Wi205 (bączek)
- Wi205
- Junior
- Posty: 170
- Rejestracja: 08 cze pt, 2012 10:08 am
- Posiadany PUG: Winner 1.4 KFT
- Numer Gadu-gadu: 2023693
- Login tlen: wars1977
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wi205 (bączek)
Up,
Wspomaganie ogarnięte . 6h pracy i działa elegancko. Alternator poszedł za silnik, wiązkę od alternatora wycofałem za silnik i puściłem kabel od czujnika ciśnienia oleju drugą stroną silnika nad skrzynią. Praktycznie wszystko pasuje p&p. Stary altek poszedł na emeryturę, zdjąłem jego mocowania a w ich miejsce zamontowałem mocowania od pompy wspomagania. Tu również wszystko p&p. Stare koło pasowe od betoniarki poszło do pudełka obok starego alternatora , a w jego miejsce trafiły ładne dwa kółka pasowe na paski wieloklinowe. Tu również nie było problemów p&p.
Problem natomiast był tylko jeden z napinaczem paska od pompy wspomagania. Są dwie możliwości, albo napinacz który dostałem był przez kogoś jakoś powyginany (choć wątpię bo to kawał konkretnej stali) lub blok w silniku od 207 jednak w tym miejscu pod napinacz uległ drobnej zmianie. Polegało to na tym ,że za chiny nie można było ustawić rolki napinacza w linii z kołem pasowym i pompą, wyglądało to tak jak by jego kształty był przystosowany do innej konstrukcji uchwytów pompy wspomagania. Generalnie w efekcie finalnym do reki trafiła gumówka i już po krótkiej chwili napinacz z wielkim entuzjazmem zaczął pasować jak ulał .
W spadku po dziadku dostałem również paski wielorowkowe , pk4 i pk5 bodajże , które pamiętają pewnie jeszcze jak Talbot był odrębną firmą i po założeniu ich na koła pasowe, ten od pompy wspomagania był tak spękany, że po nawinięciu na napinacz robił się kwadratowy :D
Będą zdjęcia, ale trochę później.
Pozdrawiam.
Wspomaganie ogarnięte . 6h pracy i działa elegancko. Alternator poszedł za silnik, wiązkę od alternatora wycofałem za silnik i puściłem kabel od czujnika ciśnienia oleju drugą stroną silnika nad skrzynią. Praktycznie wszystko pasuje p&p. Stary altek poszedł na emeryturę, zdjąłem jego mocowania a w ich miejsce zamontowałem mocowania od pompy wspomagania. Tu również wszystko p&p. Stare koło pasowe od betoniarki poszło do pudełka obok starego alternatora , a w jego miejsce trafiły ładne dwa kółka pasowe na paski wieloklinowe. Tu również nie było problemów p&p.
Problem natomiast był tylko jeden z napinaczem paska od pompy wspomagania. Są dwie możliwości, albo napinacz który dostałem był przez kogoś jakoś powyginany (choć wątpię bo to kawał konkretnej stali) lub blok w silniku od 207 jednak w tym miejscu pod napinacz uległ drobnej zmianie. Polegało to na tym ,że za chiny nie można było ustawić rolki napinacza w linii z kołem pasowym i pompą, wyglądało to tak jak by jego kształty był przystosowany do innej konstrukcji uchwytów pompy wspomagania. Generalnie w efekcie finalnym do reki trafiła gumówka i już po krótkiej chwili napinacz z wielkim entuzjazmem zaczął pasować jak ulał .
W spadku po dziadku dostałem również paski wielorowkowe , pk4 i pk5 bodajże , które pamiętają pewnie jeszcze jak Talbot był odrębną firmą i po założeniu ich na koła pasowe, ten od pompy wspomagania był tak spękany, że po nawinięciu na napinacz robił się kwadratowy :D
Będą zdjęcia, ale trochę później.
Pozdrawiam.
"Nie zadzieraj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu
a później pokona doświadczeniem"
a później pokona doświadczeniem"
- Wi205
- Junior
- Posty: 170
- Rejestracja: 08 cze pt, 2012 10:08 am
- Posiadany PUG: Winner 1.4 KFT
- Numer Gadu-gadu: 2023693
- Login tlen: wars1977
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wi205 (bączek)
Mam do Was pytanie.
Jakiej długości paski wieloklinowe sa stosowane w przypadku alternatora za silnikiem i pompy wspomagania z przodu w TU ?.
Jeden to na pewno 5pk drugi 4pk ale nie znam dlugosci jednego i drugiego.
Według service box powinien być do wspomagania 5pk881, a do alternatora 4pk855 jednak chcial bym mieć pewność?? ktoś wie, może potwierdzić te dane ??
Jakiej długości paski wieloklinowe sa stosowane w przypadku alternatora za silnikiem i pompy wspomagania z przodu w TU ?.
Jeden to na pewno 5pk drugi 4pk ale nie znam dlugosci jednego i drugiego.
Według service box powinien być do wspomagania 5pk881, a do alternatora 4pk855 jednak chcial bym mieć pewność?? ktoś wie, może potwierdzić te dane ??
"Nie zadzieraj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu
a później pokona doświadczeniem"
a później pokona doświadczeniem"
- Wi205
- Junior
- Posty: 170
- Rejestracja: 08 cze pt, 2012 10:08 am
- Posiadany PUG: Winner 1.4 KFT
- Numer Gadu-gadu: 2023693
- Login tlen: wars1977
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wi205 (bączek)
Widzę ,że ja nie ma obrazków to nie ma odpowiedzi :D.
"Nie zadzieraj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu
a później pokona doświadczeniem"
a później pokona doświadczeniem"
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: Wi205 (bączek)
Myślę że bardziej autorytatywnego źródła niż Serviceox nie ma, po drugie nikt z posiadaczy 205 nie ma takie układu jak u Ciebie, musiałbyś pytać na forach nowszych Peugeootów bądź pogmerać na forum Cytrynki.
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- Wi205
- Junior
- Posty: 170
- Rejestracja: 08 cze pt, 2012 10:08 am
- Posiadany PUG: Winner 1.4 KFT
- Numer Gadu-gadu: 2023693
- Login tlen: wars1977
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wi205 (bączek)
Generalnie ten układ jest standardowy dla większości modeli Puga i cytryny z TU. Były wersje gdzie altek i pompa były jedno pod drugim, ale to już nowsze konstrukcje. Ja zmontowałem całość po trochu z ZXa trochę z 306 i z 309 . Jednak to te same graty.Orfister pisze:Myślę że bardziej autorytatywnego źródła niż Serviceox nie ma, po drugie nikt z posiadaczy 205 nie ma takie układu jak u Ciebie, musiałbyś pytać na forach nowszych Peugeootów bądź pogmerać na forum Cytrynki.
"Nie zadzieraj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu
a później pokona doświadczeniem"
a później pokona doświadczeniem"
- Wi205
- Junior
- Posty: 170
- Rejestracja: 08 cze pt, 2012 10:08 am
- Posiadany PUG: Winner 1.4 KFT
- Numer Gadu-gadu: 2023693
- Login tlen: wars1977
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wi205 (bączek)
Witam po przerwie.
mam pilne i ważne pytanie do Was.
Zmieniłem zaciski przednia na Girlinki z GTI 1.9. Aktualne elastyczne przewody hamulcowe sa za długie i mam problem z ich umocowaniem. Obcierają o koła!!!.
Jakie powinny być przewody elastyczne dla tych zacisków, chodzi mi o długość i ewentualne różnice między lewą a prawą stroną, oraz co ewentualnie muszę przerobić aby je zamocować.
Dzięki z góry i czekam na info.
mam pilne i ważne pytanie do Was.
Zmieniłem zaciski przednia na Girlinki z GTI 1.9. Aktualne elastyczne przewody hamulcowe sa za długie i mam problem z ich umocowaniem. Obcierają o koła!!!.
Jakie powinny być przewody elastyczne dla tych zacisków, chodzi mi o długość i ewentualne różnice między lewą a prawą stroną, oraz co ewentualnie muszę przerobić aby je zamocować.
Dzięki z góry i czekam na info.
"Nie zadzieraj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu
a później pokona doświadczeniem"
a później pokona doświadczeniem"
- jozek
- Maniak
- Posty: 1168
- Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
- Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
- Numer Gadu-gadu: 4886607
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wi205 (bączek)
Twoim problemem jest brak przelotki na przewód hamulcowy na amortyzatorze. Porównaj zdjęcia amortyzatorów od GTI gdzie taka przelotka występuje i od zwykłych wersji.
http://allegro.pl/amortyzator-przod-peu ... 16427.html
http://allegro.pl/a20-633828-amortyzato ... 79500.html
Oczywiscie da się to obejść.
http://allegro.pl/amortyzator-przod-peu ... 16427.html
http://allegro.pl/a20-633828-amortyzato ... 79500.html
Oczywiscie da się to obejść.
- Wi205
- Junior
- Posty: 170
- Rejestracja: 08 cze pt, 2012 10:08 am
- Posiadany PUG: Winner 1.4 KFT
- Numer Gadu-gadu: 2023693
- Login tlen: wars1977
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wi205 (bączek)
Amortyzatory chcę i tak wymienić. Zatem czy amortyzatory do GTI można założyć zamiennie do zwykłej wersji ? . Czy elastyczne przewody z przodu są takie same dla GTI jak dla zwykłej wersji ? czy jest różnica między stroną lewą a prawą w przewodach?.jozek pisze:Twoim problemem jest brak przelotki na przewód hamulcowy na amortyzatorze. Porównaj zdjęcia amortyzatorów od GTI gdzie taka przelotka występuje i od zwykłych wersji.
http://allegro.pl/amortyzator-przod-peu ... 16427.html
http://allegro.pl/a20-633828-amortyzato ... 79500.html
Oczywiscie da się to obejść.
"Nie zadzieraj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu
a później pokona doświadczeniem"
a później pokona doświadczeniem"
- BzyQ
- Uzalezniony
- Posty: 568
- Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
- Posiadany PUG: chyba Ty
- Numer Gadu-gadu: 4534544
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wi205 (bączek)
Amory GTI można założyć do zwyklaka, przewody elastyczne różnią się długością .
2.9 V6 ot co !
- Wi205
- Junior
- Posty: 170
- Rejestracja: 08 cze pt, 2012 10:08 am
- Posiadany PUG: Winner 1.4 KFT
- Numer Gadu-gadu: 2023693
- Login tlen: wars1977
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wi205 (bączek)
i tu jest pytanie, jakiej długości sa dla zwyklaka a jakiej dla GTI. Na allegro nie moge znaleźć nić do GTI poza Goodridge za ponad 400zł.BzyQ pisze:Amory GTI można założyć do zwyklaka, przewody elastyczne różnią się długością .
W katalogach raz widzę 328mm raz 355mm i znowu 405mm???. Do zwyklaka są chyba 371mm i takie pewnie mam.
CO mam kupić panowie ? aby dostosowac przewody u siebie.
"Nie zadzieraj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu
a później pokona doświadczeniem"
a później pokona doświadczeniem"
- Wi205
- Junior
- Posty: 170
- Rejestracja: 08 cze pt, 2012 10:08 am
- Posiadany PUG: Winner 1.4 KFT
- Numer Gadu-gadu: 2023693
- Login tlen: wars1977
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wi205 (bączek)
Naprawdę nikt nie wie ?
"Nie zadzieraj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu
a później pokona doświadczeniem"
a później pokona doświadczeniem"
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Wi205 (bączek)
Na allegro nie ma sensu szukać. Do GTI powinny być ok 400mm. Do 309 kupiłem przewody z UNO, są chyba 5mm dłuższe a poza tym identyczne
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- pawel
- Maniak
- Posty: 1120
- Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Wi205 (bączek)
405mm z gumą po środku.
Aby je założyć należy przerobić z poziomego na pionowy uchwyt przytwierdzony do karoserii
Aby je założyć należy przerobić z poziomego na pionowy uchwyt przytwierdzony do karoserii
- Załączniki
-
- ate.jpg (20.02 KiB) Przejrzano 10534 razy
P205
- Wi205
- Junior
- Posty: 170
- Rejestracja: 08 cze pt, 2012 10:08 am
- Posiadany PUG: Winner 1.4 KFT
- Numer Gadu-gadu: 2023693
- Login tlen: wars1977
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wi205 (bączek)
Bardzo Wam dziękuję za pomoc.
"Nie zadzieraj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu
a później pokona doświadczeniem"
a później pokona doświadczeniem"
- Wi205
- Junior
- Posty: 170
- Rejestracja: 08 cze pt, 2012 10:08 am
- Posiadany PUG: Winner 1.4 KFT
- Numer Gadu-gadu: 2023693
- Login tlen: wars1977
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wi205 (bączek)
Witam Panowie.
Mam pytanie do tych co na pewno wiedzą.
Chodzi mi o sposób dokręcenia stabilizatora do wahacza w zwykłym zawieszeniu 205. Tam gdzie stabilizator jest przewleczony przez silent block w wahaczu. Czy nakrętkę stabilizatora dokręcamy jak obydwa koła są w górze czy jak auto stoi na ziemi ?? . Czy może jest jeszcze jakiś inny patent. Ostatnio niestety zerwałem gwint po jednej ze stron i nabrałem wątpliwości czy dobrze to robię.
Proszę o poradę w tej sprawie. Dzięki z góry i pozdrawiam.
Mam pytanie do tych co na pewno wiedzą.
Chodzi mi o sposób dokręcenia stabilizatora do wahacza w zwykłym zawieszeniu 205. Tam gdzie stabilizator jest przewleczony przez silent block w wahaczu. Czy nakrętkę stabilizatora dokręcamy jak obydwa koła są w górze czy jak auto stoi na ziemi ?? . Czy może jest jeszcze jakiś inny patent. Ostatnio niestety zerwałem gwint po jednej ze stron i nabrałem wątpliwości czy dobrze to robię.
Proszę o poradę w tej sprawie. Dzięki z góry i pozdrawiam.
"Nie zadzieraj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu
a później pokona doświadczeniem"
a później pokona doświadczeniem"