Strona 2 z 9

Re: 205 CTi Kamkiler-a

: 05 cze czw, 2014 8:32 pm
autor: Kamkiler
Myślę, ze od początku powodem był wałek, ja nie sprawdziłem, oni pewnie też....


Po tej akcji podziękowałem silnikowi xu9jaz
Zaczęły się poszukiwania nowej jednostki
dwie opcje chodziły mi po głowie Mi16 lub TCT

06-2011

pod koniec czerwca wracaliśmy nowym nabytkiem na kołach
Citroen XM 2.0 XU10J2CTE 147KM 1997 rok produkcji

Stan blacharski nie był idealny stąd dobra cena za auto- powiedziałbym- dawca idealny.
Trasa 500km do domu przebiegła bez większych problemów, mimo przeciekającej w dużych ilościach pompy wodnej.
Silnik z przebiegiem 135 000km, na trasie prędkości powyżej 210km/h nie robiły na nim większego wrażenia.

XM pojeździł jeszcze trochę i silnik z niego zagościł pod maską Cti rok później
06-2012
Na starcie z komputera zdjęty został immobilizer, problemem była jeszcze klawiaturka kodująca ale zostawiłem ten temat na koniec projektu.
Silnik dostał nową pompę wody i nowy rozrząd, nowe uszczelniacze, nowe większe sprzęgło

_IGP0903.JPG
_IGP0876-001.JPG
Zabawa zaczęła się od początku i trwała aż do tego roku, brak funduszy może wszystko zastopować .

Przy silniku zamontowana została nowa pompa wspomagania od Berlingo
Nowa chłodnica wody Nissens
Nowe wentylatory chłodnicy
nowy IC
kupę złączek i rury z kwasówki
i sporo innych rzeczy
2013-04-05-184.jpg
2013-04-05-187.jpg
2013-04-03-181.jpg
W między czasie w ASO zakupiony został nowy ory zderzak przedni, a rury do IC wyspawałem z kwasówki
20140215_210653.jpg
Aby nie marnować nowych tłumików Bosala przerobiłem środkowy tłumik pod przednią część wydechu z kwasówki
20140301_161255.jpg
20140302_153446.jpg
skorodowany łącznik wodny pod prawą podłużnicą zastąpiony został aluminiowym odpowiednikiem
20140308_102616.jpg
kabelkologia i omijanie klawiatuki kodowej bez której nie dało się odpalić auta
20140315_201018.jpg
20140315_220617.jpg
15-03-2014 auto zagadało
20140329_150230.jpg
XU9JAZ vs. XU10J2CTE
20140316_174924.jpg

Re: 205 CTi Kamkiler-a

: 05 cze czw, 2014 10:03 pm
autor: Kamkiler
Nie dawno prezentował się tak,
trzy lata stania
"LEGENDA" it's back
20140406_094818.jpg
20140406_084920.jpg
Na dzień dobry wleciały do auta nowe lampy przód Valeo + Kierunki Valeo
20140428_192901.jpg
20140428_203636.jpg
Tylne klosze zostały wymienione na nowe Valeo
napis Peugeot i 2o5 założone nowe + nowy lew na atrapę

nowe czerwone listwy na zderzaki

Tuż przed wigilią zakupione zostały nowe leżaki magazynowe czekały 27 lat ( sprawdzileem dokladnie )
20140101_200638.jpg
20140101_200441.jpg
20140101_200153.jpg
20140101_200212.jpg
miesiąc temu zakupiłem nowe opony nankang , z czystym sumieniem mogę je polecić
20140418_144455.jpg
20140418_181014.jpg
20140418_180847.jpg

Re: 205 CTi Kamkiler-a

: 05 cze czw, 2014 10:27 pm
autor: krzyska
No bez jaj, w sobote oglądałem te felgi i do głowy mi nie przyszło że to nówki

Re: 205 CTi Kamkiler-a

: 06 cze pt, 2014 11:25 am
autor: Kamkiler
A jednak ... trafiły się, szkoda było nie skorzystać.
20140502_115726.jpg
Zamiast oryginalnych dekli do tych felg dobrałem srebrne dekielki z felg dedykowanych do peugeota, przy okazji zamontowałem koła na nowe dłuższe ocynkowane śruby, przydały się ze względu na dystanse 5mm na tylnej osi.
Nowy obraz.JPG

Aby silnik lepiej oddychał zamontowałem stożek firmy Sparco
030C10700I.jpg
030C10700I.jpg (42.41 KiB) Przejrzano 19173 razy

Po zrobieniu 500km autem w przednim zawieszeniu zagościły wahacze po wymianie sworzni i nowe końcówki kierownicze TRW.


Uszczelka kolektora wydechowego miała już duże przedmuchy, dlatego zamówiłem nową i zamontowałem zdejmując uprzednio turbinę( nie polecam tej operacji w 205 z tym silnikem, szczególnie gdy zapiekły się śruby)
20140514_224219.jpg
Jeżdżąc tym autem o ekonomice można zapomnieć, nie mniej wolałem aby auto choć trochę nadawało się na trasy - włożona została 5-tka z diesla,
ku mojemu zaskoczeniu po zdjęciu dekla piątego biegu ukazały się trzy całkiem spore kawałki aluminium, no cóż i tak Długo żyła ta skrzynia ...
20140529_072855.jpg

Do wymiany jest na pewno długa półoś, która była jeszcze przez zakupem auta "regenerowana" przez fachofca i usunięto z niej sprężynę dociskową, przez co stuka jak młot udarowy, szczególnie przy niskich prędkościach.
W przyszłości dojdzie też skrzynia biegów

Re: 205 CTi Kamkiler-a

: 06 cze pt, 2014 12:50 pm
autor: Pluto
Sporo czasu, serca i pieniędzy w projekt włożone.
Ale na pewno warto.

Co do opon to jestem innego zdania. Powiedziałem sobie - nigdy więcej Nankangów 8)7

Kilka osób też się zastanawiało nad nimi i wiele odradzało - nie posłuchali a teraz twierdzą, że to był zły wybór.

Re: 205 CTi Kamkiler-a

: 06 cze pt, 2014 1:02 pm
autor: Kamkiler
Z oponami ns 2 miałem już styczność na felgach 17 lecz nie były to opony nowe.. a mimo to jeździło sie na nich dobrze. Bardzo wytrzymałe. , nie zużywają się w oczach . W tct opony bardzo ładnie się kleją, ciężko mi zabuksowac kołami, nie wiem jak będzie wyglądało to w deszczu, ale jak na razie jest ok .
Znaczenie ma na pewno stan i przebieg opon, zobaczymy z czasem...

No i Nankang ma nietypowe rozmiary i jest to plus.

Re: 205 CTi Kamkiler-a

: 06 cze pt, 2014 1:09 pm
autor: levis
fajnie się to wszystko czyta :-)

zawsze można wrzucić LPG :-) to będzie ekonomiczniej :)

Re: 205 CTi Kamkiler-a

: 06 cze pt, 2014 2:25 pm
autor: Alimantado
Projekt naprawdę zacny aż miło się czyta i ogląda zdjęcia.

Re: 205 CTi Kamkiler-a

: 06 cze pt, 2014 7:04 pm
autor: woocash
trochę w temacie ;)

żeby sensownie włożyć głowicę z jaz do j1 trzeba dać też tłoki z jaz?

sam przeszczep głowicy jest możliwy - sensowny?

Re: 205 CTi Kamkiler-a

: 06 cze pt, 2014 7:38 pm
autor: Pluto
Kamkiler pisze:Z oponami ns 2 miałem już styczność na felgach 17 lecz nie były to opony nowe.. a mimo to jeździło sie na nich dobrze. Bardzo wytrzymałe. , nie zużywają się w oczach . W tct opony bardzo ładnie się kleją, ciężko mi zabuksowac kołami, nie wiem jak będzie wyglądało to w deszczu, ale jak na razie jest ok .
Znaczenie ma na pewno stan i przebieg opon, zobaczymy z czasem...

No i Nankang ma nietypowe rozmiary i jest to plus.
Z nowymi też nie miałem styczności. Co do wytrzymałości to się zgodzę. Bieżnik w ogóle nie znika.
Miałem je na tyle założone i w deszczu tragedia była. Wiele lepiej Savy trzymają.

Szybciej mi druty popękały w środku niż bieżnik znikł :P

Re: 205 CTi Kamkiler-a

: 06 cze pt, 2014 9:46 pm
autor: Kamkiler
woocash pisze:trochę w temacie ;)

żeby sensownie włożyć głowicę z jaz do j1 trzeba dać też tłoki z jaz?

sam przeszczep głowicy jest możliwy - sensowny?
Trzeba wymienić komplet, inaczej stopień sprężania wyjdzie za wysoki .

Re: 205 CTi Kamkiler-a

: 06 cze pt, 2014 9:52 pm
autor: woocash
tak myślałem....

dzięki.

Re: 205 CTi Kamkiler-a

: 06 cze pt, 2014 9:53 pm
autor: Kamkiler
Pluto pisze:
Kamkiler pisze:Z oponami ns 2 miałem już styczność na felgach 17 lecz nie były to opony nowe.. a mimo to jeździło sie na nich dobrze. Bardzo wytrzymałe. , nie zużywają się w oczach . W tct opony bardzo ładnie się kleją, ciężko mi zabuksowac kołami, nie wiem jak będzie wyglądało to w deszczu, ale jak na razie jest ok .
Znaczenie ma na pewno stan i przebieg opon, zobaczymy z czasem...

No i Nankang ma nietypowe rozmiary i jest to plus.
Z nowymi też nie miałem styczności. Co do wytrzymałości to się zgodzę. Bieżnik w ogóle nie znika.
Miałem je na tyle założone i w deszczu tragedia była. Wiele lepiej Savy trzymają.

Szybciej mi druty popękały w środku niż bieżnik znikł :P
Obiecuję relacjonować, masz rację co do jazdy podczas deszczu na 17 było słabo podczas zabawy, za to nie było problemów z aquaplaning-iem, opona ładnie pozbywała się wody z okolic bieżnika .Wiem jedno,wszystko wyjdzie w praniu. :)



W majówkę wymieniona została czerwona wykładzina, stara mimo braku dziur wyblakła.
20140426_152704.jpg
20140426_152738.jpg
20140426_155420.jpg
20130804_142015_Richtone(HDR).jpg


Tył auta tuż przed wyjazdem na zlot poleciał o ząbek niżej na belce.




Parę fotek z Bełchatowa
20140531_100335.jpg

Re: 205 CTi Kamkiler-a

: 06 cze pt, 2014 11:00 pm
autor: Kamkiler
Zapowiedź zdjęć z sesji z Jarmarkiem
IMGP9972.JPG
IMGP9944.JPG

Re: 205 CTi Kamkiler-a

: 06 cze pt, 2014 11:07 pm
autor: dzikson
Nice work! :)

A od czego są te dwa niebieskie kable, które wychodzą spod wykładziny koło drążka zmiany biegów?
I czy te podłużne otwory w wykładzinie po środku, pod tunelem, pełnią jakąś funkcję? U mnie takich nie ma...
Kamkiler pisze:Zapowiedź zdjęć z sesji z Jarmarkiem
Ha, ja wiem gdzie to jest! Ale jak udało Wam się tam wjechać... ?
Lubię ten industrialny klimat :wink: