205 Forever GTI-6

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 843
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: fila1223 » 28 mar pn, 2016 9:35 pm

Na 16 zostaje ze względu na przednie hamulce ?

Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: Haku » 28 mar pn, 2016 9:42 pm

O dziwo dało radę założyć 15-stki na czterotłoczkowe zaciski (niezbędny był dystans oraz brak odważników na ich wewnętrznej stronie).. Powód pozostania na większej felsze był inny... auto po prostu wygląda na niej lepiej :)
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm

Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: kubas » 29 mar wt, 2016 8:02 am

Haku pisze:Od dłuższego czasu zastanawiałem się nad powrotem do felg w rozmiarze 15 cali. Wybór padł na Speedline SL299 oraz opony Hankook Ventus Prime 2 w rozmiarze 195/45/15.
20160308_200939.jpg
I wiecie co? To był krok w złą stronę... Zostaje na 16-stkach. Jakich? Dowiecie się niebawem. Póki co dotarły opony - komplet Continental Sport Contact 2 w rozmiarze 195/40/16 w wariancie XL (sztywniejsze boczne ścianki). Jest szansa na przełożenie mocy na asfalt.
IMG_20160328_202654.jpg
W sensie ze w związku z czym jest szansa na przełożenie większej mocy na asfalt?

Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: Haku » 29 mar wt, 2016 11:22 am

W związku z tym, że jest to nowa guma o dobrych parametrach. Jeśli chodzi o wyniki testów to Continental Sport Contact w kategorii "przyczepność na suchym" plasuje się w samej czołówce rankingów opon z homologacją drogową, stąd moja nadzieja na przyzwoitą trakcję.
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm

Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: kubas » 29 mar wt, 2016 1:12 pm

Mam w C4 takie conti do 110km diesla są ok :) Do 205 to bym bardziej w jakiegoś bridgestona potenza re002 szedł np :)

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6890
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: RafGentry » 29 mar wt, 2016 1:38 pm

Haczyk, dobry wybór z tymi 16-tkami! Wiedziałem, że siądą i jaram się strasznie. Znowu Ci będą Turasy zdjęcia kraść na potęgę :mrgreen:

Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: Haku » 31 mar czw, 2016 11:31 am

Nadszedł czas na skompletowanie tzw. "biżuterii". Element nadal dostępny w ASO.
Załączniki
Peugeot 205 Emblem.jpg
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm

Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1881
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: nowak68 » 31 mar czw, 2016 11:43 am

Wiem :) też dziś zamówiłem :P Poszukują mi jeszcze numero 205 O-)

Czekam z niecierpliwością na wygląd felg w Twoim aucie :Y
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987

Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: Haku » 31 mar czw, 2016 2:41 pm

nowak68 pisze:Wiem :) też dziś zamówiłem :P Poszukują mi jeszcze numero 205 O-)

Czekam z niecierpliwością na wygląd felg w Twoim aucie :Y
Daj znać czy uda im się taki emblemat zorganizować. Jak tak to bierz dla mnie jedną sztukę w ciemno.
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm

Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1881
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: nowak68 » 31 mar czw, 2016 2:47 pm

Ok. Z tymi Peugeot już jest problem, a też nie mało kosztują :? Zamówiłem do gentry i poprosiłem żeby też poszukali tego 205. Czekam.
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987

Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: Haku » 07 kwie czw, 2016 5:17 pm

Małymi krokami zbliżamy się do końca prac związanych z przekładką silnika :)
W ostatnich dniach udało się zamontować filtr paliwa z Peugeota 106 (jest zdecydowanie mniejszy od 205-tkowego) co pozwoliło zaoszczędzić nieco miejsca w komorze. Został umieszczony na prawej podłużnicy pod zbiorniczkiem płynu chłodniczego. Co by nie grzał się zbytnio, zainstalowaliśmy wokół niego osłonę termiczną. Na swoim docelowym miejscu znalazły się również nowe, zarobione na końcach przewody paliwowe o średnicy 8mm, idące pod podwoziem (do zdobycia praktycznie w każdym punkcie montującym instalacje gazowe).
Peugeot 205 Forever GTI - przewody paliwowe.jpg
W oryginalny GTI-kowy kosz w baku udało się zamontować wkład pompy paliwa od Xsary VTS, o ciśnieniu 3,5 bara. Do łask powrócił zdemontowany z wozu wiele lat temu układ filtrowania oparów z baku. Układ paliwowy uznajemy za gotowy.
Peugeot 205 GTI -filtr oparów z baku.jpg

Postępy nie ominęły również układu chłodzenia. Udało się dorobić brakujący króciec wkręcany w wolne gniazdo w chłodnicy od 1.9 GTI, co umożliwiło połączenie jej z wymiennikiem ciepła od Xsary VTS.
205 XU10J4RS kruciec od chłodnicy do wymiennika ciepła.jpg
Udało się również upchnąć pod maską zbiorniczek płynu chłodniczego od diesela. Za dużo miejsca nie zostało..
205 Xu10J4RS - ziorniczek płynu chłodniczego.jpg
205 XU10J4RS - zbiornik płynu chłodniczego.jpg
Na swoje miejsce powrócił kompletny wydech, owinięty bandażem do środkowego tłumika.
205 Forever GTI - exhaust.jpg
Z uwagi na straszną ciasnotę w komorze i brak możliwości wykonania sensownego dolotu, zapadła decyzja o wywaleniu akumulatora do bagażnika. Do przekazania zasilania posłuży miedziany kabel 50mm2 zabezpieczony dodatkowym peszlem.
przeniesienie akumulatora do bagażnika - przewód 50mm2.jpg
Wolną przestrzeń zapełnimy poniższymi akcesoriami:
Peugeot 205 Forever GTI dolot 1.jpg
20160406_173129.jpg
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm

Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1881
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: nowak68 » 07 kwie czw, 2016 8:39 pm

Wszystko perfekcyjnie pomyślane i wykonane. Wszędzie czysto i pachnie nowością. Pięknie :Y

Ps. Niestety nigdzie nie udało się namierzyć numero 205. Szukam jednak dalej.
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987

Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: Haku » 13 kwie śr, 2016 1:40 am

Dodatkow ciąg dalszy...
20160409_120047.jpg
Na montaż czeka również komplet swieżo zregenerowanych felg.
IMG_20160413_012522.jpg
Z bieżacych tematów mamy za sobą:
- wymianę zamków drzwi
- doprowadzenie zasilania z akumulatora umieszczonego w bagażniku
- montaż dolotu
- dorobienie z kwasówki fragmentu rury łączącej termostat z chłodnicą
- montaż zbiorniczka układu chłodniczego
- płukanie układu chłodniczego
- montaż zbiorniczka od wspomagania
- montaż zbiorniczka płynu do spryskiwaczy
- wymianę oleju
- pierwszy rozruch :)

Będzie się działo...
IMG_20160409_193522.jpg
IMG_20160413_014757.jpg
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm

daro
Junior
Posty: 406
Rejestracja: 20 lis wt, 2007 10:17 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 2.0T, 205 GT, 604 GTI, R5 GT TURBO, CITROEN CX TURBO 2, CITROEN 2CV 78r.
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: daro406
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: daro » 13 kwie śr, 2016 7:05 am

Komputerkowi nie będzie trochę za ciepło nad termostatem i przy samej masce? Robi się ciasno pod maską co? :lol: Bardzo fajnie wszystko wyszło.

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: grzesiek309 » 13 kwie śr, 2016 8:04 am

Dobra robota Krzysiu :D Fajnie widzieć, że moje rady nie poszły w las i pomogły w pracach :D
Dolot powietrza poprowadziłbym z pasa przedniego, jak w oryginale :wink: Będzie więcej chłodnego powietrza ciągnął :)
p.s. Sprawdź czy po wciśnięciu gazu do podłogi masz na maxa otwartą przepustnicę. U mnie się otwiera na około 90% 8)7
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Zablokowany