi
poduszka sanek Peugeot 205.jpg
czujnik otwarcia drzwi.jpg
W kolejce na montaż czeka kolektor wydechowy. Udało się zdobyć miedziane nakrętki do jego przytwierdzenia, które nie powinny się kurczyć od temperatury, tak jak to zrobiły dotychczasowe.
nakrętki miedziane do kolektora wydechowego.jpg
Olej również zakupiony - wybór padł na Total Quartz 10W50.
Total Quartz 10W50.jpg
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm

Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: Haku » 04 mar pt, 2016 1:36 am

Dziś udało się poskładać nieco puga do kupy. Na swoim miejscu są już sanki z wahaczami, kolumny McPhersona, kolektor wydechowy, jak również maglownica z Xsary VTS o krótkim przełożeniu. Przed założeniem została częściowo rozebrana - wymienione zostały osłony gumowe, drążki kierownicze (od 1.9 GTI) oraz końcówki drążków. Różnica w porównaniu do magla z 205 jest taka iż nie wychodzą z niej króćce do podłączenia chłodnicy płynu wspomagania. Podłącza się ją do przewodu powrotnego, ale aby to zrobić musieliśmy porzeźbić nieco w konstrukcji owej chłodniczki. Nie obyło się bez cięcia i zaginania. Oprócz tego powalczyliśmy nieco z downpipem. Tyle na dziś :)
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm

Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: Haku » 07 mar pn, 2016 5:12 pm

Robi się ciasno :o
Załączniki
205 Forever GTI XU10J4RS Conversion.jpg
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm

Struna
Nowicjusz
Posty: 87
Rejestracja: 30 wrz pt, 2011 12:59 pm
Posiadany PUG: było 205 1.9 D
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: Struna » 09 mar śr, 2016 11:15 am

Haku pisze: Olej również zakupiony - wybór padł na Total Quartz 10W50.
Jak już idziesz w 10w50 to czemu nie faktyczny syntetyk, tylko hydrokrak ?
www.GCS TUNING.pl
ChipTuning, FAP/DPF, Hamownia, Strojenie LPG, AFR

Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: Orfister » 11 mar pt, 2016 10:08 pm

Z czego wnioskujesz, że Q 10W50 to hydrokrak ?
http://produkty.totalpolska.pl/karty/nw ... 010W50.pdf

Awatar użytkownika
HideoOSW
Junior
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis sob, 2009 3:23 pm
Posiadany PUG: 205 Winner PTS / 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: HideoOSW » 11 mar pt, 2016 11:21 pm

Gdzie kupiłeś ten olej ? w Moim mieście objechałem wszystkie sklepy motoryzacyjne i mnie zlali, powiedzieli że tego nie ma w ofercie :/ mieli tylko 5w40 z Totala. 8)7
Obrazek 1991 GTI [M0TW]
Obrazek 1993 WINNER [M0MY]
Obrazek 1992 XS [P3XY] RIP

Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: Orfister » 12 mar sob, 2016 12:12 am

Zamów w necie ;-)

Struna
Nowicjusz
Posty: 87
Rejestracja: 30 wrz pt, 2011 12:59 pm
Posiadany PUG: było 205 1.9 D
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: Struna » 12 mar sob, 2016 12:47 am

Orfister pisze:Z czego wnioskujesz, że Q 10W50 to hydrokrak ?
http://produkty.totalpolska.pl/karty/nw ... 010W50.pdf
Z napisu na etykiecie a i to co zalinkowałeś to potwierdza.
www.GCS TUNING.pl
ChipTuning, FAP/DPF, Hamownia, Strojenie LPG, AFR

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2085
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, Peugeot 207UjemnieDynamiczny
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: krzyska » 12 mar sob, 2016 11:07 am

Przełoży to ktoś na polski?
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: Orfister » 12 mar sob, 2016 6:52 pm

Nie jest to miejsce do dyskusji o olejach...
Ale Struna, może ja mało się znam na olejach, nie twierdze, ze pozjadałem rozumy, ale nijak nie wiem gdzie jest napisane, ze 10w50 jest olejem HC.. Owszem, nie jest napisane full syntetyk...aczkolwiek jest napisane, ze z baz syntetycznych..chhmm, już sam zgłupiałem ;-)

Struna
Nowicjusz
Posty: 87
Rejestracja: 30 wrz pt, 2011 12:59 pm
Posiadany PUG: było 205 1.9 D
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: Struna » 13 mar ndz, 2016 12:50 am

właśnie - słowo klucz - baza :) masz odpowiedź
www.GCS TUNING.pl
ChipTuning, FAP/DPF, Hamownia, Strojenie LPG, AFR

Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: Haku » 21 mar pn, 2016 3:22 pm

W czasie gdy chłopaki powyżej dyskutowali o olejach, mi udało się poskładać do kupy cały wydech. Do wykonania nowego downpipe'a użyty został fragment wydechu xsary vts (konkretnie kilku centymetrowy odcinek wraz z kryzą mocującą) oraz fragment rury z kwasówki o średnicy 60mm, w którym został wykonany otwór na sondę lambda. Całość za pomocą TIG-a została połączona z dotychczasowym wydechem z kwasówki o średnicy 55mm czyli 5mm większym niż seria w GTI. Na koniec odcinek od kolektora wydechowego do tłumika środkowego został owinięty bandażem termoizolacyjnym. Jest nadzieja, że po takich zabiegach 205-tka nie zamieni się w piekarnik podczas dynamicznej jazdy :)
205 Conversion XU10J4RS - downpipe.jpg
205 Forever GTI - exhaust.jpg
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2085
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, Peugeot 207UjemnieDynamiczny
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: krzyska » 21 mar pn, 2016 8:14 pm

Co podobnego do przerobki wydechu oferuja Angole na ebayu, tylko cena wysoka.
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: Haku » 28 mar pn, 2016 8:59 pm

Od dłuższego czasu zastanawiałem się nad powrotem do felg w rozmiarze 15 cali. Wybór padł na Speedline SL299 oraz opony Hankook Ventus Prime 2 w rozmiarze 195/45/15.
20160308_200939.jpg
I wiecie co? To był krok w złą stronę... Zostaje na 16-stkach. Jakich? Dowiecie się niebawem. Póki co dotarły opony - komplet Continental Sport Contact 2 w rozmiarze 195/40/16 w wariancie XL (sztywniejsze boczne ścianki). Jest szansa na przełożenie mocy na asfalt.
IMG_20160328_202654.jpg
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm

Zablokowany