Posiadam miedzy innymi Peugeot 205 Winner Miami Blue MOMY 1.1 na monowtrysku Magneti.
Ponieważ moja drugo połowa kocha to auto jak swoje dziecko i za nic w świecie nie chce się z nim rozstawać, postanowiłem wyremontować je całkowicie.
Na początku nieszczęśliwy traf chciał ,że padł silnik zimą. Stracił kompresję, próba olejowa wykazała pierścienie. Głowica również nadawła się do remontu więc postanowiłem umieścić w Winerze nowy silnik. Wybór padł na 1.4 KFT , z 2010 roku z przebiegiem 12tyś km z Peugeota 207.
Sam silnik podszedł Plug & Play, jedynie musiałem przerobić rurę wydechową pod kolektorem, gdyż w KFT jest tam wkład filtru i nie mieściła się sonda. Zaślepiłem otwory od wtrysków w głowicy i zastosowałęm kolektor dolotowy z 1.1 na monopunkcie. Aby go zamocowac w Poznaniu w Wiepofamie, wykonano flanszę (adaptor) dzięki któremu kolektor można było przykręcić do głowicy KFT. Skrzynia i cała reszta osprzętu pasuje.
Zmieniłem oryginaly komputer Magneti 1.1 na 1.4 z 309. W domu czeka jeszcze na założenie nowa oryginalna przepustnica z 1.4
Wymieniłem całe przednie zawieszenie na nowe, oraz tylne bębny wraz z cylinderkami ,szczekami, sprężynkami oraz łożyskami SKF.
Cały dzień przesiedziałem pod autem wymieniając całą instalację hamulcową, wszystkie rurki miedziane prowadziłem nowe, oraz węże eleastyczne nowe. Oczywiście pompa hamulcowa również nowa.
Pech chciał ,że 2 tyg po uruchomieniu auta Cieżarównka zmasakrowała tylny błotnik od strony kierowcy oraz wepchnęła Winnera na krawężnik co poskutkowała złamaniem bębna i skrzywieniem wahacza.
Aktualnie wymieniam tylny lewy błonik na fabrycznie nowy, czeka mnie lakierowanie. Za tydzień jadę do firmy Antałex po tylną belką od GTI wraz z zaciskami i tarczami od Xsary. Będę musiał wymienić linkę recznego przystosowaną do hamulców Xsary.
Dodatkowo muszę dorbić podgrzewanie kolektora ssącego cieczą , gdyż KFT jest na pełnym wtryski i w gówicy nie ma kanałów wodnych wychodzących do kolektora ssącego. Chodzi o to aby zimą paliwo się nie skraplało w kolektorze.
Ponieważ silnik ma mały przebieg zalałem go 5w40 Castrol Magnatec. Zastanawiam się czy do 8v bez hydro-popychaczy nie powinien być gęstrzy?.
Pozdrawiam serdecznie i będę informawał o postępach prac.
Mam nadzieję ,że na jakimś spocie w okolicach poznania lub na zlocie sie pojawię.
Na razie zamieszczam kilka zdjęć z kolizji drogowej i prac związanych z wymianą tylnej belki , która w wyniku kolizji drogowej wygięła się.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PS. To moje drugie, a może pierwsze


http://imageshack.us/photo/my-images/41/img1606wi.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/59/img1613wb.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/821/img1607yv.jpg/
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Po kolizji drogowej.
Nareszcie w garażu.
Stara belka. Widać ,że jest skrzywiona.
Odebrałem nowe zawieszenie od GTI wraz z hamulcami od Xsary. Mam nadzieję ,że uda się dopasować linkę ręcznego.
Przyjechał kolektor ssący od 1.4. Pierwsze przymiarki nowej przepustnicy WEBER-SOLEX. Muszę przerobić kolektor tak, aby przepływała przez niego ciecz chłodząca. Głowica w 1.4 KFT nie ma już kanałów wodnych do kolektora dolotowego.
Pozdro.