Wi205 (bączek)

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
Wi205
Junior
Posty: 170
Rejestracja: 08 cze pt, 2012 10:08 am
Posiadany PUG: Winner 1.4 KFT
Numer Gadu-gadu: 2023693
Login tlen: wars1977
Lokalizacja: Poznań

Re: Wi205 (bączek)

Post autor: Wi205 »

Up,

Wspomaganie ogarnięte :). 6h pracy i działa elegancko. Alternator poszedł za silnik, wiązkę od alternatora wycofałem za silnik i puściłem kabel od czujnika ciśnienia oleju drugą stroną silnika nad skrzynią. Praktycznie wszystko pasuje p&p. Stary altek poszedł na emeryturę, zdjąłem jego mocowania a w ich miejsce zamontowałem mocowania od pompy wspomagania. Tu również wszystko p&p. Stare koło pasowe od betoniarki :D poszło do pudełka obok starego alternatora , a w jego miejsce trafiły ładne dwa kółka pasowe na paski wieloklinowe. Tu również nie było problemów p&p.

Problem natomiast był tylko jeden z napinaczem paska od pompy wspomagania. Są dwie możliwości, albo napinacz który dostałem był przez kogoś jakoś powyginany (choć wątpię bo to kawał konkretnej stali) lub blok w silniku od 207 jednak w tym miejscu pod napinacz uległ drobnej zmianie. Polegało to na tym ,że za chiny nie można było ustawić rolki napinacza w linii z kołem pasowym i pompą, wyglądało to tak jak by jego kształty był przystosowany do innej konstrukcji uchwytów pompy wspomagania. Generalnie w efekcie finalnym do reki trafiła gumówka i już po krótkiej chwili napinacz z wielkim entuzjazmem zaczął pasować jak ulał :D.

W spadku po dziadku dostałem również paski wielorowkowe , pk4 i pk5 bodajże , które pamiętają pewnie jeszcze jak Talbot był odrębną firmą i po założeniu ich na koła pasowe, ten od pompy wspomagania był tak spękany, że po nawinięciu na napinacz robił się kwadratowy :D:D

Będą zdjęcia, ale trochę później.
Pozdrawiam.
"Nie zadzieraj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu
a później pokona doświadczeniem"
Awatar użytkownika
Wi205
Junior
Posty: 170
Rejestracja: 08 cze pt, 2012 10:08 am
Posiadany PUG: Winner 1.4 KFT
Numer Gadu-gadu: 2023693
Login tlen: wars1977
Lokalizacja: Poznań

Re: Wi205 (bączek)

Post autor: Wi205 »

Mam do Was pytanie.

Jakiej długości paski wieloklinowe sa stosowane w przypadku alternatora za silnikiem i pompy wspomagania z przodu w TU ?.

Jeden to na pewno 5pk drugi 4pk ale nie znam dlugosci jednego i drugiego.

Według service box powinien być do wspomagania 5pk881, a do alternatora 4pk855 jednak chcial bym mieć pewność?? ktoś wie, może potwierdzić te dane ??
"Nie zadzieraj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu
a później pokona doświadczeniem"
Awatar użytkownika
Wi205
Junior
Posty: 170
Rejestracja: 08 cze pt, 2012 10:08 am
Posiadany PUG: Winner 1.4 KFT
Numer Gadu-gadu: 2023693
Login tlen: wars1977
Lokalizacja: Poznań

Re: Wi205 (bączek)

Post autor: Wi205 »

Widzę ,że ja nie ma obrazków to nie ma odpowiedzi :D:D.
"Nie zadzieraj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu
a później pokona doświadczeniem"
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Wi205 (bączek)

Post autor: Orfister »

Myślę że bardziej autorytatywnego źródła niż Serviceox nie ma, po drugie nikt z posiadaczy 205 nie ma takie układu jak u Ciebie, musiałbyś pytać na forach nowszych Peugeootów bądź pogmerać na forum Cytrynki.
Awatar użytkownika
Wi205
Junior
Posty: 170
Rejestracja: 08 cze pt, 2012 10:08 am
Posiadany PUG: Winner 1.4 KFT
Numer Gadu-gadu: 2023693
Login tlen: wars1977
Lokalizacja: Poznań

Re: Wi205 (bączek)

Post autor: Wi205 »

Orfister pisze:Myślę że bardziej autorytatywnego źródła niż Serviceox nie ma, po drugie nikt z posiadaczy 205 nie ma takie układu jak u Ciebie, musiałbyś pytać na forach nowszych Peugeootów bądź pogmerać na forum Cytrynki.
Generalnie ten układ jest standardowy dla większości modeli Puga i cytryny z TU. Były wersje gdzie altek i pompa były jedno pod drugim, ale to już nowsze konstrukcje. Ja zmontowałem całość po trochu z ZXa trochę z 306 i z 309 :). Jednak to te same graty.
"Nie zadzieraj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu
a później pokona doświadczeniem"
Awatar użytkownika
Wi205
Junior
Posty: 170
Rejestracja: 08 cze pt, 2012 10:08 am
Posiadany PUG: Winner 1.4 KFT
Numer Gadu-gadu: 2023693
Login tlen: wars1977
Lokalizacja: Poznań

Re: Wi205 (bączek)

Post autor: Wi205 »

Witam po przerwie.

mam pilne i ważne pytanie do Was.
Zmieniłem zaciski przednia na Girlinki z GTI 1.9. Aktualne elastyczne przewody hamulcowe sa za długie i mam problem z ich umocowaniem. Obcierają o koła!!!.

Jakie powinny być przewody elastyczne dla tych zacisków, chodzi mi o długość i ewentualne różnice między lewą a prawą stroną, oraz co ewentualnie muszę przerobić aby je zamocować.

Dzięki z góry i czekam na info.
"Nie zadzieraj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu
a później pokona doświadczeniem"
Awatar użytkownika
jozek
Maniak
Posty: 1168
Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
Numer Gadu-gadu: 4886607
Lokalizacja: Kraków

Re: Wi205 (bączek)

Post autor: jozek »

Twoim problemem jest brak przelotki na przewód hamulcowy na amortyzatorze. Porównaj zdjęcia amortyzatorów od GTI gdzie taka przelotka występuje i od zwykłych wersji.
http://allegro.pl/amortyzator-przod-peu ... 16427.html
http://allegro.pl/a20-633828-amortyzato ... 79500.html
Oczywiscie da się to obejść.
Awatar użytkownika
Wi205
Junior
Posty: 170
Rejestracja: 08 cze pt, 2012 10:08 am
Posiadany PUG: Winner 1.4 KFT
Numer Gadu-gadu: 2023693
Login tlen: wars1977
Lokalizacja: Poznań

Re: Wi205 (bączek)

Post autor: Wi205 »

jozek pisze:Twoim problemem jest brak przelotki na przewód hamulcowy na amortyzatorze. Porównaj zdjęcia amortyzatorów od GTI gdzie taka przelotka występuje i od zwykłych wersji.
http://allegro.pl/amortyzator-przod-peu ... 16427.html
http://allegro.pl/a20-633828-amortyzato ... 79500.html
Oczywiscie da się to obejść.
Amortyzatory chcę i tak wymienić. Zatem czy amortyzatory do GTI można założyć zamiennie do zwykłej wersji ? . Czy elastyczne przewody z przodu są takie same dla GTI jak dla zwykłej wersji ? czy jest różnica między stroną lewą a prawą w przewodach?.
"Nie zadzieraj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu
a później pokona doświadczeniem"
Awatar użytkownika
BzyQ
Uzalezniony
Posty: 568
Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
Posiadany PUG: chyba Ty
Numer Gadu-gadu: 4534544
Lokalizacja: Kraków

Re: Wi205 (bączek)

Post autor: BzyQ »

Amory GTI można założyć do zwyklaka, przewody elastyczne różnią się długością .
2.9 V6 ot co !
Awatar użytkownika
Wi205
Junior
Posty: 170
Rejestracja: 08 cze pt, 2012 10:08 am
Posiadany PUG: Winner 1.4 KFT
Numer Gadu-gadu: 2023693
Login tlen: wars1977
Lokalizacja: Poznań

Re: Wi205 (bączek)

Post autor: Wi205 »

BzyQ pisze:Amory GTI można założyć do zwyklaka, przewody elastyczne różnią się długością .
i tu jest pytanie, jakiej długości sa dla zwyklaka a jakiej dla GTI. Na allegro nie moge znaleźć nić do GTI poza Goodridge za ponad 400zł.

W katalogach raz widzę 328mm raz 355mm i znowu 405mm???. Do zwyklaka są chyba 371mm i takie pewnie mam.

CO mam kupić panowie ? aby dostosowac przewody u siebie.
"Nie zadzieraj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu
a później pokona doświadczeniem"
Awatar użytkownika
Wi205
Junior
Posty: 170
Rejestracja: 08 cze pt, 2012 10:08 am
Posiadany PUG: Winner 1.4 KFT
Numer Gadu-gadu: 2023693
Login tlen: wars1977
Lokalizacja: Poznań

Re: Wi205 (bączek)

Post autor: Wi205 »

Naprawdę nikt nie wie ?
"Nie zadzieraj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu
a później pokona doświadczeniem"
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Wi205 (bączek)

Post autor: grzesiek309 »

Na allegro nie ma sensu szukać. Do GTI powinny być ok 400mm. Do 309 kupiłem przewody z UNO, są chyba 5mm dłuższe a poza tym identyczne :)
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
pawel
Maniak
Posty: 1120
Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: Włocławek

Re: Wi205 (bączek)

Post autor: pawel »

405mm z gumą po środku.

Aby je założyć należy przerobić z poziomego na pionowy uchwyt przytwierdzony do karoserii
Załączniki
ate.jpg
ate.jpg (20.02 KiB) Przejrzano 10534 razy
P205
Awatar użytkownika
Wi205
Junior
Posty: 170
Rejestracja: 08 cze pt, 2012 10:08 am
Posiadany PUG: Winner 1.4 KFT
Numer Gadu-gadu: 2023693
Login tlen: wars1977
Lokalizacja: Poznań

Re: Wi205 (bączek)

Post autor: Wi205 »

Bardzo Wam dziękuję za pomoc.
"Nie zadzieraj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu
a później pokona doświadczeniem"
Awatar użytkownika
Wi205
Junior
Posty: 170
Rejestracja: 08 cze pt, 2012 10:08 am
Posiadany PUG: Winner 1.4 KFT
Numer Gadu-gadu: 2023693
Login tlen: wars1977
Lokalizacja: Poznań

Re: Wi205 (bączek)

Post autor: Wi205 »

Witam Panowie.

Mam pytanie do tych co na pewno wiedzą.
Chodzi mi o sposób dokręcenia stabilizatora do wahacza w zwykłym zawieszeniu 205. Tam gdzie stabilizator jest przewleczony przez silent block w wahaczu. Czy nakrętkę stabilizatora dokręcamy jak obydwa koła są w górze czy jak auto stoi na ziemi ?? . Czy może jest jeszcze jakiś inny patent. Ostatnio niestety zerwałem gwint po jednej ze stron i nabrałem wątpliwości czy dobrze to robię.

Proszę o poradę w tej sprawie. Dzięki z góry i pozdrawiam.
"Nie zadzieraj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu
a później pokona doświadczeniem"
ODPOWIEDZ