205 Forever GTI-6

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4578
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/406 Mistral
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: DJPreZes » 13 kwie śr, 2016 8:33 am

SL648 widzę... Czyli będę wiedział jak mają wyglądać moje po renowacji :P 8)7
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek

Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: d_ARC » 13 kwie śr, 2016 9:09 pm

grzesiek309 pisze:Dobra robota Krzysiu :D Fajnie widzieć, że moje rady nie poszły w las i pomogły w pracach :D
Dolot powietrza poprowadziłbym z pasa przedniego, jak w oryginale :wink: Będzie więcej chłodnego powietrza ciągnął :)
p.s. Sprawdź czy po wciśnięciu gazu do podłogi masz na maxa otwartą przepustnicę. U mnie się otwiera na około 90% 8)7
Ja dałem podkładki pod plastik mocujący pedał hamulca.
daro pisze:Komputerkowi nie będzie trochę za ciepło nad termostatem i przy samej masce? Robi się ciasno pod maską co? :lol: Bardzo fajnie wszystko wyszło.
Nie starczy przewodów aby dać kompa do schowka, jak w serii? Będzie więcej miejsca pod maską.

Też planuję aku wyrzucić na tył, tylko mocować w miejscu tylnej kanapy po stronie pasażera. Gdzie można dostać taki przewód miedziany w oplocie, którędy prowadziłeś przewód, jaki koszt, jak długi musi być?
Mogę podpowiedzieć, że w Scenicu jest aku pod fotelem pasażera, na szrotach dostaniesz pewnie za grosze oryginalny plastik z bezpiecznikiem 60A, z niego idzie klema na akumulator - będzie bezpiecznie i estetycznie. Jak chcesz mogę zrobić fotkę jak to wygląda.


Podoba mi się ten projekt, robisz z dbałością o detale, tak jak lubię :) Powodzenia w dalszych pracach!

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: grzesiek309 » 13 kwie śr, 2016 9:12 pm

Mój problem z gazem jak się dziś okazało dotyczył linki 8)7 Wylazł pancerz i pedał nie miał pełnego zakresu. Teraz jest ok, więc i u Krzyśka powinno być :)
Kompa do schowka nie da rady wsadzić, trzeba by całą wiązkę przerabiać. Fabrycznie siedzi za akumulatorem.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: Haku » 14 kwie czw, 2016 12:59 am

d_ARC pisze:
grzesiek309 pisze:Dobra robota Krzysiu :D Fajnie widzieć, że moje rady nie poszły w las i pomogły w pracach :D
Dolot powietrza poprowadziłbym z pasa przedniego, jak w oryginale :wink: Będzie więcej chłodnego powietrza ciągnął :)
p.s. Sprawdź czy po wciśnięciu gazu do podłogi masz na maxa otwartą przepustnicę. U mnie się otwiera na około 90% 8)7
Ja dałem podkładki pod plastik mocujący pedał hamulca.
daro pisze:Komputerkowi nie będzie trochę za ciepło nad termostatem i przy samej masce? Robi się ciasno pod maską co? :lol: Bardzo fajnie wszystko wyszło.
Nie starczy przewodów aby dać kompa do schowka, jak w serii? Będzie więcej miejsca pod maską.

Też planuję aku wyrzucić na tył, tylko mocować w miejscu tylnej kanapy po stronie pasażera. Gdzie można dostać taki przewód miedziany w oplocie, którędy prowadziłeś przewód, jaki koszt, jak długi musi być?
Mogę podpowiedzieć, że w Scenicu jest aku pod fotelem pasażera, na szrotach dostaniesz pewnie za grosze oryginalny plastik z bezpiecznikiem 60A, z niego idzie klema na akumulator - będzie bezpiecznie i estetycznie. Jak chcesz mogę zrobić fotkę jak to wygląda.


Podoba mi się ten projekt, robisz z dbałością o detale, tak jak lubię :) Powodzenia w dalszych pracach!
Tak jak pisze Grzesiek - seryjnej wiązki nie wystarcza, aby przenieść komputer do schowka, stąd decyzja o pozostawieniu go pod maską. Przewód zasilający, to nic innego jak kabel masowy od spawarki o średnicy 50mm2, dodatkowo wpakowany przeze mnie w peszel. Kupisz go w większości sklepów z akcesoriami spawalniczymi - koszt to około 20zł za metr. Na wykonanie kabla plusowego puszczonego od seryjnego miejsca montowania akumulatora, przez podszybie, otwór w grodzi przy schowku, próg pasażera, aż do bagażnika poszło mi około 5,30m. Resztę przewodu wykorzystałem na zrobienie uziemienia aku, który wpakowałem w plastikową, zamykaną od góry obudowę. Całość została przytwierdzona do podłogi bagażnika za pomocą dwóch prętów gwintowanych o średnicy 8mm.

Co do przepustnicy - z uwagi że działa gniazdo OBD, podepnę się na finał z komputerem i sprawdzę jakie parametry otwarcia pokazuje. Jeżeli nie będzie to 100%, to będziemy rzeźbić dalej.
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2085
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, Peugeot 207UjemnieDynamiczny
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: krzyska » 14 kwie czw, 2016 9:33 pm

Zdaje się że paweł ma kompa w seryjnym dla 205tki miejscu
GTI_Efekt Masy Obrazek

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: grzesiek309 » 14 kwie czw, 2016 9:52 pm

Po grubej rzeźbie w elektryce :wink:
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
pawel
Maniak
Posty: 1120
Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: Włocławek

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: pawel » 14 kwie czw, 2016 10:09 pm

rzeczywiście pracy w przeróbce wiązki było dużo ale efekt moim zdaniem jest wart włożonej pracy. Pod maską jest wszystko poukładane.
P205

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2085
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, Peugeot 207UjemnieDynamiczny
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: krzyska » 15 kwie pt, 2016 6:57 pm

Do tego stopnia poukładane że instalacji gazowej też nie widać.
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: Haku » 30 kwie sob, 2016 10:57 am

Swap uznaje się za zakończony powodzeniem :)
XU10J4RS - dyno.jpg
Peugeot 205 Forever GTI - dyno day.jpg
Efekt końcowy: 170,5KM oraz 198,9Nm.
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm

Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4017
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: Martinoo » 30 kwie sob, 2016 10:34 pm

elegancko
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek

Awatar użytkownika
pawel
Maniak
Posty: 1120
Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: Włocławek

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: pawel » 30 kwie sob, 2016 11:25 pm

1 klasa! teraz tylko śmigać :)
P205

Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: Lord Devil » 07 maja sob, 2016 10:03 pm

Z jednej strony BARDZO gratuluję i projektu i osiągnięcia, z drugiej strony jak widzę wykres to pierwsze nad czym się zastanawiam to co się popsuło...
Car Valeting, Car Detailing.

Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: Haku » 07 maja sob, 2016 11:03 pm

Rozwiń, bo nie bardzo wiem co masz na myśli?
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm

Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: d_ARC » 07 maja sob, 2016 11:48 pm

Powyżej 6000RPM, szczególnie moment obrotowy?

Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI-6

Post autor: Lord Devil » 08 maja ndz, 2016 9:11 pm

Nie wyraziłem się dość jasno - chodzi o osiągi. Wiem, że dla tego silnika to norma, ale efektywność w stosunku do lepszych silników jest słaba.
Car Valeting, Car Detailing.

Zablokowany